Didžioji visatos paslaptis

Įėjęs į smuklę išvydau įvairiausių rasių atstovus: nuo koperinu – kosmoso valkatų ir klajūnų iki dženoblių – aukščiausią rangą užimančių ateivių, kuriuos akylai saugojo asmens sargybiniai. Žemėje koperinai atitiktų valkatas ir benamius, o dženobliai – atitiktų Žemės aristokratiją. Prie manęs priėjo neaukštas, plunksnomis apaugęs čaronas.
— Pone, Jūsų staliukas penktas.
— Atneškite Sančiojos alaus.
Ateivis linktelėjo ilgu snapu ir dingo tirštoje minioje.
Atsisėdau prie staliuko ir nužvelgiau smuklę. Vieta, kurioje turėjau susitikti su klientu, neatrodė tinkama užmegzti dalykinius santykius, nes tarp daugybės nežemiškų rasių atstovų išvydau mačolus. Mačolai garsėjo įstatymų nesilaikymu ir buvo gryna rakštis subinėje, nes kur apsistodavo, ten visada kildavo muštynės.
— Dangus šiandien gražus.
Pakėliau galvą ir išvydau aukštą, žalių plaukų, tamsių akių tipą. Jis nenusuko akių ir atrėmė mano žvilgsnį.
— Žemėje lyja lietus, – užbaigiau slaptažodį. – Malonu su jumis susipažinti, pone Koperinai.
Prie staliuko priėjo čaronas su Sančiojos alumi.
— Ponai, dar ko pageidausite?
Koperinas papurtė galvą. Padavėjas pasišalino.
— Kapitone, turite nuskristi į Hadonijos Archipelagą ir atgabenti... — jis apsidairė, prislinko prie manęs dar arčiau ir sušnibždėjo į ausį:
— Jūs juokaujate?
— Krovinys labai svarbus. Kiekviena rasė svajoja nusikratyti Golbergo varikliais, kuriuos gamina datulai iš Chakasijos Hegemonijos. Be tų variklių ne viena rasė negali įskristi į hipererdvę. Tik pagalvokite, kas atsitiktų, jeigu monopolija žlugtų ir kas nors išrastų tobulesnius variklius. Dėl pinigų nesirūpinkite. Žemės Sandrauga dosniai atsilygins tam, kuris iš Hadonijos Archipelago atgabens artefaktą.
Gėriau alų ir sekiau akimis kiekvieną klientą. Norėjau įsitikinti, kad niekas nekreipia į mus jokio dėmesio. Klausiausi kliento ir mąsčiau: ar veltis į šią avantiūrą, ar atsisakyti ir kuo greičiau dingti iš planetos.
… kapitone, laiko mes neturime. Mačolai davė ženklą ir po kelių minučių prisistatys Orgono planetos saugumo agentai.
— Koperinai, sutinku įvykdyti užduotį.
— Visa informacija bus juodame kvadrate, ir išeikite pro galines duris. Paskubėkite.
Išėjau pro galines duris ir įsiliejau į margaspalvę minią. Susisiekiau su laivo įgula ir liepiau paruošti „Nenugalimąjį“ skrydžiui. Kai atvykau į laivą, viskas jau buvo paruošta skrydžiui.
— Kapitonas ant tiltelio, — pranešė kapitono padėjėjas.
— Mes skrendame į Hadonijos archipelagą, — pranešiau ir palikau kapitono tiltelį.
Paskutinį kartą pažiūrėjau į tolstančią planetą ir nuėjau į kajutę, kad išsiaiškinčiau, kokią paslaptį slepia juodas kvadratas.
Rankose varčiau juodą kvadratą. Kajutėje išdygo Koperino holograma.
Sveiki,
Žemės Sandrauga slaptai vykdo kasinėjimus Hadonijos Archipelage. Hadonijos Archipelage dominuoja avalonų rasė. Žemės mokslininkai išsiaiškino, kad avalonai yra Hadonijos Archipelage gyvenusios aukščiausią išsivystymo lygį pasiekusios civilizacijos palikuonys. Archeologai, padedami lingvistų ir istorikų, iškasė daug vertingų senąją civilizaciją primenančių artefaktų. Vienas artefaktas, kurį privalote atgabenti, sudomino mokslininkus. Privalote...
Laivą supurtė.
— Kapitone, — pasigirdo kapitono padėjėjo balsas, – mus užpuolė Chakasijos Hegemonijos kovinis laivas. Mes negalime skristi į hipererdvę, nes datulai sugadino Golbergo variklius
— Skrisk į asteroidų žiedą.
Greit apsisuko vaikinai.— Galvojau eidamas į tiltelį
—Kapitonas ant tiltelio.—Pranešė kapitono padėjėjas.
