Žaltys lyg apmiršo ar tiesiog nenorėjo prisiminti ir savimi rodyti, kad jam bent kiek svarbu, apie ką jiedu su varnu šnektelėję. Muštas, bartas, peiktas, net dalgiais kapotas, jis jau iškentęs tiek, kad vargiai įmanoma daugiau. Iš jo elgsenos galima buvo manyti, kad varnas Golius jam nedaug reiškia. Tačiau iš tiesų arba gyvenant dvasioje būta kitaip: jis negalėjo jo nepaisyti. Yra štai taip duota ir dvasioje jis iki šiol karalius su ant galvos iškelta karūna. Lietuvoje, išskyrus Mindaugą, kas dar ją kėlė ant galvos? Net Vytautas Didysis nesugebėjo to padaryti? O jis, žaltys? Ateis laikas ir varnui Goliui išnokti dvasioje iki brandos, o jau tuomet...
O varnas? Jis taip, lyg nieko neatsitikę, negebėjo vaizduoti ar vaidinti. Įvykio atmintis persekiojo jį. Kur ėjo, kur skrido, ji jam vis iš paskos, vis iš paskos. Net ir pušelės tyloje, kuomet regėjosi, kad, išskyrus muziką, nieko kito čia negali būti, jis išgirsdavo:
O tas varnas kvailas buvo
skaityt nemokėjo.
„Taip, kad jis skaityti nemoka, šliuzas teisybę pasakęs, – neneigė varnas, – bet kodėl dėl to turėčiau būti kvailas, a? Nagi, kodėl? – nesiliovė nesmagiai klausinėti savęs ir iš pasąmonės išgirsdavo, kad, girdi, jo dalia priėmusi ir žemę, ir pušelę, ir dangų. O žalčio? Tik žemę. Na, gal dar vandenį. Miela, smagu kažkodėl jam po lietų šliaužti. Na, gal dar ir karietą. Jau seniai apie ją girdėjęs. Ir ne tik girdėjęs. Į varno Goliaus atmintį įsigėrė nemenki tekstai apie ją ir žirgą Ygagą. Lengvai, kaip lietus į žemę. Atrodė, kad atmintyje nuo jų prašviesėja, sužaliuoja. Sugrįžęs po kelionių šiuos tekstus mielai kalbėdavo pušelei ir jie, įvynioti į pušelės muziką, tapdavo giesmėmis ar dainomis.
Varnui Goliui norėjosi padainuoti dar vieną, bet...
– Tfu, – buvo proga jį išgiedoti jam į akis. Tegirdi:
šis kūrinys matomas tik autoriaus namuose.. Tfu, – neišgiedojau. Pykčiu užspringau. Kitą kartą tokios progos nepraleisiu, – pasižadėjo Golius ir kranktelėjo: –.Repeticija, kur tu? Ateik!
Apsidairė aplink ir, paėmęs į rankas išrašytą popieriaus lapą, neva skaitė:
Dzūkijos žaltys.
(Šis kūrinys matomas tik autoriaus namuose}
Nesigink, gražuole!
Vėl bučiuosiu,
Bet ne taip, kaip Tadas Ivanauskas.
Pasidairęs, ar nemato kas.
Užaugome – ir aš, ir tu
Jau neskaičiuojam metų,
Net augt pavargome –
Su gimine plačiausia
Ošiame mišku.
Kai reikia pasakyti vardą,
Net nesakau, kad tu – Pušis.
Aukštoj žalioj viršūnėje
Kaip Olimpe kadaise –
Dzūkijos dievas žalias,
Nuostabus žaltys
Su viso krašto likimu
Gyventi įsitaisęs.
Tikėkime, jog medkirtys
Negreitai čia ateis...
Varnas jautė, kad pušelės muzika pasigavo teksto žodžius. Ir tai jam nepatiko, tačiau sau nemelavo.
– Betgi tai iš tikrųjų gražu, – atsiliepė pats į save. Skamba! Tai kodėl pasakyta, kad šis kūrinys matomas tik autoriaus namuose. Policija ir poezijoje, ar kaip čia?
– Ačiū, Varnai. Tu nuostabus, tu geras Golius, – iš drevės iškišo galvą žaltys.
