Santrauka:
Savotiškas požiūris į dabartinę Lietuvos valdžios padėtį.
Debilas – dažnai skambanti frazė Lietuvos padangėje galbūt neveltui. Atsižvelgus į dabartinę Lietuvos situaciją ir valdžios pastangas kažką „pataisyti“ (nepamirškime įsiutusių piliečių, kurie daug rėkia, bet nemano, kad kažkaip veikiant kas nors pasikeis), norėčiau įterpti naują etapą Lietuvos istorijoje. Gražiai ar ne, bet teisingai skambantis pavadinimas Debilizmas labiausiai apibūdintų dabar esančią situaciją, todėl šis pavadinimas tiks. Pamėginsiu paaiškinti šią sąvoką:
Debilizmas – XXI amžiuje ( ~2000-2008 m.) Lietuvoje vyravusi padėtis, kuomet valdžia dirba sau ir bando pasirodyti demokratinė prieš kitas valstybes. Nepaisydama savo šalies gerovės ir piliečių bei rinkėjų interesų, valdžia kuria ir įteisina tik sau palankius įstatymus ar jų pataisas. Debilizmo formai būdinga įniršusi, nuolat verkianti liaudis. Šūdą malanti valdžia. Kitataučių gerovės palaikymas savo šalyje piliečių sąskaita. Stebuklingų rinkiminių pažadų dalijimai. Absurdiški pasiteisinimai piliečiams dėl nuolat blogėjančių sąlygų gyventi. Noras šalį užversti spalvotais ir kitataučiais piliečiais dėl pigios darbo jėgos, kuomet tikri šalies piliečiai negauna normalių darbų, nekalbant apie atlyginimus. Rinkimų forma, kuomet išrinkus vieną iš 70 partijų (panaudojau meninę priemonę hiperbolę), kitos partijos pradeda su laimėtoja vienytis ir sudarinėti koalicijas ir gautas rezultatas: ta pati sušikta valdžia, kuri dalija pažadus ir idiotiškai teisinas piliečiams. Debilų rinkimas į valdžią. Piliečių atbukimas ir noras išrinkti žmogų, kurį daugiausia rodo televizija ir kurio pažadai gražiausi. 80-ies gyventojų procentų noras sušaudyti valdžią. Teigimas, kad dėl visko kalta valdžia. Nemokėjimas naudotis laisve.
Manyčiau šią sąvoką galima išplėsti iki begalybės, pagyvenkite čia, Lietuvoje, ir suprasite Debilizmo veikimo principą. Tik nepagalvokite, mielas skaitytojau, kad visa šalis tokia, tikrai taip nėra, tiesiog šis skyrelis yra skirtas pasamprotauti apie mūsų šalies politinę padėtį.
Žmonės reikalauja mažų kainų, valdžia... valdžia nieko nereikalauja, valdžia pasidaro sau to, ko reikia. Jeigu tik būčiau Seimo kancleris. Jums tai atrodo paprasta veikla? Taip būtų paprastais metais, bet tik ne Debilizmo epochos metu. Taigi, tarkime, esu kancleris, vadinasi, galiu papasakoti apie stebuklingus Lietuvos pieštukus ir tušinukus. Kadangi stebuklingi pieštukai yra jau vien dėl pavadinimo ypatingi, tai jie, žinoma, kainuoja žymiai brangiau nei paprastieji. Kuo jie stebuklingi?
Štai paaiškinimas: iš biudžeto gaunu didelę sumą pinigų, kad aprūpinčiau Seimą pieštukais ir tušinukais (aš juk kancleris). Žodžiu, išleidžiu tuos pinigus visus, nes taip reikia, (juk apskaičiuota dokumentuose, kiek reikia išleisti) visam šitam gėriui, kurio reikia seimūnams, ir štai man dar lieka, nedaug žinoma, užtenka tik pasistatyti namą, nusipirkti butą Vilniuje ir kokią nors padėvėtą naujausios markės BMW mašiną. Ar Harris Potteris sugebėtų šitaip išburti? Juk sakiau, kad pieštukai ir tušinukai stebuklingi – pinigų duota tiek, kiek ir reikia, nei mažiau, nei daugiau, bet jų vis tiek lieka. Štai toks būtų mano paprastas ir vargingas kanclerio gyvenimas: gaučiau paprastą atlyginimą ir pieštukų pagalba prisidurčiau kelis skatikus prie algos.