— Kostai, — paspaudžiau mygtuką, kuris jungė tiltelį su varikliu skyriumi, — ar sugebėsi išimti Golbergo variklius ir išmesti į kosmoso platybes? Golbergo varikliai yra uždelsto veikimo bombos. Po penkių minučių mes išlėksime į orą. Datulai tokiu būdu baudžia nepaklusniuosius.
— Kapitone, po trijų minučių Golbergo variklių laive nebus.
— Kapitono padėjėjau, mes skrendam į pačią artimiausią planetą. Pageidautina, kad planetoje būtų Žemės Sandraugos ambasada.
— Kapitone, Džonsono pasauliai tiks.
Džonsono pasauliai garsėjo prabangiais kurortais ir lošimo namais. Atlikome pagrindines nusileidimo procedūras ir laivas buvo nutupdytas Kontono planetoje – Džonsosno pasaulių sostinėje. Susisiekiau su ambasada ir nedelsdamas palikau laivą. Ambasada buvo netoli kosmodromo – tai be jokių nuotykių pasiekiau pastatą. Mane pasitiko pareigūnas ir nuvedė į ambasadoriaus kabinetą.
— Ambasadoriau, malonėkite palikti kabinetą. Slaptu kanalu turiu susisiekti su Žemės Sandraugos kontržvalgyba. Turiu patį aukščiausią slaptumo lygį. Malonėkite palikti kabinetą.
Ambasadorius, kažką murmėdamas po nosimi, paliko kabinetą. Į tarpžvaigždinio ryšio aparatą įstačiau koduotą raktą. Ilgai laukti neteko. Nušvitusiame ekrane pasirodė prie stalo sėdinčio žmogaus fizionomija. Tai buvo ponas Kastromas – Žemės Sandraugos kontržvalgybos vadas. Mano bosas.
— Kapitone, gavau jūsų ataskaitą, – stodamas ir pildamas vandenį į stiklinę, prabilo bosas. — Reikalai jūsų prasti. Chakasijos Hegemonijos direktorija atsiuntė ultimatumą ir pareikalavo, kad Žemės Sandrauga išduotų orderį sunaikinti jūsų įgulą. Jeigu neįvykdysime ultimatumo, tai Žemės Sandraugai bus nutrauktas Golbergo variklių tiekimas. Mūsų diplomatai išsiderėjo ir po trijų dienų bus išduotas orderis... Siūlau per tris dienas apsisukti ir atgabenti į Žemę artefaktą. Chamokai, ar sugebėsi?
— Ne pirmą ir ne paskutinį kartą įsiveliu į avantiūras. Pasistengsiu.
Ryšys nutrūko. Ekranas tapo juodas. Porą minučių palaukiau, kol iš aparato iššoko raktas, ir išėjau iš kabineto. Pareigūnas palydėjo iki ambasados vartų. Pasukau už ambasados kampo ir ant mano peties nusileido masyvi, kaulėta letena.
— Žmogau, – iš nugaros pasigirdo tylus balsas, – privalai vykti su manimi. Su tavimi nori susitikti šeimininkas. Mes žinome, kad po trijų dienų bus išduotas orderis. Galvų medžiotojai nesnaus. Siūlome sandėrį.
— Pranešk šeimininkui, kad jokie sandėriai nedomina. Aš skubu. Malonėk patraukti letenas nuo peties. Likite sveiki.
Neatsisukdamas nuėjau į kosmodromą. Susisiekiau su kapitono padėjėju ir liepiau paruošti „Nenugalimąjį“ skrydžiui. Laivą pasiekiau per kelias minutes. Mane pasitiko Kasatrė, analizės ir duomenų ekspertė.
— Kapitone, mūsų reikalai prasti?
— Marš į laivą. Laive įvedama nepaprastoji padėtis. Tornai, – sušukau į radijo ryšį, – kylame. Po penkių minučių turite būti pasitarimų salėje.
Pasitarimų salėje penki žmonės: Tornas – kapitono padėjėjas, Kostas – variklių skyriaus vyriausiasis mechanikas, Kasatrė – strategijų ekspertė, Valpuras – vyriausiasis laivo gydytojas ir Pergis – Žemės Sandraugos kontržvalgybos agentas.
— Ponai, mūsų reikalai prasti. Mes privalome per tris dienas, o tiksliau – per dvi dienas, nusigauti iki Hadonijos Archipelago ir atgabenti artefaktą į Žemę. Mus medžioja datulai, kurie nenori, kad mes pasiektumėme Archipelagą.
— Kapitone, – prabilo Žemės Sandraugos kontržvalgybos agentas, – mūsų misija neįmanoma, nes be Golbergo variklių Archipelagą pasiektumėme tik po trijų keturių savaičių. Siūlau užgrobti bet kokį laivą ir įvykdyti misiją.
— Ką galvoja kiti?
— Siūlau, — strategijų ekspertė,— surasti sąjungininkus, kurie padėtų kovoti su datulais.
— Neįmanoma misija, – prabilo kapitono padėjėjas, — nes datulai kontroliuoja Golbergo variklių gamybą ir nė viena rasė nenorėtų...
