Reklamos aukos

Santrauka:
pagal kvailiausią,televizinę mobiliųjų telefonų reklamą.
VIENO VEIKSMO KOMEDIJA

      
         VEIKĖJAI:
                           Blondinas – neaiškus tipas, toks vidutinis statistinis vienetas, aktyvus vartotojas.
                          Brunetas – toks pat tik brunetas.
                          Nokijus – reklamos agentas.
                          Sonia Erikon – jo žmona, irgi.
                          Gyvis – atstovaujantis mišką.
                          Velnias – ne čia papuolęs, ne pagal scenarijų.
                          Ežys – toks naujas produktas.

         Veiksmas vyksta visą laiką, be sustojimo, nes laikas pinigai.

         I SCENA

         Ant didžiulės sofos sėdi Blondinas ir Brunetas, abu ant galvų užsivožę juodus plastmasinius cilindrus, tokius panašius į vaikiškus naktipuodžius. Abiejų rankose mobilieji telefonai. Jie visą rašo SMS, visą laiką girdisi ateinančių SMS signalai ir išeinančių pypsėjimai.

         Blondinas. Taip.
         Brunetas ( nepakeldamas galvos). Ji sutiko?
         Blondinas. Ji niekur nebuvo išėjusi, ką ji galėjo sutikti.
         Brunetas. Ji sutiko išeiti?
         Blondinas. Ji sutiko kalbėtis visą naktį.
         Brunetas. Tai kodėl ne dabar?
         Blondinas. Naktį pokalbiai nemokami.
         Brunetas. Tikrai? Tai kodėl dabar aš kalbu? Blemba, man tikriausiai per brangu!
         Blondinas. O ką ji per daug valgo?
         Brunetas. Ne, kalba.

         Ir toliau abu įnirtingai rašo SMS. Blondinas nusiima nuo galvos apdangalą.

         Blondinas. Koks šūdas čia?
         Brunetas ( nepakeldamas galvos). Ji atsisakė su tavim kalbėtis visą naktį?
         Blondinas. Čia, rankose.
         Brunetas ( nepakeldamas galvos). Pas mane ne šūdas, o naujausios markės...
         Blondinas. Tu pažiūrėk čia, koks šūdas, visai ne ledas.
         Brunetas ( pakelia akis ir pamato jo rankose apdangalą). Geras. Iš kur gavai?
         Blondinas. O tu?
         Brunetas. Ką?
         Blondinas. Tai ką ir aš?
         Brunetas ( žiūri į rankas). Sakau akcija buvo...
         Blondinas. Ant galvos žiūrėk.
      
         Brunetas pažiūri į Blondino galvą.

         Brunetas. Tai kad nieko nėr.
         Blondinas. Tai ant mano nėr, o ant tavo?
         Brunetas. Nematau...
         Blondinas. Tai ranka paimk.
         Brunetas. Negaliu SMS rašau, kuo daugiau rašau tuo daugiau nuolaidų gaunu, kuo daugiau nuolaidų gaunu, tuo daugiau moku, ledas ane?

         Blondinas padeda savo apdangalą ir nuima Bruneto apdangalą.

         Blondinas. Va, pažiūrėk.
         Brunetas ( nustebęs). Nieko sau. Ir kada čia kas uždėjo. O kiek mes čia sėdim?
         Blondinas. Turbūt kai prisijungėm prie tinklo...
         Brunetas. Tada ledas, seniai.

         Tuo metu į sceną įeina toks apie trisdešimt metų sulaukęs tipelis. Tipiškas uniforminis prekybos agentas. Nes agentai visi ruošiami pagal vieną – sėkmės kurpalių. Kvaila šypsenėlė, nekaltas, aniuoliuko veidelis, paslaugiausia pasaulyje povyza.

         II SCENA

         Nokijus ( žvaliai, prekybininko – agento akcentu). Sveiki pupuliukai. Matau bendraujate, gyvenat taip sakoma, padėję rankas ant klavišų, valdot juos, valdot situaciją, valdot pasaulį, esat lojalūs ( į šalį) kvailiai besmegeniai!
         Blondinas. Ką ten sakai?
         Nokijus. Sakau, esat kaip du išminčiai, tokie šiuolaikiniai cool rūpintojėliai ( į šalį) aukos, aukulės.
         Blondinas. Nesuprantu, ką ten, tu, burbi?
         Nokijus. Sakau, sveiki, darbščiosios rankelės! Leiskit prisistatyti. Esu reklamos agentas Nokijus. Mobiliųjų telefonų nepaleidžiantiems iš rankų, taip sakant, DžeimsasBondas...
         Brunetas. Nevaryk čia visokį, taip sakant, fūūū kaką, tu produktą geriau pristatyk, nudžiugink.
         Blondinas. Joooouuu.
         Nokijus. Lūsų valia, jūsų reikalavimai, mūsų nuolaidos, akcijos ir nemokamos dovanos už pinigus, kokius čia pinigus. Pasirašai trims metams nuosprendį...blelele sutartį ir priedo gauni, po galvos apdangalą...
         Blondinas. A tavi vež?
         Brunetas. Londons atim. Ežys duod. Manis nevėž.
         Blondinas ( Nokijui). Agirdi kū bachūriuką šnek? Nevež mūsų!
         Brunetas. Jooouuu.
        
