Susitikimas poliklinikoje

Santrauka:
Vis tiek nesuprasit :)
Moteris su sūnumi laukė prie gydytojo kabineto. Vaikas žaidė savo mėgstamiausią traukinių žaidimą. Šis žaidimas buvo gan ramus, todėl moteris nelabai žinojo, apie ką jis. Ji mintyse meldėsi, kad tik jos vaikas nepradėtų savo kito žaidimo, to apie traukinių vėlavimą. Tame žaidime traukinys vis neatvažiuodavo laiku į stotį, todėl visi keleiviai, pradedant mažiausiai ir baigiant labiausiai kantriu, imdavo panikuoti ir rėkti. Aišku, jos sūnus turėdavo juos vieną po kito ir suvaidinti.

Vaikas linksmai juokėsi, turbūt kažkas džiaugsmingo dėjosi jo traukinių žaidime. Moteris žiūrėjo į jį ir mąstė. Koks laimingas jis atrodo. Pastaruoju metu ją dažnai aplankydavo keistos mintys - gal ir gerai, kad jis ne toks kaip kiti? Ypač po to, kai draugės pasakodavo jai apie savo vaikus, jo bendraamžius. Vienas buvo nutvertas rūkant, kitas, tėvams išvažiavus, surengė bute didžiulį vakarėlį su draugais, kurių net nepažįsta, aišku, alkoholio ten irgi buvo. Jos vaiko tai niekas pasaulyje nepriverstų paragauti alkoholio, jis visada geria tik arbatą su cukrumi. Jis labai mėgsta pastovumą, dėl to pats ir nukenčia. Kad ir dabar. Neseniai pasikeitė anglų kalbos mokytoja, ir nuo to laiko per anglų kalbos pamoką jam užeina tokie vėmimo priepuoliai, kad jis visą tą laiką pratupi tualete.

Tiesą sakant, moteris nesijautė ramiai. Ir buvo dėl ko. Kartą jie jau kreipėsi į gydytojus dėl panašios situacijos. Tuomet sūnaus pati mylimiausia, chemijos, mokytoja išsikėlė gyventi į sostinę, ir tada nuo kalbų apie chemiją jis susirgdavo vėmimo liga. Tada jie atėjo pas gydytoją. Ne pas mus jums reikia eiti, pasakė gydytoja, pamačiusi, kaip jis žaidžia vieną iš savo traukinių žaidimų. Išklausiusi skundus, ji tik patvirtino savo nuomonę ir davė siuntimą į įstaigą, kuri buvo įsitaisiusi viename iš šio miesto priemiesčių ir pasivadinusi ligonine. Toje įstaigoje vaiką maloniai priėmė ir pavaišino kokteiliu iš risperidono ir klozapino. Kokteilio poveikis buvo efektingas - nuo jo vaikui dingo ne tik noras vemti, bet ir bet koks kitas noras. Išsigelbėjus iš įstaigos sūnui norai pamažu sugrįžo, o mamai tai buvo gera pamoka. Ji nusprendė pati domėtis savo vaiko liga ir aklai nepasitikėti gydytojų sprendimais.

Žingsniai pažadino moterį iš apmąstymų. Tai buvo jaunuolis, jis mandagiai pasisveikino su jais ir atsistojo prie to paties kabineto. Sėdimos vietos buvo tik dvi. Jaunuolis pasirodė jai nusikamavęs, ji ėmė svarstyti, ar užleisti jam savo vietą. Kita vertus, gal jai tik pasirodė, kad jis pavargęs, ką jis pagalvos, jeigu moteris užleis jam vietą? Ji stebėjo jį. Jis, aišku, žiūrėjo į žaidžiantį vaiką, žiūrėdamas šypsojosi. Nors buvo dar visai jaunas, bet turėjo didelį pilvą. Turėjo ir įdomią šukuoseną - plaukai galvos šonuose buvo nuskusti. Galiausiai moteris rado sprendimą. Atsikėlė iš savo vietos ir tarė:
- Oi, prisisėdėjau, net atsibodo. Gal jūs norit prisėsti?
- Gerai, tik truputį, - pasakė jis atsisėsdamas. - Pavargau tame autobuse, žinot, tiek žmonių.
- Taip, piko metas, - nusišypsojo moteris.

