Naktis. Mėnesiena. Skaisti, skaisti. Ruduo dar ne tikras, dar tik bobų vasara – užtruko šiais metais, nesuskato išeiti.
Taip gera būti. Budėti. Nemiegoti. Dar. Dar bent vieną tokią naktį praleisti ant priebučio – visa toje naktyje. Gyventi joje. Toje mėnesienoj. Po dangaus mėlyne, po žvaigždžių žibėjimu. Bene paskutinė mano šio rudens naktis kaime.
Taip tik atrodo, kad toj nakty nieko nevyksta – ji pilna gyvybės, nuojautų, garsų, jausmų, spalvų, kitimo, veiklos. Ruduo – senukas dailininkas, kiek daug atspalvių jo paletėj, kiek mažai jam duota laiko – viską paliesti, viską nuspalvinti, suspėti paruošti dekoracijas rudens teatrui. Prieš sugriaunant, sunaikinant, pirma reikia sukurti.
Nupurto šiurpas. Susisupu pledu.
Prapukši eželis – rūpestėlis. Ruošia namus šeimynai žiemoti. Mano sodas – jo visas pasaulis, jo namai. Tebūnie jie geri, kai manęs čia nebus – išsivešiu į dieną naktį netylantį miesto gaudesį tą ramų jo pukšėjimą.
Subrazdina grandine kaimyno šuo, nusižiovauja. Mik, šuneli, dar anksti. Nieko blogo nevyksta mūsų kaime – tikėkimės, kad pasaulio galingieji susitars dėl taikos ir niekas nesudrums mūsų naktų. Ne iš meilės mums susitars galingieji, turtingieji – jie daugiau už mus, vargšus, turi ką prarasti ir oi kaip nenori. Bet ši naktis vienodai priklauso mums visiems – teišeina ir jie ant priebučio, teįsižiūri, įsiklauso į rudens naktį, tepamėgina suprasti, ko labiausiai reikia, kad glėtume būti laimingi. Visi.
Iš tolo iš tolo ataidi gervių virtinė. Ne, ne viena, kitu dangaus pakraščiu atšneka kita. Taip ramiai, paprastai, kasdieniškai kalbasi. O kad kelias neprailgtų, senosios gervės seka pasakas šiųmečiams gerviukams – apie vėlyvo rudens darganas, pirmąjį sniegą, pūgas, ledo tiltus, speigus, kurių jie nepamatys, kurių jiems nereikės kęsti, jei bus protingi, ramūs, ištvermingi kelionėj.
Man pasirodo, kad gerviukai juokiasi – kokios keistos tos senųjų gervių pasakos! Juk jie puikiai žino, kokios nuostabios paraisčių pievos, kokie jaukūs, šilti vasaros vakarai. Ir kam reikėjo visa tai palikti? Iš kur imsis ta piktoji žiema?
Jie nežino, kvaili, nepatyrę jaunikliai. Aš žinau, daug daug žiemų išgyvenau ir nebijojau pūgų, ledo tiltų, šiaurės vėjų. Dabar jau bijau. Todėl išlydėsiu štai paukščius į pietus ir išskrisiu pati, kur šilčiau. Ar besugrįšiu? Eeei! Senosios gervės, ar sugrįšim? Ne visi.
Švintant mėnesienos sidabras nukris šalna ant pievų, vasara nulenks skaisčias jurginų galvas. Laikas ir man kelti sparnus.
Tik nusiskinsiu dar erškėtrožės šaką su raustančiom uogom, tik pasirinksiu dar sierinukų obuolių iš savo sodo...
Komentarai
Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis
Vartotojas (-a): klajūnė
Sukurta: 2015-10-14 12:32:35
Nuostabi vėlyvo vakaro nuotaika, tegul Jus šildo tas šviesus rudens vaizdas
Vartotojas (-a): barbė
Sukurta: 2015-10-03 15:55:47
nusiskink, pasirink, pasiimk į širdį ir atmintį visa, kas brangu ir miela. Visa tai Tave sušildys ir nuramins ten, žiemavietėj. Per ilgą gūdžią žiemą padės lengviau sulaukti pavasario, kai vėl visa kas gyva sveikins nubundančią gamtą ir trauks į numylėtas vietas vasaroti....
Vartotojas (-a): Eiliuotoja
Sukurta: 2015-10-02 18:25:27
Protingas, nuoširdus pasikalbėjimas su savimi ir kitais. Miela skaityti.
Vartotojas (-a): Pakeleivis
Sukurta: 2015-10-02 11:00:13
Gražus įrašas.
Ne iš meilės mums susitars galingieji, turtingieji – jie daugiau už mus, vargšus, turi ką prarasti ir oi kaip nenori. Bet ši naktis vienodai priklauso mums visiems – teišeina ir jie ant priebučio, teįsižiūri, įsiklauso į rudens naktį, tepamėgina suprasti, ko labiausiai reikia, kad glėtume būti laimingi. Visi.
Nors tai labiau lyrinės-idealistinės mintys, bet gal ir išeina paslapčia, tik dieną vaidina galingus. Ką žinai.
Naktį viskas kitaip, ir mintys vaikšto visokios.
Ežiukų-rūpestėlių savo apylinkėje ir palangėje dažnai sutinku, o gervių nemačiau šimtus metų ir, tiesą sakant, apie jas net nepagalvoju.
Tai turbūt miesto ir šiaip įtaka.
Bet prie lango budžiu dažnai. Gaila laiko, gaila pramiegoti tai, kas vyksta.
O naktį…
Kieme tylu tylu, bet jaučiasi murmesiai ir bruzdesiai, ir viso to reikalų prižiūrėtojas, apsuptas fėjų skraisčių, vaikšto virš stogų. Toks jau rubuilis buvo anomis naktimis…
Vartotojas (-a): Vasara7
Sukurta: 2015-10-02 09:43:56
puiki proza, tiesiai širdin
Vartotojas (-a): Nijolena
Sukurta: 2015-10-02 07:37:12
Koks brandus rūpestis ir kokia nesudėvėta meilė skinda iš Jūsų rudeninės mėnesienos! Būkim....
Vartotojas (-a): Laũmele
Sukurta: 2015-10-02 07:36:18
Net žadą užspaudė graži tiesa...