← Atgal

Pelėda UŽRAŠAI

Sukurta: 2009-10-07 19:27:21

Į kokią Ameriką išvažiuoji ar Argentiną.. Beje, ArgENTINOJE MAN TEKO PABŪTI.

Sukurta: 2009-10-02 16:08:22

Neskaičiau dar.
O bijodamas, kad ir Ražas nesuprastu, kaip pati supratai, perdaviau jam mūsų susirašinėjimą, prašydamas, kad pasakytų, kaip jis supranta.
Jeigu ne taip, kaip aš - ištrynsiu...

Sukurta: 2009-09-29 17:16:11

Et, neverta jau apie tai prisiminti.
Galiausiai pasidarė įdomu ir net miela, ieškant taikos. Pagaliau, net atktelėjau: jau greit po tavęs pasirodė dar apie dešimt komentarų prie mano tos Erdvės.
Na, bet ar skaitei mano pasiūlumą diskusijai?
Jeigu skaitei, tai gal nežinai atsiliepimo:
Tuomet perskaityk:
zirzulė:
2009-09-29 16:05:39 - [Trinti] - [Atsakyti]
Dėkui, Pranai, už puikią temą diskusijai.

Sukurta: 2009-07-05 10:58:24

**********************************************
VAKAR (liepa 4 d.)

Kai kurie dalykai lyg tyčia, nors iš tikrųjų – netyčia. Man buvo smagu netyčia parašyti tai, kas sutilpo keturių dalių „Pradžioje“. Ten apie Valdovų rūmus, prisimenant žmones, kurie iki jų atstatymo pradžios juos jau turėjo pasistatę savyje, Savęspi. Aš irgi su jais, o ne su A. Bumblausku. O šiandien atsitinka taip, jog žinau, kad rytoji savaip minėsiu karalių Mindaugą dviejų ar trijų dalių kūrinėlyje „Prisikėlimo valandoje“ Irgi netyčia, bet kaip tyčia. Netyčia ir tai, jog, regis, suvokiau, jog svarbiau čia, dienoraštyje, paakcentuoti bent kai kurias dienos nuotaikas, kurio įtaigoja kokią nors mintį ar sumanymą.
Su švente. Būkite laimingi visi, kas čia, ar šalia..
********
Mindaugas:
- Pažiūrėkite, jis nesurūdijęs. Kažin, kiek metų, kai su šituo durklu krūtinėn? O nesurūdijęs...

Sukurta: 2009-03-03 19:27:13

III
*************
Kapsčiausi po savo popierinius archyvus. Prie interneto beveik nebuvau.
Po penkių minučių einu žiūrėti krepšinio... Vilnius žaidžia su belgais...

Sukurta: 2009-03-02 15:43:28

II
*********
Šiandien su Jonu Bartkumi ginčą užvedžiau. Matyt, nereikėjo, arba- labai reikėjo
Čia kai kurie mūsų pasiožiavimai.
----------------------------------------------
Šnekorius
Sveiki klim- kopėtėlės. dar užvakar ir vakar norėjau į Jus kreiptis, tačiau pamatęs, kad tokių kaip aš pas jus eilė, vis atidėliojau. Jei galit,permeskit akim mano paskutinį "Akmuo". Prašau ne dėl vertinimo, bet dėl to, ar verta tokia tema rašyti tęsinį. Gal tai banalu. Tik rėžkit tiesiai šviesiai. Žinau, kad ten yra trūkumų, bet žinau ir tai, kad prozoje dažniausiai tai neišvengiama. Būčiau dėkingas. Nebūtinai šiandien, žinoma. Bet kada kai turėsit laiko. Būčiau dėkingas.
2009-03-02 11:25