— Klysti, Tornai, — vartydamas „Tarpžvaigždinį žinyną, prabilo Pergis, — prieš tūkstantį metų osonai varžėsi dėl įtakos sferų su datulais. Golbergo variklio atsiradimas pakeitė jėgų išsidėstymą. Datulai pasinaudojo savo įtaka, ištrėmė osonus į Čaroko sistemą. Kapitone, mes galime...
— užmegzti ryšį su osonais ir pasiūlyti atkeršyti už pažeminimą. Turime nustatyti maršrutą. Tornai, Kasatrė prie darbo. Po valandos ant mano stalo turi būti pakoreguotas maršrutas ir smulki ataskaita apie osonus.
— Kapitone,— prabilo kapitono padėjėjas,— turiu pranešti blogą žinią. Tolimieji radarai užfiksavo Chakasijos Hegemonijos karinį laivą.
— Skydus nuleist. Pasiruošti kovai. Suraskite tinkamą planetą nusileidimui.
Nusileidome X planetoje ir pasiruošėme susikauti su priešu. Kapitono tiltelyje buvo susirinkusi visa įgula. Veidai rimti, akyse ne lašelio baimės. Kapitono tiltelyje materializavosi Žemės Sandraugos kontržvalgybos šefas Kastromas.
— Kas per... nuo kada... iš kur tokias technologijas gavote.... – suveblenau
— Paskubėkite, turime iš čia dingti. Laivas bus sunaikintas po penkių minučių. Priešas turi manyti, kad jo pabūklai sunaikino „Nenugalimąjį“.
Pažvelgiau į monitorius. Chakasijos Hegemonijos pabūklai grėsmingai žvelgė į mus.
„Viskas“, – pagalvojau ir akyse aptemo. Įgula kartu Žemės Sandraugos kontržvalgybos šefu atsidūrė patalpoje.
— Po šimts pypkių, gal teiksitės paaiškinti, kas čia vyksta ir kaip sugebėjome materializuotis kitoje vietoje.
— Kapitone, mūsų mokslininkai sugebėjo iššifruoti senųjų civilizacijų raštus. Teleportacija – vienas iš senosios civilizacijos išradimų. Mes vieninteliai, kurie žinome teleportacijos paslaptį.
— Kastromai, kodėl mes skridome į Hadonijos Archipelagą? Galėjome teleportuotis.
— Mes galime viską paaiškinti.
— Draugai, noriu pristatyti jums osoną, — kildamas nuo kėdės ir eidamas prie mažo ūgio ateivio, prabilo Kastromas.
— Kapitone, — kreipėsi į mane osonas, – Chakasijos Hegemonija plėtė savo valdas. Golbergo varikliai palengvino jų ekspansiją. Mes ilgai ieškojome sąjungininkų, kurie galėtų mesti iššūkį datulams.
— Mes sutikome bendradarbiauti su osonais,—į pokalbį įsikišo Žemės Sandraugos kontržvalgybos šefas, — nes Chakasijos Hegemonija įsiveržė į mūsų kontroliuojamą pasaulį ir jį užgrobė.
— Mes sutikome padėti žmonėms, – tęsė pasakojimą osonas. – Paskleidėme gandą, kad Hadonijos Archipelage žmonės surado supervariklį, kuris tūkstantį kartų pranašesnis už Golbergo variklius. Datulai prarijo masalą. Bijodami prarasti išskirtinę padėtį, ėmė šantažuoti rases, nusiuntė į Hadonijos Archipelagą karinį laivyną.
— Koks vaidmuo atiteko „Nenugalimojo“ įgulai?
— Turėjome įtikinti priešą, kad supervariklis egzistuoja, — prabilo šefas.
— Mes turėjome aukotis dėl neegzistuojančio daikto, — sumurmėjau.
— Klystate, — nusišypsojo osonas, — jūsų pagrindinis prizas yra šuolio vartai.
— Kas tokie?
— Šuolio vartai akimirksniu perkelia į norimą vietą? Golbego varikliai laivus perkelia per tris keturias minutes. Datulai variklius gavo iš mūsų, bet nesutiko dalintis variklių veikimo technologija su kitomis rasėmis. Žemės Sandrauga įsipareigojo  pastatyti šuolio vartus kiekvienoje planetoje.
— Kodėl anksčiau jų nenaudojote? — kamantinėjau osoną toliau.
— Naudojome... Mes esame paskutiniai senųjų rasių atstovai. Prieš atsirandant jaunoms rasėms, Visatoje egzistavo penkios rasės, kurios palaipsniui perėjo į aukštesnę civilizacijos pakopą. Mes esame paskutinė rasė, kuri prižiūrėjo jaunesnes rases ir įdavinėjo vis naujesnes technologijas. Tai mūsų paskutinė dovana jums. Mes turime iškeliauti.
jovaras

