Kupolės.

Santrauka:
Tai Joninės, liaudyje dar vadinamos Kupolėmis.Yra dar vienas pavadinimas – Rasos šventė ( kilusi nuo rugių žydėjimo, o jie pražysta kaip tik per Jonines).Tai pats geriausias laikas rinkti vaistinius augalus.Per šią šventę deginami laužai ten, pro kur į ganyklą bus genami galvijai, gėlėmis iškaišomi vandens šaltiniai, buriama vandeniu ir ugnimi.O išsireiškimas kupoliavimas – tai vaistinių augalų rinkimas.Vidurnaktį pražydęs papartis praskleidžia visas gyvenimo paslaptis.Dar vienas labai įdomus išsireiškimas – duonelės aura, tai žiedadulkių debesėliai, dar vadinami rugių rasojimu.Tuo pat metu metu žydi ir kadugiai, puplaiškiai virš vandens iškelia baltų žiedų kekes.O raganos,surinkusios rugių žiedadulkes, išsiverda košelę, patepa pažastis ir skrenda į Šatriją ar net dar toliau.Rytmetinei vasarvydžio rasai iškritus, vesdavo gyvulius į ganyklą ir , kad neveiktų raganų burtai, jiems duodavo šv.Agotos duonelės.O šios nakties jaunimo pramoga – supuoklės. Tai šiek tiek senųjų liaudies papročių istorijos apie šią šventę. Ir kad nekartoti tokių įprastų išsireiškimų (Plukdomi vainikai, paparčio žiedai, degantys laužai ...)pateikiu savo šventės variantą.
Rasoja, rasoja rugiai.  
It jūra, banguoja plačiai.
Toks vakaro vėjas gaivus
iš miego prikėlęs visus.

Vėl trumpiausia metų naktis,
Gelsvą rūką priglaudus, nušvis.
Ir sukvietusi laumes laukų,
vėlei džiaugsis lyg pat paryčių.

Rinks žiedadulkes, Šatrijon skris.
Šitiek raganų, visas būrys !
Jos skubės, kad pavirst stebuklu
ir vaišinsis gėrimu vaiskiu.

Dar ilgai ši naktis nesiliaus.
Moteriškės būreliais patrauks
Rinkt žolynų ir vandeniu burs,
Stebuklingąją ugnį užkurs.

Per naktužę šoks laumių būriai.
Ar kada tu matei, ar žinai,
prie užburto jos žiedo skrajos
ir vilios, ir vilios, ir vilios.

Tik gaidžiai užgiedoję treti
paskandins burtus tuos nebūty.
Jau pakilus saulužė aukštai....
Veiks ilgai dar naktužės kerai...
spika

2010-06-11 00:04:46

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): spika

Sukurta: 2010-06-11 12:35:05

Buvo, buvo , aš ir pati raganauju.Spėju viską kai yra nuotaika.Raganos – mano pačios geriausios draugės, kartu skrendam į Šatriją, todėl labai ir laukiu šios šventės. Juokauju.

Anonimas

Sukurta: 2010-06-11 09:36:43

Taip ir patraukė į pievas, miškus žoliauti... Ir ant Šatrijos. Gal kuri prosenelė buvo ragana?

Vartotojas (-a): giedrex26

Sukurta: 2010-06-11 09:07:49

Per naktužę šoks laumių būriai.
...tarsi pabūvojau kartu...labai vaizdingai...nuostabi naktis...

Anonimas

Sukurta: 2010-06-11 08:25:40

Patiko, nes tai su archaiška lietuvių švente-kupole, kupolės pavadinimas, nuo karties, vadinamos -kaupolė ant kurios surišdavo žolynus, perėję laukus ir prie vartų laikydavo pakol prasidės javų vežimas, bet butinai turėdavo su dainomis ir linksmybėmis pereiti laukus, po to nuėmę žolynus pakišdavo po javais, sako nuo graužikų-pelių ir visokių parazitų:).Darbas tikrai gražus, melodingas, linksmai nuteikiantis:)Tad su Joninėmis, artėjančiomis.

Vartotojas (-a): Sutemų Sesuo

Sukurta: 2010-06-11 08:08:22

...na čia man patiko, net ir labai, nusinešiu...:)...

Vartotojas (-a): kaip lietus

Sukurta: 2010-06-11 00:17:08

Kaip pasaka :) Geras kūrinys. Bet žiūrėkit rimo - kaip dainuojamajai poezijai tinka, bet šiaip jau kai kur tik balsės rimuotos...