         Nokijus pasimuisto, pakrato galvą, pavarto akis.

         Blondinas ( Brunetui). Žiū, keič planą agents.
         Brunetas ( Blondinui). A ko tu į Šiaulių bachūriukų tarmę perėjai?
         Blondinas. Čia ne tarmė, čia intelektas.
         Brunetas. Dialektas.
         Blondinas. Čia pas kalbininkus dialektas, pas bachūriukus intelektas. Be to, kita dabar scena!
         Brunetas. Ką kita, viskas tas pats.
         Blondinas. Bet planas kitas.
         Brunetas. Tai tu du turi?
         Blondinas. Tris, o tu?
         Brunetas. Ir aš tris.
  
         Tuo tarpu atsistyguoja savo planus Nokijus.
    
         Nokijus. Naują produktą pristatys, jums mano žmona, prekybos agentė Sonia Erikon. Jums leidus ( šaukia). Sonia, Sonia, ateik greičiau ( į šalį), čia du klientai kažką įtaria!

         Įeina įspūdinga blondinė. Kažkas tarp Pamelos ir Barbės su Kruz užpakaliuku už milijoną baksų.

         III SCENA

         Sonia Erikon ( į klientus). Aš esu prekybos agentė Sonia Erikon ( pakeičia kramtomąją gumą į kitą burnos pusę), mano tarifas tik trys centai.
         Blondinas. Už kiek?
         Sonia Erikon. Už minutę.
         Brunetas. Visą para?
         Sonia Erikon. Ne, tik piko valandom.
         Blondinas. O kada, tavo piko valandos?
         Sonia Erikon ( gundančiai primerkia akis, apsilaižo lūpas, išstato gundančiai šlaunį ir erotišku dusliu balsu ištaria). Tai... priklauso... nuo... klientų pageidavimo... kada...
         Brunetas ( Blondinui). A jamam?
         Blondinas ( užsičiaupia, nusivalo seiles į rankovę, susiranda iškritusį galvos apdangalą) A, ne per brangu, ketvirtą planą...
        
         Sonia Erikon prieina dar arčiau, palinksta su savo gilia dekoltė prie klientų ir su šlaunim prabraukia per kelius ir visai tyliai sušnibžda.

         Sonia Erikon. Kuo klientas sugeba ilgiau pasirašyti su...
         Abu ( Blondinas su Brunetu). Jamam! Jamam! Parodyk savo planą, parametrus!
         Blondinas ( dusdamas). Kokie priedai...
         Sonia Erikon ( tokiu pat stiliumi). Priedai laukia viliojantys ( perbraukia per biustą), egzotiški ( perbraukia per klubus), ir už juos jūs sumokėsit tris kartus brangiau, negu tas šlamštas iš Taivanio vertas ( Nokijui). Sutartis!

         Nokijus paduoda sutartis, rašiklius. Blondinas ir Briunetas pasirašinėja ir tuo metu įeina Gyvis. Gyvis – tai toks sužmogėjęs gamtos padaras ( matėte per reklamą), jis paslaugus, paduoda medžiotojui sumedžiotą laimikį, grybautoją bedėkodamas išveja iš miško. Na labai geras yra padaras.

         IV SCENA

         Blondinas su Brunetu pamato Gyvį ir abu ne savais balsais pradeda rėkti.

         Blondinas su Briunetu ( nesavais balsais). Aaaaaaaaa!
         Blondinas. Velnias!
         Brunetas. Esi matęs velnią!?
         Blondinas. Ne!
         Brunetas. Tai ko tada rėki?!
        
         Tuo metu abu pamato, kitu scenos pakraščiu einantį Velnią. Abu rėkia.

