Santrauka:
Bandymas perteikti nors dalelę įspūdžio po „Requiem for a dream“. Supratau jį iš šios pozicijos. Laukiu kritikos.
Sniego takelis į žalią
Vaivorykštės neliečiant
skrenda pojūčiai pirštų galais
Ritmas taip skiria erozines pauzes
Tyla garse rūku gaubia
devintą sistemą
Vandens sąsajos mūsų tarpukūny
Glamonėjami milimetrų plotais
Molo akmennys – atsišvartuokim
Drumzlini dar nedaužė
Sielų obliavimas – MES!!!
Horizontų spalva – skauda žaibai
Vergas fantazijai
Parduotas miegojimas
Ruduo nesitęs į ciferblatą
Užkardos baudžia
Adatos sėkla
Pjūklu kreša rankos
MES – pabaiga.
Ne mirtis, pabaiga.
Komentarai
Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis
Vartotojas (-a): Laũmele
Sukurta: 2010-08-15 06:36:13
formulė kaip :) matematinė
Vartotojas (-a): spika
Sukurta: 2010-08-15 00:08:30
Pirmoje eilėje reikia išmokti tą zekų kalbą, paskui galima ir vertinti.
Anonimas
Sukurta: 2010-08-14 19:19:51
neorganinė chemija...
Vartotojas (-a): Liepa
Sukurta: 2010-08-14 18:27:03
Labai jau sudėtinga.
Vartotojas (-a): kaip lietus
Sukurta: 2010-08-14 14:09:37
Įdėmiai perskaičiau kas parašyta ne tik kūrinyje, bet ir komentaruose. Žinoma, po autorės paaiškinimo, jau nebereikėjo ilgai galvoti bandant perprasti eilių idėją. Dabar jau galiu tik spėti ar būčiau pataikęs į dešimtuką. Gal... O kūrinio įvaizdžiai aštrūs, kaip ir ta adata. Heroinas - ne, geriau jau žolė. Žalia žolė ;)
Vartotojas (-a): netobula
Sukurta: 2010-08-14 12:42:32
Vaizdinius aiškinsiu primityviai:
sniego takelis - kokainas
į žalią - į dolerį
Turbūt nereikia aiškinti procedūros, kaip vartoti kokainą, jei matėt filmą.
Vaivorykštės neliečiant skrenda pojūčiai pirštų galais - turima omeny nepakartojami pojūčiai apsvaigus nuo narkotinių medžiagų, įsivaizduojamas pasivaikščiojiams vaivorykšte, jos neliečiant. Užuomina į kūno lengvumą ir t.t
Ritmas taip skiria erozines pauzes - turima omeny kitoks muzikos supratimas apsvaigus, kiekvieno garso išskyrimas ir interpretavimas ( elektroninė ambient muzika ) erozija - tai nykimas, jei kalbame abstrakčiai, taigi įsivaizduojamas ypatingas garsas, kuris iš lėto skiria pauzes, naikina jas.
Tyla garse rūku gaubia devintą sistemą - 9sistema - tai saulės sistema, kadangi joje 9planetos. O tyla garse - vėl akcentuojamos pauzės ir jų svarba muzikoje. Muzika įsivaizduojama kaip rūkas, užlūstantis visą saulės sitemą.
Vandens sąsajos mūsų tarpukūny
Glamonėjami milimetrų plotais - na čia akivaizdus aktas, įkvėpė keletas filmo scenų
Molo akmennys - atsišvartuokim - taip pat scena iš filmo ir netgi žodis atsišvartuokim ten pavartotas. Nesigilinsiu į filmo scenas, jei matėt filmą, viskas turėtų būt aišku.
Drumzlini dar nedaužė - čia eilėraščio lūžio taškas. Nuo čia narkotikai jau neduoda nieko gero. Tai tampa liga, įpročiu, be anksčiau buvusių nuostabių pojūčių.
Sielų obliavimas - MES !!! - vaizduojama artima draugystė tarp filmo herojų.
Horizontų spalva - skauda žaibai - vėl vaizduojama tai, kad nebus jau niekada, taip gerai, kaip anksčiau. Priešprieša - spalvoti horizontai ir žaibų keliamas skausmas.