Pranas
Ar neužsigaus Švo?
Tai negražus ėjimas kreiptis dėl to paties dar į , kaip sakai, Klim -koplytėlę. Anasis gi įvertino aukščiausiu balu. Aš irgi negailėjau. Būtent
dėl to taip neskanu burnoje pasidarė.
Kas tau neleidžia antrą dalį dėti ir tuo pačiu išgirsti, ką gi apie tai mano kiti rašykai? Pagaliau, dalies jų nuomonę žimai, kai darbas buvo išspausdintas Žalioje Žolėje. Ir ta nuoonė buvo gera. Kitaip sakant dar ir tokią nuomonę po kojomis pamynei. Dabar man aišku dėl ko tu taip kauliji gauti aukščiausio lygio ar aukščiausios kvalifikacijos patarimų.
Man nesmagu.
Būk!
---------------------------
Šnekorius
Nežinau, kaip ten bus su "švo" bet mane įskaudinai. Štai ką rašiau klim:
Sveiki klim- kopėtėlės. dar užvakar ir vakar norėjau į Jus kreiptis, tačiau pamatęs, kad tokių kaip aš pas jus eilė, vis atidėliojau. Jei galit,permeskit akim mano paskutinį "Akmuo". Prašau ne dėl vertinimo, bet dėl to, ar verta tokia tema rašyti tęsinį. Gal tai banalu. Tik rėžkit tiesiai šviesiai. Žinau, kad ten yra trūkumų, bet žinau ir tai, kad prozoje dažniausiai tai neišvengiama. Būčiau dėkingas. Nebūtinai šiandien, žinoma. Bet kada kai turėsit laiko. Būčiau dėkingas. "
taigi Praneli, ne dėl vertinimų (tai pabrėžiau rašydamas klim" bet dėl kritikos kreipiausi. Žinai, jei tie balai tau ir svarbu, tai man ant jų nusispjaut, Praneli. NOrėčiau tik, kad kūrinukas būtų šio to vertas. Jei atsimeni, tai anksčiau jis buvo kiek kitoks. Po to kai jį išnarstė illi, kai ką keičiau. Tokios vat kritikos ir tokių komentarų noriu. Kritikos tiesiogine prasme, o ne pagyrų. Kritikos, kurios daugelis negali pakęsti ir dėl kiekvieno tokio komentaro puola į atlapus. Atleisk, bet ir Tau. Mano drauge, ši liga nėra labai jau svetima. Na, o kad įvertinai 5 ačiū, bet tai juk darei ne nuoširdžiai, o už tai kad esame seni prieteliai. Praneli, Juk Tu visus mano kūrinius taip vertini, o tai tikrai nėra objektyvu. Abejoju ir Švo vertinimų objektyvumu, nes jam reikia susirasti prozos kritikų. Esu jo pakviestas tokiu tapti. taigi čia galimas ir savotiškas interesas. taigi, Pranai, ne visada tie 5 yra verti penkių, o 1 nevisada yra lygus kuolui. O pats žiūriu greitas teisti? Man labai nesmagu ir jau jei prikiši savo vertinimus, prašyčiau daugiau nevertinti. Žinok, kad nesu garbėtroška ir man nereikalinga tam parama. Ji greičiau siutina nei suteikia paguodą. Man dabar tikrai kartoka pasidarė, kad per tiek metų tik taip mane pažinai.
2009-03-02 12:49

Pranas
Mano vertinimų skalėje arba penki arba nieko. Parodyk man nors vieną kūrinį, kurį būčiau vertines kitaip. Aš iki soties prisigraibstęs ir vienetų, ir žinau, kad tai ne jokia parama kūrėjui. Ypatingai, jeigu jis jaunas.
Tai va, ne dėl bičiulystės tie mano vertinimai tau. O kaip kas mane vertina, jų reikalais. Geriau atrodo žinai, todėl apie tai ir kalbėti nėra prasmės.
Na, iki. Būk!

Šnekorius
Na, taip. Kuolinimasis bjaurus dalykas , o ypač pradedantiesims, jaunimui, tačiau jei vertinimų skalėje tik 5 balai, tai vargu ar tai geriausias kelias jaunimo kūrybos vystymuisi. Aš manau, kad būtent tokie seni vilkai kaip TU ir turėtų nurodyti jų klaidas. Žinau, Tu čia su manimi nesutiksi, tačiau iš kur tam jaunajam suprasti, kad jam reikia tobulėti jei visi tik girsim ir rašysim geriausius balus. Elgiantis priešingai, kaip aš, galbūt ką nors ir įskaudinu,tačiau su tikslu atkreipti kuriančiojo dėmesį į tai kas mano supratimu taisytina. Štai TU sakei, kad siekiu aukštų balų. Pranai, tik pagalvok ar siekdamas gerų balų (jei tai būtų kaip tu teigi mano tikslas) ieškočiau sau priešų. tavasis kelias gi, labiau panašus į norą būti visiems geru dėdi, kurį ir vertinti kitaip nei labai gerai, neišeina. Na, manau nepyksti.
2009-03-02 13:43