– Tu bučiavai pušelę?
– Nesuskaičiuojamą kartų, bet tu žiūrėk į popierių, Goliau. Ten turėtų būti ištraukėlė iš Tado Ivanausko rašytų. Skaityk, – pasakė jis ir nujausdamas, kad to varnas tikriausiai nepadarys, pabandė pats ją atsiminti.
„Atsimenu, vieną sykį aš, pirmos klasės gimnazistas, važiuodamas į namus ir išsiilgęs gamtos grožybių, iššokau iš vežimo ir dairydamasis, kad manęs kas nepamatytų, pabučiavau vieną aukštą pušį su tokiu pagarbos jausmu, kaip bučiuodavau savo senutės raukšlėtą suvytusią ranką".
– Taip, taip, tikriausiai. O akinių, pasirodo, jau ir man reikia, – pasiskundė varnas.
– Taip, taip, nėra blogo, kad neišeitų į gerą, – atsiliepė žaltys.
Šva! Šva! šva! – skrendu, – sumojo varnas sparnais.
Komentarai
Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis
Vartotojas (-a): nei_sis_nei_tas
Sukurta: 2016-08-11 08:13:33
Graži Goliaus ir žalčio draugystė. Galbūt dabar jie aptarinėja Svifto - Tutlio kelionę kosmoso platybėmis, kuri kasmet savo kelyje palieka atitrūkusių ledo ir uolienų meteorų, pažertų į Žemės atmosferą. Daugybė įvairaus dydžio meteorų, skriedami dangumi, nuo trinties įkaista, užsidega ir dažnai sudega nepasiekę Žemės paviršiaus. Toks vaizdas tampa unikaliu reginiu žmonėms (ir... Goliui bei žalčiui, kuris todėl taip aukštai ir įsitaisė). Kasmet tamsiame nakties danguje meteorai tampa "krentančiomis žvaigždėmis" ir papuošia naktinį dangų, o įsimylėjėlius priverčia sugalvoti po norą. Ateinančią naktį t.y. iš rugpjūčio 11-osios į rugpjūčio 12-ąją Žemės kelyje meteorų pasitaikys daugiausiai.
Jeigu nebus debesys paslėpę dangaus, tai gali sukliudyti pilnėjantis Mėnulis, bet vidurnaktyje kartu su Saturnu pasislėps už horizonto. Rugpjūtis visada garsėjo nuostabaus grožio naktiniu dangumi.
Te atleidžia Golius ir žaltys, jei suklydau, skaitydama jų mintis. Gražių reginių žalty ir Goliau!
Vartotojas (-a): Pakeleivis
Sukurta: 2016-08-09 19:29:10
Norėjau priešintis dėl Ateis laikas ir varnui Goliui išnokti dvasioje iki brandos... Na, gal jis ne tiek prinokęs, kiek žaltys, bet irgi ne pienburnis. Tačiau atsikvėpiau, nes toliau apie tai yra.
Protingai, bent jau savaip argumentuotai Golius kalbasi ir su žalčiu, ir pats su savim. Pušelėje tupint išgirstas varnas kvailas buvo / skaityt nemokėjo – geros (auto)diskusijos objektas. Nemoki skaityti – dar nereiškia, kad esi durnas. Mat gali būti iškart keliuose matavimuose (jo dalia priėmusi ir žemę, ir pušelę, ir dangų), iš to ir semiesi dvasios gebėjimų. Nekvailas ir varno pamąstymas, kad išminčiui žalčiui tekusi tik žemė ir karieta (faktiškai dvi dimensijos).
Goliaus kūrinys tikrai neprastas. Ypač platu ten, kur Aukštoj žalioj viršūnėje... žaltys gyventi įsitaisęs.
Tiesa, kur tas kūrinys matomas, kokiuose namuose? Ar tai internetinė nesąmonė (užėjimas į kažkokius namus), ar čia tie, kur galvoje ne visi namie? A, turbūt autorefleksija.
Mįslinga diskusijos pabaiga. Žaltys aplink akinius… galima suprasti, kad daug visokio mąstymo, rašymo, skaitymo (ne visada tai gera, bet ir bloga) baigiasi akiniais-laurais?