Na, neveltui juk Debilizmo epocha, gyveni ir vargsti. Žodžiu, užbaigsiu šią temą, galbūt kada nors pratęsiu ir panagrinėsiu Debilizmo epochos filosofiją giliau, jei iki to laiko netapsiu šios epochos vergu, jei netapau.
Komentarai
Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis
Vartotojas (-a): Albus Frenulum
Sukurta: 2008-01-22 15:06:12
paliesta opi problema dabartinėje Europoje - kai vietinės tautos žmogus realiai turi mažiau galimybių nei atvykėlis iš Afrikos ar Azijos. kodėl? nes masiškai sergama "paranoja apie fašizmą".
Vartotojas (-a): kechupasz
Sukurta: 2008-01-16 21:02:02
Kadangi esu Lietuvos gyventojas, tai ir rašau apie Lietuvą. Rašau ką matau. Prašnekus apie sistemą, pats pavadinimas daug ką pasako;) Pamėgink įsigilinti į tekstą ir pamatysi, kad "varoma" ant sistemos. :)
Beto šitaip išreiškiau požiūrį į kaikuriuos dalykus. Beto aš nevarau- aš rašau, pasikartosiu, ką matau.
Vartotojas (-a): Izabelė Terhoven
Sukurta: 2008-01-16 20:37:34
O manai, kitur kažkaip kitaip? Visur tas pats darosi, nereikia vien ant savų varyt, tada jau geriau ant pačios sistemos, kuri ne tik Lietuvai būdinga.
Vartotojas (-a): kechupasz
Sukurta: 2008-01-10 10:52:01
Kodėl manai, kad Tai apie ką aš čia parašiau yra betkas? Manau, žinai, kaip yra Lietuvojeir akivaizdu, kad parašiau taip, kaip yra ;)
Vartotojas (-a): Izabelė Terhoven
Sukurta: 2008-01-05 21:02:25
Uch, koks jaunatviškas maksimalizmas. O beje tai, kad esi moksleivis, labai daug duoda. Nieko nesakiau apie cenzūravimą, o tik apie atsakingumą. Skirtumas akivaizdus, ar ne? Teisę kalbėti taip pat turi, bet ar verta bet ką kalbėti? Žinoma, tavo subjektyvi nuomonė visuomet bus išklausoma, bet maniškė irgi. Kadangi esi imlus politikai, pasiskaityk Weberį, Sartori, Lukošaitį ir kitus autorius ir pradėsi gaudytis politikoje bent kiek, kas čia iš tikrųjų dedasi.
Vartotojas (-a): kechupasz
Sukurta: 2008-01-05 19:51:34
Kuri mano frazė, tiksliai, tau per stipri pasirodė? Kadangi esu Lietuvis, tai manau turiu teisę kalbėti apie tai kas vyksta. Beto, jei pastebėjai šiame kūrinyje yra ironijos...
P.S Jei jau perskaitei, kad esu mokinys, tai nebūtina visur to prikišinėti, nes jeigu esu mokinys, tai nereiškia, kad nežinau apie ką kalbu ;) O cenzūruoti ir taikyti švelnesnes frazes tikrai nežadu nei dabar, nei ateityje.
Vartotojas (-a): Izabelė Terhoven
Sukurta: 2008-01-05 18:28:27
Šiaip įdomu, ar kada mokeisi politologijos? Nes vietom labai neąmones rašai. Aš valdžios tikrai neginsiu, nes beveik nėra ten ką ginti, tačiau pirma reikia pamatyti patį procesą iš vidaus, o tada žodžiais svaidytis. Sakyčiau, kiek per drąsu, kaip mokinukui (12 klasė, ar ne?). Lauksime tavęs kitais metais tspmi, tada ir pažiūrėsim, kaip kalbėsi. Moralas toks, kad atsakingiau svaidykis žodžiais.
Vartotojas (-a): Tikras Dearnis
Sukurta: 2007-12-27 02:02:24
"Atakuojantis" tekstas. Toleruotinas, nes nepropaguojantis vienus ar kitus "iškilius" asmenis ar ideologijas.
Vartotojas (-a): kechupasz
Sukurta: 2007-12-27 00:08:14
O vertėtų susidomėti.
Vartotojas (-a): kechupasz
Sukurta: 2007-12-26 20:05:49
Atsiprašau dėl klaidų, iš tiesių šis tekstas parašytas, bet neredaguotas, labai dėkui už pataisymus, vėliau įdėsiu šį tekstą ištaisęs.