Vaikinas žiūrėjo į jos sūnų, kuris tuo metu žaidė jau nebe tokį ramų traukinių žaidimą. Moteris pajuto poreikį pasiaiškinti.
- Atleiskit už triukšmą. Kai jis įsijaučia, tai ir nebesustabdysi. Čia tokia liga, toks jis jau yra.
- Liga? Oi, atleiskit, nežinojau.
- Nieko tokio. Žmonės dažnai man priekaištauja, kad neišauklėjau vaiko. Bet tai turbūt genetinė liga, tai įgimta. Galima tik susitaikyti ir džiaugtis tuo, kas yra gerai.
- Oho, genetinė?
Kadangi jaunuolis rodė didelį susidomėjimą, moteris pabandė paaiškinti:
- Genetinė, tai reiškia.. na kaip čia pasakius...
- Žinau, - nusišypsojo vaikinas. - Aš pats sergu genetine liga. Kaip tik atvykau profilaktiškai pasitikrinti sveikatos.
- Tikrai? Kaip gaila. O kaip ji vadinasi?
- Labai sunkus pavadinimas, jau net nebeatsimenu. Ir nereikia, man daug svarbiau prisiminti, kada reikia valgyti. - Vaikinas nusijuokė ir paaiškino: - Tai įdomi liga, jeigu ja sergi, turi rūpintis, kad niekada neišalktum.
- O kas būtų, jei išalktum?
- Tada greitai pasidarytų labai silpna ir jeigu tada negautum ko užkąsti, tai prasidėtų net koma.
- Baisu. Tai jūs turit labai saugotis.
- Aš ir saugausi, valgau šešis kartus per dieną griežtai nustatytu laiku. Beje, aš jau pailsėjau, tad jūs sėskitės.

Jie apsikeitė vietomis. Moteris dar kartą pažvelgė į jaunuolio pilvą. Šeši kartai per dieną, siaubas, nenuostabu, kad toks didelis. Bet jau geriau sustorėti, negu patekti į komą. Ji suprato, kad nuo šiol atlaidžiau vertins visus storulius, nelaikys jų apsileidusiais, kaip iki šiol darė. Juk negali žinoti, gal kurie nors iš jų serga tokia liga. Tai priminė jai tuos nesupratingus žmones, kurie sakydavo, kad jos sūnus neišauklėtas, ir ji pajuto šiokią tokią gėdą.
F5c_wZ3_414e_X5

2010-04-10 16:28:05

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): F5c_wZ3_414e_X5

Sukurta: 2010-04-11 16:00:48

ačiū :)

Vartotojas (-a): kvinta

Sukurta: 2010-04-11 15:57:25

na tai žinoma, aš nesupratau, kuris iš herojų jums taip patiko , kuriuos jūs kaip autorius sutvėrėte savo kūrinyje Susitikimas poliklinikoje, bet man kažkaip to ir neprireikė, tačiau jei prabilote, kad simpatizuojate vienam savo sukurtų herojų (literatūrinių personažų, kurio jūs dar neatskleidėte skaitytojui, bet jau savyje esate jo paveikslą sutvėręs) tai gal sekančiuose apsakymuose tai pasimatys.
būtinai paskaitysiu, sėkmės jums gaivinant įgūdžius rašymo, o tai jie prastina jūsų prozą, ir man kaip skaitytojui bus įdomiau. (sužinosime, kuriam, savo kuriamų literatūrinių personažų, autorius slapyvardžiu F5c_wZ3_414e_X5 pats teikia simpatiją.) bet svarbu kad būtų gyvai, organiškai ir netikėtai vystomi mintis ir veiksmas.

Vartotojas (-a): F5c_wZ3_414e_X5

Sukurta: 2010-04-11 15:26:29

Taip, iš jūsų komentaro tai aišku. Aš savo paskutiniame komentare prieštaravau Rykštės komentarui, nesutikau su tuo, kad \"autoriui taip nedera elgtis\".

Vartotojas (-a): kvinta

Sukurta: 2010-04-11 15:14:14

ar viskas jums aišku iš mano komentaro, kuriame išsakiau nuomonę - įspūdį, kaip skaitytojas, jums kaip kūrinio autoriui, pasivadinusiam niku pavadinimu F5c_wZ3_414e_X5 ir pavadinusiam savo publikuojamą prozą-apsakymą, pavadinimu\"Susitikimas poliklinikoje\", apie šį jūsų tekstą, ar kas nors neaišku?