Vergas fantazijai
Parduotas miegojimas - priklausomybė nuo narkotikų.
Ruduo nesitęs į ciferblatą - po rudens ateina žiema, kai vėl pasikartosiu viskas griūna...
Užkardos baudžia - scena su policija
Adatos sėkla
Pjūklu kreša rankos - mirtina priklausomybė nuo heroino ir herojaus amputuota ranka.
MES - pabaiga.Ne mirtis, pabaiga. - niekas nemirė, bet visų herojų gyvenimas tapo blogesnis, nei mirtis.
Anonimas
Sukurta: 2010-08-14 12:11:46
Taip.
Vartotojas (-a): Beprotybė
Sukurta: 2010-08-14 12:10:55
Ei.Pradžia išties labai puiki. Autorė ieško ir randa. Man patinka. Tai va,aš irgi mačiau filmą keletą kartų ,ir man tas eilius patiko labiau nei filmas. : )
Vartotojas (-a): netobula
Sukurta: 2010-08-14 12:03:23
Dabar Jūs prašotės visų vaizdinių paaiškinimo? :)
Anonimas
Sukurta: 2010-08-14 11:59:31
Hmm... mačiau tą filmą du ar tris kartus. vis vien iškyla tie patys klausimai.
Vartotojas (-a): netobula
Sukurta: 2010-08-14 11:55:21
Laba diena, visų pirma norėjau pasakyti, kad turėjote perskaityti santrauką prieš taip išsamiai vertinant ir interpretuojant kūrinį. Santraukoje nurodyta, kad šis kūrinys - įspūdis po filmo. Jie nematėt filmo, drįstu teigti, kad neturėtumėt vertinti kūrinio. Nors Jūsų interpretacija mane sužavėjo Be jokio konteksto na ir taip pritempėt prie erotiškumo. Įdomu, kad suprantat savaip, tai rodo įvairiapusiškumą.
Anonimas
Sukurta: 2010-08-14 11:33:28
pradžia atrodė geresnė už pabaigą. o šiaip iš gabalėlių suklijuota. nėra sąsajų tarp eilučių.
Sniego takelis į žalią
Vaivorykštės neliečiant
skrenda pojūčiai pirštų galais
ką daro tas sniego takelis ir kas tas žalias? Ką čia reiškia vaivorykštė? Ar pojūčiai skrenda pirštų galais neliesdami vaivorykštės ar sniego takelis kažką daro į kažką žalią jos neliesdamas? Kadangi pirmos dvi eilutės parašytos didžiąja raide, o trečia mažąja, turbūt ji bus priskiriama vaivorykštei. Skrenda pojūčiai pirštų galais - tai turėtų reikšti intymumą, emm, nesugalvoju žodžio... sakykim, lengvumą? nežinau, ar pirštų galai yra pakankamai jautrūs, kad virpėtų prie jų kažkam besiliečiant. mylimojo rankoms - galbūt, bet pojūčiams? ir išvis kur jie skrenda, kodėl skrenda? galbūt pirmąją eilutę reikėtų sieti su trečiąja ir tie pojūčiai skrenda sniego takeliu tirpdydami jį ir prikeldami žolę? kam tuomet vaivorykštė? esant sniegui, vaivorykščių dar nebūna, tuomet nelogiška taip rašyti. per daug paini strofa, bent jau man.
Ritmas taip skiria erozines pauzes
Tyla garse rūku gaubia
devintą sistemą
kaip jis skiria tas pauzes? taip, kaip skrenda pojūčiai ar tas taip tiesiog sustiprina skyrimą? tyla garse - jau tiek daug sykiu girdėta ir taip pat nieko nepasako. galbūt suprasčiau garsą tyloje (lyrinis subjektas tyli, tačiau viduje - didelė įtampa, jis šaukia, rėkia, net klykia). kai šalia tylos ir garso atsiranda rūkas - abstraktybių abstraktybė. bent jau taip, kaip tai pateikta čia. apgaubia devintą sistemą. kas ta devinta sistema? pagooglinau ir radau straipsnį apie okultizmą, kur minima devintoji sfera - lytiniai santykiai. apie tai kalbėjai? žodžiai sfera ir sistema skiriasi savo reikšme. jei taip, tai tyla garse ir rūku turbūt norima sustabdyti, užfiksuoti lytinio akto akimirką. bet kas gi tos erozinės pauzės? (erotinės pauzės?)
