Pamąstymai

Santrauka:
Paskaičius le_hawk esė \"Viešas prisipažinimas dėl orientacijos\"
Paprastai nesikišu į panašaus pobūdžio diskusijas, bet paskaičius šį esė, kilo minčių. Nesutinku su teiginiu, kad  mūsų tėvai, seneliai nieko nežinojo apie kitokios lytinės orientacijos  buvimą – puikiai žinojo, tik buvo vengiama apie tai kalbėti, tai buvo traktuojama kaip bet kuris kitas nukrypimas nuo normos, savotiškas luošumas, bet tokie žmonės buvo toleruojami, protingi žmonės netgi nesišaipė, tuo labiau nepersekiojo, o piktavaliams patyčioms nereikia nė skirtingos lytinės orientacijos, užtenka, jei žmogus ryžas, raišas ar kuprotas.
Be to, jei heteroseksualai įvardinti tik kaip viena iš penkių seksualumo rūšių, tai nereiškia, kad jų yra penktadalis populiacijos, manau autorius tai teigia norėdamas paryškinti efektą.
Labai nemaloniai veikia pastaruoju metu ryškėjantis homoseksualų susireikšminimas. Nesu girdėjusi, kad būtų atlikti kokie nors tyrimai, todėl nedrįstu teigti, kad ši savybė būdingesnė būtent ne heteroseksualios orientacijos žmonėms.
Ko siekiama tomis demonstracijomis, vaivorykštės spalvomis, klyksmais apie savo orientaciją? Jei tolerancijos, tai ji neina į gatves, ji tyli, rami, tuo labiau, kad neteko girdėti apie jokius užgauliojimus ar, tuo labiau, pogromus prieš gėjus. Panašu, kad patys muša, patys rėkia, bet nenustebsiu, jeigu, nesiliovę taip agresyviai propaguoti savo išskirtines teises ir piršti visiems savo gyvenimo būdą, tikrai sulauks natūralaus visuomenės pasipriešinimo.
Kaip ir bet kurios lytinės orientacijos žmonių grupėje, tarp gėjų yra blogų žmonių, pvz., seksualiai išnaudojančių vaikus. Štai tam negali būti tolerancijos. Be to, nuolat kalbama apie gėjų teisę turėti normalią šeimą, įvaikinti vaikus, bet kažkaip nutylima vaikų teisė turėti normalią šeimą, tėvą ir motiną. Juk, pagal įstatymus, pirmiausia turi būti atsižvelgiama į vaiko interesus? Vaikas negali pasirinkti pats, jo niekas nepaklausia, ar jis nori augti tokioj šeimoj, todėl jį turi ginti visuomenė. Homoseksualai žino, ką renkasi, ir turėtų susitaikyti su pasekmėmis.
Kai teigiama, kad tikrai kitokios lytinės orientacijos žmonių yra labai daug, tik jie vengia tai deklaruoti, man, atvirkščiai, norisi teigti, kad jų nėra tiek daug, kiek garsinasi – dabar tai yra tapę madinga ir prie jų šliejasi nemažai nestabilios psichinės sanklodos asmenybių, siekdami išreikšti save, susireikšminti.
Jei  manęs kas paklausia, tai kiek gi jų, kitokios lytinės orientacijos žmonių, yra iš tiesų, atsakau – daug, mes visi. Bet kurios lyties individo organizme gaminasi tiek vyriški, tiek moteriški hormonai, tik paprastai vieno kurio kiekis vyrauja, beje, ir labai svyruoja, todėl visi mes esam kažkiek homoseksualūs. Kas pasvėrė, kiek, atrodo, pačioj nekalčiausioj  dviejų tos pačios lyties žmonių draugystėj yra erotinio komponento? Ar dviejų mergaičių draugių pasibučiavimas, vaikinų apsikabinimas visada toks jau nekaltas? Bet juk tai yra nuostabu, tai nuspalvina mūsų gyvenimus, sustiprina jausmus ir vadinama tuo pačiu meilės vardu, tai taip natūralu, kad dažniausiai nepagalvojama apie jausmo kilmę.
daliuteisk

2013-09-11 01:41:32

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): le_hawk

Sukurta: 2013-09-13 00:52:18

Na, kad senais laikais, tuo labiau tarpukariu, žmonės žinojo apie homoseksualizmo egzistavimą - mano turima informacija yra kitokia. Ką jau ten kalbėti apie homoseksualizmą, kai žinau realių faktų, kad žmonės net apie oralinį sužinojo tik po 1990 metų, kai atsirado "vidiakai" ir video kasečių nuomos punktai (tame tarpe - "pornucha").

Ir dėl to, kad visi žmonės kažkiek homoseksualūs - na, neįtikina tai. Žinau tik tiek, kad psichologai rašė taip: seksualinė orientacija, ypač jauname amžiuje, yra labili ir lengvai performuojama (pvz. taip teigė J. Zalytis savo garsiojoje ir daugeliui ko gero žinomoje knygoje "Meilės Vardu", panašios nuomonės laikosi ir populiari svetainė Emaso.com). Na, bet šiais laikais labai priimta sakyti, kad visi jau gimsta tuo, kuo gimė, o teigti priešingai - tai reiškia, vos ne kurstyti neapykantą. Bet ar mokslininkai pateikė galutinį atsakymą? Būtų įdomu sužinoti.

Na, o dėl likusių dalykų esu linkęs pritarti. Labai teisingai pasakyta - pogromų prieš gėjus ar lesbietes nebuvo. Juk nepasitaikė kažkaip žiniose girdėti, kad būtų kažką Lietuvoje nužudę ar sumušę dėl orientacijos. Sako "skriaudžia, nekenčia", bet kur konkretūs faktai? Muša gėjus - o konkrečiai, kada kas ką primušė? Atleidžia iš darbo - o konkrečiau, kada kas ką atleido?

Vartotojas (-a): Pakeleivis

Sukurta: 2013-09-11 15:41:31

Tai turbūt geriausia, ką teko skaityti šia tema.

Vartotojas (-a): Nijolena

Sukurta: 2013-09-11 15:22:49

Kad daugiau tokios išmintingos publicistikos, būtų mažiau klykavimo, neapykantos kurstymo ir priešpriešos.

Vartotojas (-a): klajūnė

Sukurta: 2013-09-11 12:38:13

Pritariu visu šimtu procentų. Pamenu, teta rodė kaime tokį vyriškį, kuris, netekęs žmonos, pasidarė skudurinę lėlę, pavadino ją vardu ir net visur ją ant dviračio su savimi vežiojosi. To žmogaus niekas nesmerkė, tik manė, kad jis ligonis ir jam gal iš širdgėlos ir vienišo gyvenimo protelis pasimaišė...

Vartotojas (-a): miaumiau

Sukurta: 2013-09-11 08:35:13

man patiko, žmonių kalba parašytas raštas: aiškus, glaustas, protingas... be ilgų išvedžiojimų, be tribūnos, be kosmoso...

taip: "...protingi žmonės netgi nesišaipė, tuo labiau nepersekiojo, o piktavaliams patyčioms nereikia nė skirtingos lytinės orientacijos, užtenka jei žmogus ryžas, raišas ar kuprotas."
Geriausia tai pabaiga visi mes - spalvoti :))