Pranas
Jonai, nebūkime geručiai ar dar kitokie. ŽŽ jokių vertinimų nėra. O kūriniai apčiupinėjami daug kieno. Pats ką tik sakei, kad kūrinį "Akmuo" illi pakritikavusi ir dabar todėl, girdi, kažką pataisęs. Manau, kad ir skurdokas komentaras yra didesnė vertybė negu geriausias vertinimas pažymiu.
Na, o aš pasakiau tau, ką norėjau pasakyti ir - kaip regi- neišsigandau ir gyvas lieku. Žinojau gi kad nepatiks. Bet tokie dalykai man nesuprantami. Tu gi žinai, kaip aš savo TEISYBĘ įverinau. O ten gi ne keli puslapėliai, o apie pustrečio šimto...
Tu gi liudininkas.
Būk!
2009-03-02 14:14

Šnekorius
O dabar pažvelk ką po "Akmenimi" Parašė klim - kopėtėlės. Kaip matai ji mane išgirdo ir nurodė trūkumus kuriuos jos dėka dabar ir pats matau. Manau, kad šitokie komentarai tiek ir gali padėti tobulėti.
2009-03-02 13:55

Pranas
Aš baigiau, Šnekoriau.
Tobulėk!
Bet neužmiršk, kad čia vertų dėmesio kritikų yra daugiau. Taip ir visą kūrinį parašys...
2009-03-02 14:21

Šnekorius
Štai kokių komentarų (tiesių ir teisingų) aš noriu, Pranai. Gaila, kad tai parašė žinutėje, bet ne po kūriniu.
kadugėlis
žinok, bandžiau. bet jau nuo pirmo sakinio negera pasidarė. daugiau pastraipos neįveikiau. stilius tavo siaubingas. siaubingai... saldus? pamenu, kažkaip panašiai buvo parašyti meilės romanai, kuriuos gausiai leisdavo prieš penkiolika metų. nors ne, čia jau iš seniau pareina, tik aš, kaip žinia, ne specialistė, tai nepasakysiu, kokios čia epochos bruožas.
žodžiu, labai erzina tas bandymas išvardinti visas personažo savybes, ir, jei galima, drabužius, apšvietimą, genealogiją ir t.t. viename sakinyje. tada jau konstruok kaip nori, vis tiek natūraliai neskambės. aš už tai, kad herojus atsiskleistų po truputį, be išankstinio konkretaus rūbelio.
2009-03-02 14:29
2009-03-02 14:54

Nežinau, apie kokius draugus jis čia rašo, bet rašo taip":
Šnekorius
Sveiki. Galutinaai nusprendžiau (kategoriškai) prašyti nuimti mano kandidatūrą į tuos "anuos". Jau daug kam atrodo, kad aš būtent tik to ir tesiekiu, kad mano komentarai yra tik dalis apgalvoto šlykštaus plano tam pasiekti. Kai kas Net iš mano ilgamečių draugų mato visame tame net šiknalaižiavimą. Žinoma, nekreipiu į tai daug dėmesio, bet nėra malonu, o kai pagalvoji, tai kam man viso to reikia. NUomonę, gal ir klaidingą, bet nuoširdžią, po kūriniais pasakyti galiu, nors ji tikrai nevisada patinka Autoriams. BEt jų valia reaguoti įtą nuomonę ar ne. O ją visados ir nebūdamas anuo išsakysiu, nes mano supratimu mes čia ssibūrę ne tam, kad vienas kitą glostytume, o tam, kad savo patabomis padėtume vienas kitam tobulėi. Tad labai ačiū Jums už pasitikėjimą, tačiau "Ne"

Sukurta: 2009-03-01 07:25:31

DAR VIENAS PAVASARIS (71-asis)

