Нежная печаль

Santrauka:
žanras /tanka/.
`
                                           // Иногда, чтобы принять реальность,
                                                    Времени надо, чуть больше...
//

                         - - -

                  Приглаживая
                   Нежно золотые кудри детке
                   Женщина

                   Вторые сутки грустно
                   Колыбельную поёт..



     ___________________
       /И. Л./
       23.январь.2010.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Vertimas :

                                  // Kartais, realybei priimti,
                                      Laiko reikia, truputėlį daugiau...//

Švelnus sielvartas

                    - - -

Priglostydama
Švelniai aukso garbanas vaikeliui
Moteris dainuoja

Antra para liūdna —
Lopšine skamba jos rauda...

______________________
/I. L./
2010. sausis. 23.
kvinta

2010-02-03 14:26:35

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): kvinta

Sukurta: 2010-02-08 01:21:20

P.S.
Tik akcentas minties tekste (vertime pabrėžtas) kokia - liūdna antra para, (ji vis lopšinę dainuoja)
bet tai ir yra - dar nesuvokimas realybės - užsiblokavimas sąmoningas, kad žmogus neišprotėtų, ar širdis neplyštų, (kaip kad jūs išsireiškėte) o matant tai liūdna - juk trečią parą jau laidotuvės, o ji vis lopšinę ir lopšinę lyg miegotų vaikelis. antra para, lopšine rauda skamba
liūdniau dar, kada vaistų priryja ir nežino nieko, o atsipeikėja, savaitė po laidotuvių, lyg ir neatsisveikinę savyje - nepriėmę realybės. ir tada labai negerai;Tame minties akcentas.

Vartotojas (-a): kvinta

Sukurta: 2010-02-06 19:16:24

taip 17+14 =31skiemuo (bet čia vieno skiemens trūksta) t.y. 16 + 14=30. (iki pilno išpildymo)
tanka - tai poetinis žanras, lyg ir, tačiau tanka būna dainuojama. (kaip ir daina). ačiū, Goda.

Moderatorius (-ė): Goda

Sukurta: 2010-02-06 10:37:47

Pasakyta tiesa poetiniame literatūriniame žanre. Net labai sutinku su tokiu patikslinimu.
Širdį draskantis išgyvenimas, neapsakomai graudi realybė, o iš jos gimusi graži poezija. Seniausioje Japonų poezijos formoje - tanka, kurią, kiek man žinoma, sudaro 5 eilutės, 31 skiemuo. (Tiek ir suskaičiavau rusų kalba publikuojamame:), nors jų išdėstymas tiksliai ir neatitinka - 5-7-5-7-7)
Ginčytis ir plėstis nenoriu. Labai jaudinantis jūsų paaiškinimas.

Vartotojas (-a): kvinta

Sukurta: 2010-02-06 02:25:58

Goda, tai ne poezija, o realybė , apie motinišką instinktą - jo dėsnius ir tendencijas gyvybės formoje ŽMOGUS, tanka literatūriniame žanre/ (žinoma čia jis publikuojamas rusų kalboje, kur išlaikoma tradicija ir tai, iki sumos vieno skiemens trūksta. TRADICINĖ tanka nėra išlaikyta kurioje turėtų būti 17 skiemenų + 14 skiemenų = 33 skiemenys.

Goda, tai realu; nes jei žmogus taip greitai galėtų priimti realybę, kuri vyksta, ypatingai moteriškoji lytis, tai nebūtų tokio ritualo, kaip atsisveikinimas su mirusiuoju laikinuoju fiziniu kūnu, kuris vadinamas gedulu. (tas atsisveikinimas - susitaikymas, su realybe likusiesiems artimiesiems - sieloms artimųjų, jų laikinajame laikinajame fiziniame, gyvame kūne) yra vadinamas GEDULU - idant, visi duodami tam , kad suvokti realybę. ( ir niekas neturi gedėti per prievartą, dėl to - ką aplinkiniai pasakys/ GEDULAS tik laikas, laikas žmogui suvokti tai kas įvyko, nors jis gali suvokti ir be gedulo, čia ir dabar - MIRĖ)

Moterim , laiko reikia kartais truputį daugiau< nei vyrui. Mirė jos vaikelis, o ji vis plaukelius glosto ir iš vien lopšinę dainuoja, o vaikelio to, jau nebėr, kūnas nemiega- jis mirė, nemirtinga siela rik liko, ir ji jau ne tas vaikelis. Bet moteriai sunku su tuo susitaikyti, nes tai nėr šventa - pavyzdžiui laidoti savo vaikus, žuvusius sušiktame kare...

tai tik poetiškai literatūriniame žanre pasakyta tiesa. NETIKI GODA, geriau nenorėk praktiškai įsitikinti. Teoriškai pagalvok - moteris kol apsipras antra para glosto garbanas savo vaikelio ir jam lopšinę dainuoja, kad suvokti ir susitaikyti neišprotėjus.
Tėvus laidoti liūdna, o tėvam vaikus - labai sudėtingai liūdna, ypatingai jei nuvedei į mokyklą, o ten jį užmušė - paskiepijo, ir panašiai. Arba :

VYRAS, SŪNAI į karą išėjo,
Kokia nelaimė - karas baigėsi
vyras grįžo, o sūnai žole liko sužaliuot žole, pirmuoju žaliu pavasario lapu,
nei sūnų savo, nei dukrų savo, nesuspėję sulaukt, mylėt juos, paidžiaugti,
koks tai sielvartas moteriai - motinai tai sūnų -
viešpatiėliau, tik vyras grįžo..
.

čia apie tai, kad moteriai susitaikyti ir priimti realybę, laiko reikia, kartais, truputį daugiau...
( tai ne poezija, Goda, tik poetiniame literatūriniame žanre pasakyta tiesa - juk taip yra.
kūdikėlio tik kūnelis, o moterėlė vis garbanas glosto, ir liūdna - ji lopšinę dainuoja. trečia parą jau laidotuvės. tai gi... TANKA )

Moderatorius (-ė): Goda

Sukurta: 2010-02-05 11:38:22

Išlaikyti šio žanro privalumai. Graži poezija.