Pulkininkui vis dar parašo

Jau draugai seniai neberašo,
Bet mokesčiai myli be saiko!
Nors ant krosnies sapnuoju be paso,
Jie kas mėnesį skiria man laiko.
 
Vienas, trys, keturi ir dar nulis,
Štai kablelis, brūkšnys, terminai...
Komunalinė saulė, mėnulis –
Užkoduotosios meilės kerai?
 
Ir jaučiu, kaip pavydi slapta
Net Gabrieliaus Garsijos herojus,
Jam nerašė gi nieks niekada...
Čia ne krosnis, čia – tikras rojus!
 
Nerijus Laurinavičius
2016-02-03
aizbergas

2016-02-03 10:21:59

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): Langas Indausas

Sukurta: 2016-02-03 22:21:09

Man nuoširdžiai patiko, nes čia yra poezijos.

Vartotojas (-a): Pakeleivis

Sukurta: 2016-02-03 16:00:21

Na taip, saviironijos yra. Bet yra ir kartėlio, tiksliau, savotiško nusispjovimo atspalvis.
 
Siužetas pateikiamas per mokesčius, sąskaitas, bet nemanau, kad čia apimti vien ekonominiai nuostoliai. (Aišku, nuo daug ko priklauso, pavyzdžiui, nuo nusiteikimo, požiūrio, skaitymo greičio, ką perskaitysi.)
 
Taigi, po raidynu ir terminija man matyti tiesiog asmens situacija.
Nevalingai iššoko tematiškai gimininga šiam kūriniui citata: eikš, apkabinsiu, parašysiu tau laišką... tokį tikrą, neelektroninį – taip, rodos, sako Laiškanešys. Tik Pulkininko atveju mintis pakreipta kitu kampu: sava krosnis, savi marškiniai šilčiausi.
Komunalinė saulė, šiluma už pinigus – komunalinės visuomenės pirkimo ir pardavimo santykių „šiluma“.
Dar aiškiau tai galima įvardinti kaip žmonių susvetimėjimo vaizdą. Bet kur – tik paslaugos.
 
Šaunios kalbinės asociacijos. Pavyzdžiui, su aptariamąja asmenybės situacija man iškart siejasi Polkovniku nikto ne pišet (tokia daina).
Arba Gabrieliaus 100 metų vienatvės,  tuo pat metu parodant šv. Gabrielių rojuje.
 
Beje, realusis (kasdieninių aktualijų, kas iškart ir pamatoma) ir meninės išmonės pasauliai susilieja itin natūraliai į naują poetinę realybę.
 
Turinio reziumė: laiškai ir šiluma – skaitmeniniuose koduose. Šitas Pulkininkas be paso – be kodinių duomenų, laisvas.
Esu pats sau pulkininkas savoje teritorijoje. Rojų susikuriu pats.

Vartotojas (-a): giedrex26

Sukurta: 2016-02-03 12:56:44

...linksmai apie labai nelinksmus dalykėlius...