         Abu (rėkia). Aaaaaaa! Kas tu?!
         Velnias ( ramiai) Velnias. Kažkas čia mane pastoviai nupigina, vis sako pigus kaip Velnias. Ar ne jūs kvietėte?
         Abu ( rėkia). Neeeaaa! Aaaaaaa!
         Nokijus ( Soniai Erikon). Su kuo jie čia šnekasi?
         Sonia Erikon. Nesuprasi to šiuolaikinio jaunimo. Arba visai nesišneka, tik SMS MMS, bei reklamų šūkiais, arba šnekasi su visais, net su sienomis.
         Gyvis. Aš ne Velnias, aš Gyvis. Atėjau jums padėkot, kad saugot gamtą...
         Blondinas ( Brunetui). Žiūrėk jau ir gamta savo prekybos agentus siusti pradėjo.
         Brunetas ( Blondinui). Ir iš kur tokių „ akelų“ suranda?
         Gyvis ( ramiu balsu). ... kad nerašot laiškų, kad taupot popierių. Gamta jums atsilygins, jeigu jūs ir toliau naudositės...
         Nokijus ( Gyviui). Gyvi, viskas tvarkoje, jie jau pasirašė, trims metams iki gyvos galvos... eik iš čia, mišku smirdi, eik!

         Gyvis išeina, atsiprašinėdamas, gestais.

         V SCENA

         Įeina Ežys. Visas netikras, kaip ir visa reklama.

         Ežys ( niūniuoja). Aš esu pigus kaip velnias
                                      Kas pamato, tuoj iš noro
                                      Prisileidžia sau į kelnes...

         Pasirodo Velnias.

         Velnias ( Ežiui). Tai tu, dygliuotas plane, čia , neduodi man ramybės?

         Ežys pamato Velnią, išsprogina akis, griebiasi už užpakalio.

         Ežys. Ot Velnias, bet juk tai ne pagal scenarijų ( isteriškai). Režisieriau, kas čia per operos vaiduoklis mane persekioja?!
  
         Išbėga, paskui jį išseka Velnias.

         VI SCENA

         Brunetas ir Blondinas sėdi savo sofoje. Jie viską matė. Sėdi išsižioję, išsproginę akis. Pas abu kairėse rankose mobilieji telefonai, į juos be perstojo plūsta SMS ir MMS. Nokijus padeda sutarties egzempliorius ant klientų kelių. Uždeda po naują nuolaidą, galvos apdangalą.

         Sonia Erikon ( garsiai). Mirė?!

         Nokijus krūpteli visas.

         Nokijus. Ne. Kas naudojasi mūsų tinklo paslaugomis nemiršta nuo tokių niekų, kaip absoliučiai nenaudingos sutarties pasirašymas, Tokių čia milijonai. Jie ekstazėje, jie gavo nuolaidų, jie rašys SMS, tipo už dyką, ir kalbės po 3 centus už minutę, piko valandomis. Jie...
         Sonia Erikon. Tu įsitikinęs, kad jie dar kalbės?
         Nokijus. Na kam kalbėti, jei SMS tarp Ežių nemokamas. Juk Ežys pigus...

         Užkulisiuose pasigirsta desperatiškas Ežio šaukimas.

         Ežys. Velnias mane jam!

         Nokijus... ( apsižvalgo)... pigiausias ( į salę). Leiskit reklamą!

         Išeina abu su Sonia Erikon.

         VII SCENA

         Nuo Nokijaus balso Blondinas ir Brunetas krūpteli ir vėl jų rankos ima įnirtingai maigyti savo telefonų klaviatūras.

         Blondinas. Taip.
         Brunetas ( nepakeldamas galvos). Ji sutiko?
         Blondinas. Taip REKLAMĄ LEISKIT!

UŽDANGA
mundus

2006-12-08 11:49:19

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): Littera

Sukurta: 2006-12-09 18:28:58

Keliamas problemas pavadinčiau ne bendražmogiškom, o mūsų laikmečio. Ir tik šiuolaikiniam žmogui kūrinėlis tegali būti suprantamas. Bet kaip toks – jis puikus, sąmojingas, ironiškas.
Beje, mane stebina vienas dalykas: netikėtas raštingumo šuolis nuo „Neįmanomos misijos“ iki šio kūrinio...

Anonimas

Sukurta: 2006-12-08 16:30:16

Pasijuokiau:} Tikrai, nežiūrėkim TV. Daug tuštybės tenai. Paskutiniu metu beveik nežiūriu televizoriaus. Ir jums visiems patariu:}

Vartotojas (-a): Pelėda

Sukurta: 2006-12-08 14:31:30

Sekmės, Mundus. Vieną kitą šypsenėlę nubraukiau, bet.. vaizdas pažįstamas.Velnias mane jam!.

Vartotojas (-a): mundus

Sukurta: 2006-12-08 13:09:28

kompas dėl jam žinomų priežaščių Erikson pavertė į Erikon, tigi dideliai atsiprašau nepamatęs jo šunybės, bet reklamos vartotojai ko gero perskaitė teisingai...