Bent trupinį...

Santrauka:
Ištrauka iš Vikipedijos. Lyrika – literatūros rūšis, perteikianti jausmus ir mintis.
Jai būdingas jausmingumas, subjektyvumas, emocingumas. Joje aprėpiami du dalykai: žmogaus (lyrinio subjekto), apie kurio jausmus kalbama, požiūris ir tai, kam tie jausmai skiriami (tėvynei, gamtai ir kt.). Taigi čia dėmesys žmogaus santykiui su pasauliu, kitais žmonėmis. Tai yra kūriniai, perteikiantys individo išgyvenimus, įspūdžius, mintis. Nėra savarankiškų veikėjų. Nėra autoriaus, bet turi lyrinį subjektą.
Lyrika artima muzikai – kūriniuose kartojasi tam tikra skiemenų išdėstymo tvarka, garsai, sintaksinės konstrukcijos, žodžiai. Kalbančiojo išorinio portreto nėra, eilėraščio centre – lyrinis subjektas arba lyrinis aš. Dažniausiai rašoma eiliuotai, meniška kalba. Taigi, tęsiu vakarykštį protestą. Taip - nesu čia geriausias ir žinau eilę LYRIKŲ, kurie rašo už mane geriau. Nevardysiu, nes kas čia lankosi, tai juos žino. Bet šitos eilės (tebūnie jos prastos) yra LYRIKA. Lyrika pradėjo egzistuoti dar V a. pr. mūsų erą. Beje, Europoje, jei tiksliau - Graikijoje. Dabar kita citata. Haiku (jap. 俳句) yra prozinės poezijos stilius. Tai Japonijos poezijos forma, XIX a. Masaoka Šiki pataisytas hokku (jap. 発句), pradinės eilės iš dviejų dalių eilėraščio haikai no renga. Todėl man ant Šiki, nesakysiu to lietuviškai... O šios eilės (vėlgi - tebūnie jos ne kokios) yra skirtos konkrečiam žmogui.
Aš – ne Jeseninas.
Ne vėjo gūsis.
Juo niekuomet tikrai nebūsiu.
Esu tik tas,
Kam šiek tiek skauda...
Tu netiki?
Ko medžiai rauda?..
Ar kad ruduo lapus nudraskė?
Tiesiog ištirpsta žvakių vaškas,
Nes sudega jos vieną naktį,
Nors dar norėjo degti degti...
Taip ir su žodžiais,
Kurie virpa –
Juk jie man širdyje netilpo...
Jausmai...
Dažnai jie išsisklaidę.
Todėl rašau kiekvieną raidę
Su ta mintim, kad ji palieka
Tau trupinį bent.
Man – gal nieko...
kaip lietus

2012-02-10 01:02:20

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): Laũmele

Sukurta: 2012-02-11 21:33:15

Virpančios širdies eilės...

Vartotojas (-a): Langas Indausas

Sukurta: 2012-02-10 16:32:09

Palaikau lyriką. Viskas kaip ant delno. Eilius geras, o jeigu kam nepatinka - tegu eina šieno ravėti...

Vartotojas (-a): nenumeruojant

Sukurta: 2012-02-10 14:35:25

taika žmonės :) ko jūs puldinėjat vieni kitus? Man taip sunku suprasti, kai užsipuolami haiku kūrėjai, lyg tam nereiktų talento ir trijų eilučių trupinėliai būtų beverčiai; keista, kai lyrikai užsipuolami lyg, kaip rašė spilgutė, kuriantys pelėsiais atsiduodančią poeziją. Na o modernieji ironiškai vadinami elitu, nesuprantančiu, ką pats rašo. Kas jums?

O šis eilėraštis - kaip ir visi jūsiškiai primena, kaip nepaprastai gražiai galima kurti eiliuojant.

Vartotojas (-a): Vlabur

Sukurta: 2012-02-10 10:50:24

Geras kūrinys.
Tuo virpesiu ir užburia...
O virpesiai – pirmasis gyvybės požymis (čia iš kibernetikos pagrindų).

Vartotojas (-a): Liepa

Sukurta: 2012-02-10 09:50:23

Tavo žodžiai visada - iš širdies, todėl jie negali nepalikti atgarsio, jei yra skaitomi širdimi...
Eilėraštis labai gražus.

Vartotojas (-a): semema

Sukurta: 2012-02-10 09:50:21

Jeseninas ne Kaip lietus :)

Vartotojas (-a): semema

Sukurta: 2012-02-10 09:49:56

Jeseninas ne Kaip lietau

Vartotojas (-a): Medis

Sukurta: 2012-02-10 09:39:49

šiandien man kaip tik tinka... :)

Vartotojas (-a): skroblas

Sukurta: 2012-02-10 08:38:29

Jeseninas buvo savo laikui ir savo vietai, o mums reikia "kaip lietaus", nes jis puikus.