Vartotojas (-a): F5c_wZ3_414e_X5

Sukurta: 2010-04-11 14:48:59

O iš kur jūs žinot, kad nedera? Aš taip paprastai neimsiu ir nepatikėsiu, kad nedera. Manau, kad nereikia apsikraut visokiom taisyklėm, kaip reikia elgtis, geriau džiaugtis laisve. Jokio skirtumo, tai jokio, nereikia daryt iš to bėdų :) juk nieko blogo neatsitiko, kad pasakiau?

Vartotojas (-a): Rykštė

Sukurta: 2010-04-11 14:35:01

Atleiskit, mieloji, bet koks skirtumas skaitytojui, ar veikėjas dalyvavęs komiksuose, ar paveiksluose, ar dar kur? Ech, nesusikalbam. Tiesiog autoriui taip nedera elgtis ir tiek.

Vartotojas (-a): kvinta

Sukurta: 2010-04-11 14:28:55

autoriau, man patiko žmonės - jų bendravimas (psichologinis klimatas tarp jų) tuo patiko kūrinys; bet neišskyriau kokio nors veikėjo, kaip patinkančio atskirai. Klimatas psichologinis tvyrantis tarp žmonių.
atskirai - kad būtų atskleistas kurio nors žmogaus tipas kūrinyje to nėra, taip kaip jame nėra veiksmo, viskas kas tekste yra ryšku, tai jų emocinis – psichologinis klimatas, kuriame nėra agresijos, yra atidumas ir neperdėtas jautrumas – organiškas. Tai sukurta, bet rašymas prastas. (jūs sakote, kad gaivaliojate - atgaivinate, jau turėtus rašyme įgūdžius.)

Vartotojas (-a): F5c_wZ3_414e_X5

Sukurta: 2010-04-11 12:48:08

Aš pasakiau, kad šis veikėjas daugiau dalyvauja komiksuose, o ne tekstuose. Tai kaip įsivaizduojat, kaip reikėtų tekste tai parašyti? Kad tas vaikinas prisipažįsta moteriai \"Žinokit, tai pirmasis mano pasirodymas apsakyme, aš anksčiau dalyvaudavau tik komiksuose\" ? :D dėkui už gerą idėją, bet aš gal kokiam kitam tekste galėsiu ją išpildyti, man atrodo, kad čia netinka :)

Vartotojas (-a): Rykštė

Sukurta: 2010-04-11 12:26:58

Kai tekste neminimas veikėjo vardas, o komentaruose skaitytojams pradedate pasakoti, kad jo vardas toks ir toks,jis yra toks ir toks. Reikia tai sudėti tekste, o ne komentaruose.

Vartotojas (-a): F5c_wZ3_414e_X5

Sukurta: 2010-04-11 11:59:30

Manau, kad jūs klystate, nes padarėte savo išvadą iš klaidingos prielaidos - šis veikėjas neturi prototipo. Tai buvo mano atsakymas į komentaro dalį \"bet man patiko žmonės tekste, jų bendravimas ir ramybė graži.\" \"bet žmonės gyvi, ir geras psichologinis klimatas tarp jų tvyro. Sveiki žodžiu, ne stresiniai. Atidūs vieni kitiems ne iš mandagumo rafinuoto, o iš jausmo, organiškai, ir kartu ne patologiškai jautriai. Stabilūs tokie.\" , aš kažką panašaus buvau apie tuos veikėjus pagalvojus, dėl to ir pasidalinau savo mintimis. Jeigu jūs sugebėsite įrodyti, kad diskutuoti su komentatoriais yra blogai ir kuo blogai, tuomet sutiksiu su jumis, o dabar manau, kad aš esu teisi, o ne jūs. Kitą kartą pasistenkit išvengti išankstinių išvadų darymo, nes tai destruktyvu.

