IX
Kažin, ar įtariau kada –
laimingai, atvirai, neapsigaunant –
kokia dosni dievybė – delnas?
Net ir dabar, deja,
rašydamas nepagiriu didžia raide,
nes suprantu, kad jo lig šiolei neišmokęs.
Apvaikštau akimis,
kaip luošas neregys,
sugavęs lazdą, spraudžiu ją į saują
ir, regis, nežinau,
iš kur Onos bažnyčia Vilniuje?
Ir Katedra – iš kur?
Iš kur varpinės ir varpai,
valdovų rūmai, gediminų pilys?
Iš kur ateina poreikis
pabūt M. K Čiurlionio muzika
ar griaustiniu padangėse trankytis?
Lazda užspraudžia bankų auksą saujoje.
Bet ir be jos, jei luošas neregys,
kad ir bibliotekas, muziejus
ir bendrai – istoriją apvaikščiojęs,
paklausiu vėl: iš kur gi tai?
ir Vilnius, žinoma, iš kur?
O iš tiesų, ne paslaptis,
kad visa tai geriau žinota,
negu po poteriais žodelis –amen.
Visa civilizacija ant delno išnešiota,
kone visi dievai nuo jo į dangų sukelti,
palikus popiežių ir Vatikaną.
Nebežinau, kaip man pavyks apvaikščiot delną.
bet rangos, šliauždami keliai,
ir upės tvinsta.
Aš neprašau dalios,
kuri, kaip tikima, danguos geresnė.
Ten delnas, regisi, nebūtų reikalingas.
Aš dar žadu šventovėse žmogaus pabūti,
altoriuose išskobti daugiagalvį dievą,
Delno karalių.
Komentarai
Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis
Vartotojas (-a): kaip lietus
Sukurta: 2015-02-13 23:24:04
Tai visada Pelėda filosofiškai viską pateikia. Čia ne tralialia... Tokius darbus skaitant reikia ne tik jausti, bet dar ir mąstyti, kas ŽŽ yra ganėtinai svetima, deja...
Vartotojas (-a): Užuovėja
Sukurta: 2015-02-13 15:13:33
Gražiau nebūna, prasminga ir gilu. Čia lyg istoriją skaityčiau iš delno. O pabaigoje:
„Aš dar žadu šventovėse žmogaus pabūti,
altoriuose išskobti daugiagalvį dievą,
Delno karalių."
Tikrai verta skaityti gero kūrinio bent keletą posmelių, siela džiūgauja. Ačiū autoriui.