2015-08-05 23:51:06

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): Pisha

Sukurta: 2015-08-10 00:22:14

Čia tas didelis komentaras tai mano. Kažkaip išmetė, kol perskaičiau, matyt, taip ir gavos. Papildant komentarą. Kūrinys gal ir nieko, toliau norėtųsi daugiau įvedimo į skirtingas rases, ne tik tiek, kad jiems būdinga, bet ir bent jau kaip atrodo. 

Anonimas

Sukurta: 2015-08-10 00:17:17

"nuo koperinu – kosmoso valkatų ir klajūnų iki dženoblių – aukščiausią rangą užimančių ateivių, kuriuos akylai saugojo asmens sargybiniai. Žemėje koperinai atitiktų valkatas ir benamius, o dženobliai – atitiktų Žemės aristokratiją." - kartojasi.
"prislinko prie manęs dar arčiau ir sušnibždėjo į ausį:
— Jūs juokaujate?"- spėju, kad snušnabžėjo pasakydamas ką reikia nugabėnti, o čia apie juokavima buvo atsakymas. Jeigu pasakojama iš pirmo asmens, tai kažkaip keistai atorodo toks informacijos nutylėjimas. 
"… kapitone, laiko mes neturime. Mačolai davė ženklą ir po kelių minučių prisistatys Orgono planetos saugumo agentai." - nelabai supratau ar čia kažkas sakė, ar čia jis pagalvojo?
"Nenugalimąjį" - na labai neapdairu duoti tokį pavadinimui laivui, tarsi pats prašaisi, kad kas nors įrodytų,kad vis tik tas laivas yra nugalimas...
"Žemės mokslininkai išsiaiškino, kad avalonai yra Hadonijos Archipelage gyvenusios aukščiausią išsivystymo lygį pasiekusios civilizacijos palikuonys." - tad avalonai nėra pasiekę aukščiausią lygį, o yra tik tų auščiausią lygį pasiekusių palikuonys (tai riškia, kad buvo pasiekto lygio degradacija? ar tikrai tai norėta pasakyti?)
"—Kapitonas ant tiltelio.—Pranešė kapitono padėjėjas." - šita vieta tai orajuokino, nejaugi padėjėjas netu ką daugiau veikti tir pranešinėti? Kapintoas ant tiltelio, kapintonas ant tualeto, kapitonas lovoje :D Ir išvis, kodėl ta reikia prranešinėti, ar tas kapitonas toks mažas, kad jo nepastebėtų, ar pats negeba atkreipti dėmesio?
"Ne pirmą ir ne paskutinį kartą įsiveliu į avantiūras. Pasistengsiu." - labai nenatūralus atsakymas bosui, kuris ką tik pasirinko sudėtingesnį varaintą, kad išgebėtų jam gyvybę..
"analizės ir duomenų ekspertė.
— Kapitone, mūsų reikalai prasti?" - o analizės akepretė kaip tik neturėtų gauti, o ne užduoti tokius klausimus?
" Marš į laivą." - ir pliaukštelėjo jai per sėdimąją. Nežinau, tiesiog toks įspūdis susidarė dėl to Marš.
"užmegzti ryšį su osonais ir pasiūlyti atkeršyti už pažeminimą. Turime nustatyti maršrutą." - ką?? O ką jie turi pasiūyti? Visai nesuprantu, kodėl osunai turėtų jiems padėti vien dėl to, kad konkuruoja su tais "blogiečiais". oO
"Mes vieninteliai, kurie žinome teleportacijos paslaptį." - ak kaip patogu. Ne koks jis ir kapitonas, kad nieko nežinojo apie tuos tyrimus, ar tuo labiau rezultatus... 

Labai Mass Effect priminė

Vartotojas (-a): Pakeleivis

Sukurta: 2015-08-06 17:18:29

Perskaičiau. Pats parašymas tikrai neblogas, tik kai kur pakoregavau. Atkreipkite dėmesį į tiesioginės kalbos ir šalutinių sakinių skyrybą.
Dėl turinio – drįstu prisipažinti, kad šiame išmoningai susikurtame pasaulyje jaučiuosi netvirtai ir klaidžioju. Galbūt reikia tiesiog laiko įsigilinti, o gal ir niekada nepasieksiu tokio suvokimo lygio. Atsimenu jūsiškį Den Chirioną – irgi daugybiniai personažų ryšiai. Turbūt tai autorinis braižas.
Pasitikiu fantastikos žinovais, lauksiu jų solidarumo apraiškų.