Vartotojas (-a): Rykštė

Sukurta: 2010-04-11 01:23:09

Atleiskit, miela autore, tačiau skaitytojas tikrai nežino, ar kuris veikėjas turi prototipą, ar ne, tad jums nereikėtų komentaruose aiškinti to, kas aišku (ir tikriausiai svarbu) tik jums. Tad mano nuomonė apie šį darbą ir autorę kiek nukrito. Jeigu jau rašot, turit parašyti taip, kad skaitytojui be autoriaus komentarų būtų viskas aišku. Tad stenkitės to išvengti ir nediskutuoti su komentatoriais.

Vartotojas (-a): kvinta

Sukurta: 2010-04-11 01:21:09

dabar kaip tik atsinešiau chalvos ir valgau, jam pasiūlyčiau - bet jis tikriausiai jau miega. (šešis kartus pavalgęs) ar tas?

Vartotojas (-a): F5c_wZ3_414e_X5

Sukurta: 2010-04-11 01:15:31

Tas jaunuolis

Vartotojas (-a): kvinta

Sukurta: 2010-04-11 00:56:31

koks? kuris?

Vartotojas (-a): F5c_wZ3_414e_X5

Sukurta: 2010-04-11 00:21:14

man asmeniškai geras tas veikėjas, labai patinka

Vartotojas (-a): kvinta

Sukurta: 2010-04-10 23:56:23

nežinau, kas jums asmeniškai geras, kas blogas, išsakiau nuomonę apie tekstą.
skaitant, jis matosi (veiksmas) charakteriai žmonių, atmosfera gyva - darni, bet sakinių struktūros, literatūriškai, žinoma kai kad pats sakei blogos, nes ilgai nerašei grožinių literatūrinių tekstų; ir dabar taip vėl įsivažiuoji, treniruoji turėtus įgudžius rašymo sferoje. (gal dėl to.) tai turėjau omenyje, sakydama, kad rašymas blogas. (ką ir pats pripažinai, kol dar to nebuvau pasakiusi ir aš, kaip vienas iš skaitytojų.)

Vartotojas (-a): F5c_wZ3_414e_X5

Sukurta: 2010-04-10 23:46:23

Apie tą veikėją Oliverį daugiau komiksų yra sukurta, literatūroj jis nelabai dalyvauja, tai sunku rašyti apie jį :)

Vartotojas (-a): F5c_wZ3_414e_X5

Sukurta: 2010-04-10 23:44:42

Taip, labai geri veikėjai, ypač tas vaikinas. Jis vardu Oliveris, mes su genijum (mano vyru) ne kartą svarstėm, kad jis labai geras, psichologiškai stabilus veikėjas.

Vartotojas (-a): kvinta

Sukurta: 2010-04-10 22:07:44

yra tokia liga (cukrinis diabetas - cukraligė) jei insulino negauna ligonis, gali kristi į komą. bet koks skirtumas kokia,
aš tai supratau, kad čia tekstas apie jautrumą, kokie žmonės nejautrūs vieni kitiems,
na kaip laida \"svetimo skausmo nebūna\", kaip jie sunkiai gyvena, pavyzdžiui vaikas triukšmauja, o aplinkiniai sako kokia bjauri motina - vaiko neišauklėjo, o jai ir taip sunku, vaikas serga, o jų šnabsą geria. ania, čia apie jautrumą?

kada rašai tekstą literatūrinį yra įdomu, ne tai kad Petras nukrito nuo kėdės ir nusisuko sprandą, bet kaip jis krito, ir kai tas sprandas sukosi, i kaip galva nuriedėjo jam į delną, nes jis nukrito nuo kėdės. Bet turi būti įtikinama, kad skaitytojas patikėtų, kad Kodėl Petras sėdėjo ant kėdės.

man nepatiko sakinių struktūra, bet man patiko žmonės tekste, jų bendravimas ir ramybė graži. čia pas jus kaip vakaruose. moterėlė niekaip nesugeba jaunuoliui kėdės pasiūlyti, o nori tą padaryti; gražus žmonių bendravime gyvenimo momentas
\"sustok akimirka žavinga...\"
patiko žmonės jūsų tekste, ir paprastumas. tekstas tai blogai parašytas, tas tai taip. bet žmonės gyvi, ir geras psichologinis klimatas tarp jų tvyro. Sveiki žodžiu, ne stresiniai. Atidūs vieni kitiems ne iš mandagumo rafinuoto, o iš jausmo, organiškai, ir kartu ne patologiškai jautriai. Stabilūs tokie.
bet rašymas tai baisus. nu tai kelkitės, kaip kad sakėte, rašyme.

