Keista mintis

Santrauka:
Su politinės satyros atspalviu
Keista mintis užvaldė mano sielą,
Gal net ir neprotinga, o ne tik keista –
Kodėl gyventi žemėje taip gera, miela,
Nors baimė – virš galvos, po kojomis – klasta?

Džiaugies pavasariu, liauna šaka žilvičio,
Prie veido šiltą spindulį vilties jauti,
Bet skiautės laikraščių net raitosi nuo pykčio –
Politikos šiukšlyne kirviai iškasti.

Savęs man jau negaila, džiaugiesi, kad ne karas,
O alkio, šalčio pamokos jaunystėje išmoktos.
Žmonės pamiršo Stalino laikus, ir mat juos galas,
Blogiau, kada suniekinama Laisvė iškovota.

Žvalgais aplinkui (tos akys gal ne mano?) –
Tiek daug veidų – gražių, protingų ir jaunų.
Kiekvieną apkabintum, pakviestumei prie stalo,
Tik išgirsti – bailiai vėl skambina varpu.

Velykų džiaugsmą, ryto Aleliuja
Vėl užgožė politikos šaukliai, jų būgnų bildesys.
Atrodo, kad pavasarį, ir jį nuo žemės uja,
Lyg patys lauktų, ar tuoj mus krizė užvaldys?

Žmogau žmogau, kada tu išsitiesi,
Kada suprasi - turi juk galvą ir rankas,
Kurios dar gali užsidirbti duonos riekę,
Nelaukdamas, kol Briuselis ką nors numes?

Keista mintis užvaldė mano sielą,
Gal net ir neprotinga, o ne vien keista –
Kodėl gyventi žemėje taip norisi ir miela,
Nors viršuje valdžia ropoja atbula.
skroblas

2009-04-17 07:46:36

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): eglute7

Sukurta: 2009-04-17 21:47:44

Bet skiautės laikraščių net raitosi nuo pykčio

Gražiai išsakyta tiesa...
- - -
Nors baimė – virš galvos, po kojomis – klasta?

Linkiu į ją neįklimpti... :)

Anonimas

Sukurta: 2009-04-17 15:18:17

poetas -privalo būt - šauklys ,- galima dar šiek tiek alegorijos, puošniau apie negražumus :)

Vartotojas (-a): giedrex26

Sukurta: 2009-04-17 14:45:45

Kodėl gyventi žemėje taip norisi ir miela,
Nors viršuje valdžia ropoja atbula.

...šiandien kai tik Kaume prie Muzikinio Teatro mačiau didelį žmonių susibūrimą- mitingą, kalbėjo Peleckis ir kiti apie begalinį skurdą ir nedarbą, monopolijų gniaužtus, darbo žmonių begėdišką išnaudojimą ir neteisybę ir t.t. - tai tikrai TAI mūsų OPIAUSIA PROBLEMA DABAR...AR GI JI NETURI ATSISPINDĖTI POEZIJOJE??? Kokia forma Poetas tai pateiks, tai jo reikalas, bijoti tikrovės transformavimo poezijon nėra jokio reikalo. Pažvelkim į istoriją - visi DIDIEJI KŪRĖJAI buvosavo laiko liūdytoja Kūriny skausminga Tiesa...mylėkime Tiesą ir savo Tėvynę, tai ir viskas bus gerai...

Vartotojas (-a): Nijolena

Sukurta: 2009-04-17 13:48:27

Taip, yra tiesų, kurias ne vertelgoms suprasti.Kaip paprasta būtų gyventi, jei viską pasakytų skaičiai ir nieko - poezija. Šiuo laiku patriotinių proveržių per daug nebus.

Vartotojas (-a): Ražas

Sukurta: 2009-04-17 12:10:13

Tai mums taip atrodo, kiti - vedliai, gelbėtojai, sergėtojai, teisieji, o mes gyvename čia ir dabar.
Tik tiek. Miške, rodos, nėra vėjo, o višūnės ūžia, lankstosi, šnara, o pačiame miške tylu ir ramu.

Vartotojas (-a): Takažolė

Sukurta: 2009-04-17 11:14:16

Satyra sunkiai įžiūrima, dulkelėmis pabirinta. Šypsena nuslydo mano veidu, bet tik gal dėl tos pačios politinės orientacijos. Pasigedau poetišumo. Nepykite...

Vartotojas (-a): skroblas

Sukurta: 2009-04-17 10:00:43

Gerbiamieji, atkreipkite dėmesį, kad prie eilėraščio buvo parašyta, jog jis yra su politinės satyros atspalviu. Argi nejaučiamas disonansas, tarp pavasario, gamtos atgimimo ir nuolatinio gąsdinimo apie krizę, apie biudžeto mažinimą, o vėliau ir dar, apie dar blogesnę ekonominę šalies ateitį, dar didesnes kainas už energijos šaltinius? Gaila, bet neraginama, nekalbama apie darbą, apie galimybes uždirbti, pragyventi. Argi nepasigendama valdžios pozityvių siūlymų, žmonių telkimo darbui, tvarkai, valstybės saugumui? Vien negatyvi informacija - nėra gera informacija, ji visuomenę ir valstybę veda į aklavietę. "Žvelk plačiau" - raginama vienoje reklamoje. Tai tinka ir lyrikams.

Vartotojas (-a): Tikras Dearnis

Sukurta: 2009-04-17 09:21:56

Na šį kartą viskas suskambo ne kaip. Dar politinę satyrą suprantu. Dabar išėjo tik kažkoks moralizavimas.