Kaip aš darbinausi į kūdikių namus
Apsižvalgiau aplinkui: vieta viliojanti, aplink pušys šnara… Pavasarėjant ir jau paukštelis pragysta vienas kitas, tirpsta sniegas.
Pastatas kaip pastatas, nieko įspūdingo. Baltais chalatais ir nebaltais triūsia seselės,
auklėtojos, pasidabinusios ryškiomis spalvomis, bėginėja auklytės.
Vaikučiai – pabiručiai žaidžia, šūkauja, triukšmauja, žodžiu – tikri kūdikėlių namai.
Atėjo vakaras. Keičiasi pamainos, visi užsiėmę savais reikalais. Juk ir aš atėjau “pabandyti”, pasipraktikuoti, kaip su vaikučiais dirbti. Įsispyrusi į patogius batelius, nušlepsėjau į grupę.
Staiga tapo tylu… Aštuoniolika mažų, įvairiaspalvių akyčių įsistebeilijo į žmogų, kuris naujas, svetimas, įsibrovėlis. Neilgai truko ta tyla. Priėjęs vienas mažylis, susidomėjo mano batų raištukais.
Užvertęs galvytę aukštyn, tarsi paklausė, ar aš nepykstu. Atrišinėjo juos vieną po kito. Sustingau.
Juk čia jam naujas žaislas. Kai kurie suposi ant arkliukų, kai kurie nešiojosi žaisliukus. Vieni juokėsi – kiti verkė, treti rankas tiesė. Užsimerkiau… kelias minutes tarsi pritrūko oro, šmėstelėjo mano vaizduotėje mano mažų vaikų veidai, jų juokas ir ašarytės.
Staiga aš išbėgau iš grupės ir pravirkau. Jei kas nors tuo metu būtų paklausęs, ko verkiu – nebūčiau atsakiusi. Ašaros kaip virvė vis smarkiau veržė man kaklą. Supratau… Čia visų kūdikėlių skausmas, ilgesys tėveliams ir nenušluostytos jų ašaros užveržė kaklą, pačiupo pirštais geležiniais.
Išbėgau lauk. Buvo jau sutemę ir pušų šakos, it rankos, tiesėsi į mane. Aplink pastatą vaikščiojo paslaptingi šešėliai. Pasukusi galvą į kairę, pamačiau langelį. Priėjusi prie jo perskaičiau užrašą: “Gyvybės langelis”. Už langelio stovėjo lopšys… Nupurtė šaltis, atatupsta atsitraukiau atgal, kadangi man tas lopšys veikiau buvo panašus ne į lopšį, bet į juodą karstą, kuriame palaidojami naujagimių likimai…
Stovėjau prie kelio ir verkiau, mane visą kratė drebulys, akyse stovėjo plikos galvytės, meilios akytės, ištiestos rankos…
Nebegrįšiu. Niekada čia nebegrįšiu!!!
Komentarai
Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis
Moderatorius (-ė): Goda
Sukurta: 2011-04-04 07:55:39
Neapsakomai opu... Gyvai ir jautriai, apie daug ką... per savo būseną... pirmą įspūdį, ypač sukrečiantį. Man atrodo, mažyliai Jūsų labai lauktų.
Vartotojas (-a): spika
Sukurta: 2011-04-01 22:32:18
Bet tų mažylių juk vienų nepaliksi...man visuomet užgauna širdį tokie dalykai. Vaikų namai... Mes ką, blogesni už gruzinus, armėnus? O juk pas juos vaikų namų iš viso nėra.Vaikučiai auga giminėje, visi kartu- savi ir svetimi. Jie džiaugiasi kiekviena gyvybe, o mums dar reikia ir langelio...Klaiku.
Vartotojas (-a): Vlabur
Sukurta: 2011-04-01 22:19:23
...matyt, neskirta.
O kiek varginasi ir dar kitus vargina, bet užima vietą tų, kurie save atrastų būtent toje veikloje :-(
Vartotojas (-a): kaip lietus
Sukurta: 2011-04-01 15:21:59
Bet juk kažkam tai reikia grįžti... Nejau mes bėgsime nuo karčios realybės? Taip - jausmingas kūrinys, labai.
Vartotojas (-a): apideme
Sukurta: 2011-04-01 15:11:00
Grįžti vis tik - labai reikėjo...
Anonimas
Sukurta: 2011-04-01 15:06:19
yra šiek tie minties šuolių, stilistinių strūkumų, bet siužetas įdomus, jausmai patys veržiasi iš šio kūrinio.