Vartotojas (-a): F5c_wZ3_414e_X5

Sukurta: 2010-04-10 18:05:13

o, kokia įdomi interpretacija :)

Vartotojas (-a): Rykštė

Sukurta: 2010-04-10 17:58:53

Visiškai pritariu Kaimyno komentarui apie įvardžius. Jų čia tikrai per daug. Ir žodžių tvarka sakiniuose ne visur gera. Tad stilių reikia taisyti. Pabandykit šitą tekstą paskaityti garsiai ir turėtumėt pajusti, kas kur negerai. (Kad ir ši vieta: \"Ji mintyse meldėsi, kad tik jos vaikas nepradėtų savo kito žaidimo\" - ar būtina pasakyti, kad tai JOS vaikas? Aišku ir taip, kad jos, nes apie jokį kitą vaiką čia nekalbama. Ir reikėtų apkeisti vietomis \"savo\" ir \"kito\" : \"kito savo žaidimo\", nors čia to \"savo\" irgi atsisakyčiau, juk ir taip aišku, kad žaidimas jo.)
Tekstas man nepasirodė beprasmiškas. Žinoma, su ligomis perspausta, jei rašyta rimtai, bet visgi aš manau, kad čia kalbama ne kaip apie tikras ligas. Motina tiesiog bando pateisinti vaiką (kuri mylinti savo vaiką taip nesielgtų?), galbūt net pai save įtikino šia ligos versija. Todėl pasakoja ir kitiems, kreivai į jį žiūrintiems. O atėjęs vaikinas gali būti, kad įsitraukė į savotišką žaidimą. nemanau, kad jis ims ir pasakos bet kam, ko jis čia atėjęs ir ko sergantis. (Pilvas gali būti ir nuo alaus :D) Tad jei žvelgčiau iš šitos pozicijos, tekste matau prasmę ir nedrįsčiau sakyti, kad skaitytojas iš šio teksto nieko negauna.
Na, bet gal randu daug, nes mėgstu knaisiotis iš pažiūros nieko neišsiskiriančiuose dalykuose :)
Tekstą reikia auginti, tačiau apmatai jau yra.

Vartotojas (-a): Enėjo duktė

Sukurta: 2010-04-10 17:25:45

man pasirodė labai netikroviška... ar jūs čia turite minty tikras ligas? kažkaip nelabai profesionaliai skamba... o visas tekstas labiau primena ligos istoriją, negu meninį tekstą...
pati idėja gal ir graži, bet pateikimas man tikrai nepatiko. nesmagu rašyti neigiamą komentarą, beveik niekad taip nedarau... nepykite

Vartotojas (-a): F5c_wZ3_414e_X5

Sukurta: 2010-04-10 17:15:01

sakinių sandara prasta, seniai ką rašiau, įgūdžiai nukrito. nu bet kaip kitaip pasikelsi, jei vengsi treniruotis

Vartotojas (-a): F5c_wZ3_414e_X5

Sukurta: 2010-04-10 17:14:16

Skaitytojui nieko nenorėta pasakyti, jis turėtų pats paskaityti ir susiprasti, kad risperidono ir klozapino derinys - tikrai kvailas sprendimas šioje situacijoje :)

Anonimas

Sukurta: 2010-04-10 17:05:43

Įdomu kas norėta pasakyti skaitytojui? Na, bent jau aš nepagavau. O štai, kad sakinių sandara prasta, tai jau aišku. Bet pacituosiu jume tą vietą kur vienas paskui kitą seka nereikalingi įvardžiai:\"Tai buvo jaunuolis, jis mandagiai pasisveikino su jais ir atsistojo prie to paties kabineto. Sėdimos vietos buvo tik dvi. Jaunuolis pasirodė jai nusikamavęs, ji ėmė svarstyti, ar užleisti jam savo vietą. Kita vertus, gal jai tik pasirodė, kad jis pavargęs, ką jis pagalvos, jeigu moteris užleis jam vietą? Ji stebėjo jį. Jis, aišku, žiūrėjo į žaidžiantį vaiką, žiūrėdamas šypsojosi.\" Šiaip jau tekstelis papilstymas iš tuščio į kiaurą.