I
*************************
Manau, kad juo (pavasariu) labiausiai reikia džiaugtis, kad jis yra ir stengtis, kiek tai dar galima, geriau pažiūrėti į jo veidą.
Dar gyvenu, bet daugiau žiūrėdamas, kaip kiti gyvena.
Naktį nemenkai prisnigo.
Rytas net Naujininkuose gaivus:
----------------------------------------------------------
Žalioje Žolėje suradau žinutę:

Rykste:
2009-02-28 02:01:17:
"Keturiolika Emilijos kelio stočių". Aš negalėjau jos išgelbėti, nes šios stotys užprogramuotos jau prieš 2000 metų. Turbūt sunku rasti sąsajas tarp Jėzaus kelio ir Emilijos. Gal tik mano akimis šios kelionės turi bendro. Visgi Emilija, ėjusi į mirtį, jos atsisakė kaip savižudybės. O kas lemta - tas.
Gaila, kad mano idėjos niekas nepastebėjo...
*****
ATSAKIAU - neatsakiau, bet parašiau:
Dėl idėjos nesielvartauk, Rykšte!
Geros idėjos nesimėtos. Mano amžiuje jos jau sunkiau apšviečia. Bet irgi nesielvartauju žinodamas, kad didesnioji pasaulio dalis dar ir Kristumi neapšviesta. Beje, kaip ir mes neapšviesti kitais Kristum prilygstančiais dievais.
Man būtų smagiau, kad rašytojas ieškotų savyje ne užprogramavimų, o Dievo. Jeigu ne viso, taip bent truputį jo ir suprantu, kad tuomet jis, pasitardamas su juo, galėtų bent savo herojų likimus pakoreguoti.
Būk!
Na, o aš kaip tik vakar prieš pusiaunaktį sugrįžiau iš kapinių, kur prieš 30 metų Subartonių kapinėse palaidotas mano uošvis. Vinco Krėvės ir jų kapai labai netoli vienas kito. Tiesą sakant, ten visi kapai "netoli vienas kito". Pačios kapinės, kurios nedidukės, taip tuos atstumus užprogramavo.
Ilgiau žiūrėjau į labai galingas ten augančias pušis.
Gal kada dar suspės pakuždėti, kodėl taip...
****************
Skaitinėjau RAŠYKUOSE savo "raštus". O jų čia nemažai. Per komentarus ir vertinimus atsimeni, kas kaip kokį "raštą" priėmė. Kaip kam net norisi parašyti, kaip, sakysime Juzei.

"Na, va miela Antosėle,--
Parskaitinėju, ką aš čia per kelis metus pribuzojau ir tenka tave prisiminti geru žodžiu ir už kitokios rūžies raštus, kaip, pvz.
--------------
Juzė Erelickas
na, nereikėtų kuolinti. ne taip jau čia ir prastai.
*************************
Prieš N. Metus buvau net pralenkęs tave veido išraiška, bet gi velniai tie gydytojai - vos tik sužinojo, kad atsirado Rašykuose du panašūs, kaip mat nugabeno į Santariškes. Sako, paralyžius, greit širdies priepuolis, smūgis ištiks...
- Ne velnio, - sakau, - Antosės neištinka, tai kodėl turėtų mane ištikti?
Kur tau! Jokie argumentai nepadėjo būti išvaizdžiu. Vėl tenka grįžti į tas pačias Prano per 70-t metų išbruktas vėžes.
Nesupyk, kad patrukdžiau, pakibinau, Antosėle. Daugiausia dabar tuo tik ir užsiimu.
Na, būk!
O man iš tikrųjų įdomu paskaitinėti."

Sukurta: 2009-02-13 17:29:28

VASARIO PUSLAPIAI....

II
**********************
Daugiausia laiko praleidžiu persipausdintamas kūrinėlius.
Noriu surinkti į popierių.
Tiesa, atrodo, kad daug dėmeso skiriu "RASYKAMS", bet ne tiek, kaip atrodo- ten spausdinami paredaguoti "Laikas atsiminti" fragmentai, nors irgi prireikia laiko. Manasis laikas jau ne toks greitas - daugiau krapštinėjasi negu darbą daro...