toliau iš kažkur atsiranda vanduo. kūnai susieti vandeniu - vėl gi fizinis artumas? ką reiškia atsišvartuokim? atsijunkim nuo pasaulio, o gal atsiskirkim vienas nuo kito? toliau. akmenys drumzlini ar jūs drumzlini? ir kas ko nedaužė? galima numanyti, kad vandens bangos dar nenuplovė purvo, bet...
sielų obliavimas - MES. ką tik lyg buvo kalbėta apie dviejų kūnų sintezę, susiliejimą ir staiga atsiranda siela. manau, reikėtų kažkokio priėjimo prie jos, o ne taip iš oro. tarytum - nebežinau ką pasakyti apie kūną, tad ir užteks, dabar eisiu prie dvasinio prado. kodėl obliavimas? žinau, tai darbas, kuris padeda nuglūdinti paviršių, bet ar galima taip pasakyti apie sielą? net jei ji būtų rambėta, šiurkšti, vis vien siela juk neapčiuopiama substancija, tad nemanau, jog teisingai pasirinkai ją obliuodama. apskritai tai labai nepoetiškas žodis.
horizontų spalva - skauda žaibai. kaip žaibai gali skaudėti? jei jiems ir skauda, iš kur tu tai žinai? ar tai turėtų reikšti, kad tau skauda it žaibais trankomai? reikėtų kažkaip pildyti eilutę.
vergas fantazijai
parduotas miegojimas
koks dar vergas? ar kas nors iš prieš tai buvusių įvaizdžių turėjo simbolizuoti vergą? ir kaip galima parduot miegojimą? miegojimas tai procesas. parduodi meilę, bet ne mylėjimą, taip pat ir miegą, o ne miegojimą. ir kaip tas neaiškus vergas ir prarastas miegas siejasi su visu tuo, kas jau pasakyta?
ruduo nesitęs į ciferblatą. ar tai reiškia, kad praeitis nebus išsaugoma? turbūt tai vienintelė aiški eilutė.
adatos sėkla
pjūklu kreša rankos
kokios adatos, kokia sėkla? jei jau kalbėjai apie devintą sferą, gal tikslingiau dabar būtų apie vyrišką sėklą? būtų labai aiški prasmė. pjūklu kreša rankos. rankos net krauju krešėt negali, kreša tik pats kraujas, tai kas čia per krešėjimas pjūklu?
per daug asmeniškas turbūt. suprantamas tik autorei. kai rašot, reikia labai atsargiai rinktis metaforas, įsitikint, kad visi jas supras. žinoma, dabar aš galiu interpretuoti, lyriniuose juose užgimė aistra (pojūčiai pirštų galiukuose) jie mylisi (devintoji sfera) ta meilė tirpdo sniegą ir prikviečia vaivorykštę (tačiau kodėl tuomet ji neliečiama?) lytinis aktas tobulina ir sielą (sielos obliavimas). tai būtų harmonija tarp juslinio ir dvasinio prado. nors man kaip tik atrodo, kad pirmiausia atsiranda dvasinis artumas, ir tada siela tobulins ir kūniškąjį. lyriniai subjektai vis mylisi ir mylisi, nuo tos meilės taip skauda, toks jausmas užplūsta kūną ir dvasią, kad net atrodo, jog žaibai tave plaktų. jie tampa vergais nuo kūniškų malonumų troškimo, užmiršta sielą, tad dingsta harmonija ir viskas privalo baigtis. bet ar tai nebus per daug pritempta interpretacija? ir ar ne per daug pornografija gaunasi? o tos adatos sėklos ir pjūklu krešančių rankų vis vien nesupratau.
Vartotojas (-a): semema
Sukurta: 2010-08-14 11:16:56
nesupratau to netobulo šuoliavimo, bet tai dar nieko nereiškia