Santrauka:
Visiškai nostalgijai užplūdus, rašosi kažkas panašaus į šitai. Nekreipkite dėmesio į stiliaus, skyrybos ar gramatines klaidas. Čia joms neteikiau pirmenybės.
Atmintyje šypsosi nepažįstama mergaitė baltais kaspinais. Rankoje laiko gėlę ir skėtį, išmargintą ančiukais. Atrodo, kad šiek tiek nervinasi: trypčioja raudoni bateliai, lūpa prikąsta ir akys išsiplėtusios. Prisimeni, jog ją matei su tėčiu prie karuselių, kuomet verkė, sakydama, kad per greitai sukasi. Tėtis ją nukėlė, nuramino, o karuselė sukosi toliau, be mergaitės. Dabar ji stovi išsipuošusi ir išsigandusi. Rodos, tavo klasės draugė.
Po kelių dienų, sužinai jos vardą, patampai už kasyčių erzindamas ir nemokėdamas kitaip parodyti dėmesio. Pirmaisiais metais viskas atrodo kaip išdaiga – pamokos, draugai, sunkumai. Eini į karuseles tik su tėvais, bijodamas vienas paklysti. Bet pradinės klasės greitai pasibaigia ir visos išdaigos lieka uždarytos klasėje, kur kėdutės dabar iki kelių, o auklėtoja guodžia kiekvieną tavo nepasisekimą. Supranti, kad turi rimčiau žiūrėti į viską.
Vidurinėje mokykloje pirmi mėnesiai praeina visiškoje nežinioje. Nerandi nieko savo, žmonės aplink tave atrodo nedraugiški, vyresnieji išvadina mažiumi ir nustumia laukti bandelės į eilės galą. Per juos pavėluoji į pamoką ir gauni pylos nuo mokytojos, kad sėdi pamokos metu pilna burna. Galiausiai kiek pripranti prie visko, prie naujos sistemos, kurioje esi vertinamas skaičiais, o ne mielais paveikslėliais „Už gražų skaitymą“ ar „Už gerai parašytą diktantą“. Supranti, ko iš tavęs nori, ir bandai tai atiduoti. Praeina dar ketveri metai ir, baigęs vidurinę, nusprendi, kad toliau nori siekti kažko daugiau, todėl pereini į gimnaziją. Baisu.
Pirmomis dienomis jautiesi kaip ne į tą skardinę patekusi žuvelė, neatpažįsti nei savęs, nei kitų. Vėl nauji klasiokai, nauji mokytojai ir kabinetai. Blaškaisi tiek viduje, tiek išorėje, kol galiausiai padedamas mokytojų, atrandi tai, ko tau reikia. Rodos, kad dar ketveri metai slinkte slinks, tačiau vos spėji miktelėti ir štai dvylikta klasė. Paskutinė rugsėjo pirmoji, kurioje pasigendi mergaitės baltais kaspinais ir skėčiu su ančiukais, nematai nerimo veiduose, tik džiaugsmą, tačiau viduje kažkas neduoda ramybės. Nedrįsti klausti savęs, juk dar visi metai liko, dar turi laiko susiprasti. Bet užsimerki ir štai dvyliktos klasės pabaiga.
Stovi tos pačios karuselės, tačiau dabar suptis nebegali, esi per didelis. Paslapčia vis viena atsisėdi ant išpuošto arkliuko, tačiau žinai, kad pradėjus verkti ar jausti nerimą, niekas nenukels žemėn, turėsi laikytis pats. Turėsi atsakyti į visus klausimus savarankiškai ir kurti savo gerovę, nes dabar ta pati karuselė sukasi į kitą pusę. Į pusę, kurioje laukia taip seniai svajota nepriklausomybė su ryškiai matomu baimės šešėliu, nes saulė šiandieną šviečia skaisčiau nei bet kada.
Komentarai
Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis
Vartotojas (-a): Rykštė
Sukurta: 2011-06-14 09:29:21
Prisimenu savo šias dienas, kuomet irgi apmąsčiau tuos dvylika metų. Bet kai pereini į kitą laikotarpį, šis lieka praeity ir nebeatrodo toks jau reikšmingas.
Mėgaukis visomis šio laikotarpio spalvomis :)
Vartotojas (-a): lietum
Sukurta: 2011-05-27 07:58:51
Čia neturėjo būti kažkoks rimtas kūrinys ir nėra. Tiesiog vakaro prisėdimas, kurio per daug nesureikšminu ir kuris artimas man :)
Vartotojas (-a): Laukinė Obelis
Sukurta: 2011-05-27 03:10:55
Susidaro įspūdis, kad tekstas kabina, kabina, bet taip ir nepakabina. Išlieka kažkoks šaltumas.
Ta mergaitė daug žadėjo, prie jos buvo kažkoks jausmas. Po to ji dar akimirksniui atsirado, bet tik akimirksniui. O tikiu, kad tai galėjo daug ką pakeisti. Galėjo būti ašis.
Toliau bandyta apeliuoti į kitus jausmus. Bet ir vėl - bandyta.
O minčių tikrai yra, bandymai geri.
Prisimenant kitus autorės tekstus susidaro įspūdis, kad ji žino daug jausmų, bet bijo į juos įsigyventi. Gal dėl to, kad jų pati nepatyrė, nežinau. Mano patarimas būtų išsirinkti tai, kas tikrai gerai pažįstama (jausmas, situacija...) ir rašyti apie tai, tik apie tai, kol atrodys, kad pasakėte viską, ką galite. O pasitreniravusi galbūt sugebėsite rašyti ir apie tai, ko nepatyrėte.
Vienas labai konkretus pastebėjimas. Kartais krenta į akis, kad autorė per daug sureikšmina savo nuomonę ir žinojimą:
"Atrodo, kad šiek tiek nervinasi (...)"
"Supranti, kad turi rimčiau žiūrėti į viską."
Maloniau būtų, jei tai būtų perteikta kitaip. Na, įsivaizduokite, kad einate gatve ir pamatote žmogų. Suprantate, kad jis nervinasi. Kodėl? Ar todėl, kad kažkas pakuždėjo į ausį: "jis nervinasi"? Ar todėl, kad matote jo virpančius pirštus, prikąstą lūpą, šokinėjančias akis? Būtent taip ir rašykite.
Sėkmės. :)
Vartotojas (-a): lietum
Sukurta: 2011-05-26 22:56:27
http://www.youtube.com/watch?v=KIiUqfxFttM&feature=related klausantis geriau :}