Sukurta: 2009-02-11 15:55:00

VASARIO PUSLAPIAI...

I
*******************
Ilgai nerašiau. Nes tiesiog nesinorėjo.
Vakar tai, kas čia parašyta, perrašiau į atskirą poziciją. Manau, kad reikės dar atsispausdinti, kol spausdintuvas kvėpuoja.
Na, o ŠIANDINN:
1. RAŠYKAMS palikau "Bažnyčią ant pečiaus" Tai jau 30-ji dalis. Niekas ten jos neskaito, bet tegu...
Tiesa, dabar neskaito. Kai kurios ankstesnės dalys buvo pažymėtos tarp savaitės geriausių kūrinių.
Taigi, BUVO.
O va Jono Bartkaus iš ten žinutė:

Šnekorius
Labas, Pranuli. Nepyk, kad nepakomentuoju, nes tiesą sakant neturiu tam laiko. Net paskaityti negaliu. Vakar po dviejų savaičių iš ligoninės parsivežiau tėvą. Jis jau beveik nepaeina. Nusilpęs visiškai. Taip pat vakar ton pačion ligoninėn paguldžiau Mamą. Gangrenuoja paskutinę koją. Patikėk, dabar man ne iki literatūros. Pavargau ir pervargau, Pranuci. Vat atsisėdu žinių pažiūrėti ir čia pat užmiegu. Bet kai atsigausiu tikrai viską perskaitysiu. Nepyk.
2009-02-10 13:49

Pranas
Argi čia svarbu- perskaitysi, neperskaitysi. Žiūrėk, kas reikia. Ir te būna ko geriausia. Aš net neklausinėju nieko daugiau, nes viskas aišku. Stiprybės Jums ten visiems. Būkite.!
2009-02-10 14:04

2. Su Maryte nuvažiavome į sodą. Ne tai kad šalta, bet žvarbus vėjas. Mano fizionomijai, sako,
tokio reikia sergėtis. Bet gal pirmiausia REIKIA baigt sirgti ir gyventi lyg nieko nebuvo.
GYVENTI IR TIEK.
O vasario 7d. nuvažiavome pas GEDIMINĄ į Varėną. Bažnyčia, kapinės ir pietų stalas
su poteriais "ŠAKOJE"
Jau metai laiko po jo mirties...

Sukurta: 2009-01-17 17:25:22

Jeruzalę jau Vilniuj turim -
Raudoms surinkti
Reikalinga Siena.

XI
***********************************
Vakar dienos įvykiai dienoraštyje nerašyti, jiems atsiminti - eilėraštis.

Reikalinga Siena

Skaudu!
Ir sieloj, ir burnoj -
Šalia,
prie sausio tryliktos dienos,
vėl sausyje diena su kulkom,
Vėl tiesą kalba patriotai Lietuvos,
raudų tėvynės
ligi šiolei
neišgirdę.

Tegu neauga žemėj tas,.
kas pagal kulkos išvaizdą
paminklą stato -
ar prezidentas,
ar premjeras
ir nesvarbu, kas jis,
Kuris
Prie sienos šaudytų bet ką...
Pasakė vadas ir...
TVARKA!

O kraujo pareigai,
komandomis auginami vaikeliai,
O Lietuvėlės mažas Visagali,
Jeruzalę jau Vilniuj turim -
Raudoms surinkti
Reikalinga Siena.

********
klimbingupthewalls
kūrinys gražus, bet mintis man nepatinka. dar nepamiršusi sausio 13 įvykių aš jokiu būdu neleisčiau jų gretinti su šių dienų įvykiais ir priekaištauti policijai, kad guminėm kulkom ginasi nuo masės "budulių". jeigu žmonės kiaušinius ir bandeles mėto į rūmus, daužo langus, tai dar ne badas. išminties badas greičiau. šioms riaušėms aš nepritariu ir esu Valstybės pusėje. juk žinot kad esu šalies patriotė. o tai yra ne budulių, rusakalbių, anarchistų, keliančių chaosą pusėje. todėl kulkos šį kartą buvo reikalingos. ar ne taip Jus supratau? atleiskit, jeigu nuvyliau.
2009-01-17 17:49