Praeities knyga kuprinėje

Santrauka:
pirmoji mano recenzija, pasiruosimas egzaminams....
reikejo parasyti recenzija apie vadoveli..
Šioje recenzijoje noriu aptarti dešimtos klasės istorijos vadovėlį „Naujausiųjų laikų istorija“. Šį  vadovėlį sudarė: A.Kasperavičius, R.Jokimaitis, A.Sindaravičius, J.Laurinaitis, J.Brazauskas, A.Čižauskienė, B.Stukienė ir B.Paulius, vadovėlį  2007 metais išleido leidykla “KRONTA”. Šioje recenzijoje aptarsime knygos išvaizdą, turinį, svorį ir dydį.

Visų pirma norėčiau aptarti šios knygos išvaizdą.Knygos viršelis, apklausus daugelį šios knygos savinikų, sudomina.Rudas, lygus knygos paviršius su mėlynomis juostelėmis viršuje ir iš rudos mėlynu virtančiu fonu apačioje. Dešiniojoje knygos pusėje yra nuotrauka, kurioje pavaizduotas vaikinas stovintis ant stulpo didelėje žmonių minioje.
Knygos svoris, pagal jos dydį, labai geras, kadangi knyga nėra didelė, puikiai telpa net mažoje kuprinėje, sveria apie šimtą gramų, taipogi joje yra trys šimtai keturiasdešimt keturi puslapiai.
Knyga prasideda Pirmojo pasaulinio karo pabaigos trumpu aprašymu.Šioje knygoje yra kalbama apie laikotarpį nuo Pirmo pasaulinio karo iki XXI amžiaus pradžios.Knygoje daug dėmesio yra skirta Antrojo pasaulinio karo nagrinėjimui, taip pat Lietuvos istorija šiuo laikotarpiu.Dauguma temų yra susiję su įvairių valstybių ekonomika, o ypač daug dėmesio yra skirta valstybių politiniam gyvenimui: partijų aprašymui, jų atsiradimo priežasčių nagrinėjimui, valstybių agresyvumo, kitų šalių atžvilgiu, politikai aiškinti, prezidentų, bei kitų valstybės organų veikliai suprasti.Temos knygoje išdėstytos eiliškumo tvarka, labai išsamiai aprašytas Lietuvos pirmojo pasaulinio karo, bei antrojo pasaulinio karo gyvenimas, gerai papasakotos Lietuvos įžymių žmonių biografijos, bei nuopelnai. Didumą knygos užima Antrojo pasaulinio karo metas.Šiose temose autoriai pasakoja apie Vokietijos ir kitų jos sąjungininkų tikslą valdyti pasaulį, bei jų priemones tai padaryti.Knygoje sutinkame tokių asmenybių kaip Adolfas Hitleris, Vokietijos fiureris, Dučė Betinas Musolinis, Vinstonas Čerčilis, J.Stalinas, A.Smetona ir daug žinomų, bei svarbių istorijai žmonių.Taipogo knygoje aprašomi Lietuvos okupacija, bei Nepriklausomybės siekimas.Knygoje aprašomi karo metu įvykę baisiausi užpuolimai, kaip natai, Perl Harboro sunaikinimas, Katynės Lenkijoje, žydų persekiojimas ir žudimas, masiniai tremimai į atšiaurų rytų Sibirą.
Galutiniose išvadose norėčiau pasakyti, jog knyga yra išleista pagal standartus ir atitinka dešimtos klasės mokymo programą.Joje yra išsami informacija, kurios pagalba dešimtokas tikrai gali išmokti istoriją ir ją suprasti.Tačiau knygoje yra ir keletas trūkumų.Pagrindinis yra tas,kad temose surašyti įvykiai nėra surašomi pagal datas, todėl kartais yra sunku susigaudyti kada,kas vyko.Taip pat galima surasti temų, kuriose informacijos yra gan mažai, palyginus su gimnazijų vadovėliais, todėl neretam mokiniui tenka ieškoti kitų informacijos šaltinių, kurie pagilintų jo žinias.
Jen

2007-12-07 15:54:34

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): Vlabur

Sukurta: 2007-12-13 15:23:50

Labai įžeidė – kaip skaitantįjį! – skyrybos klaidos.
Reikėtų neužmirštii įžangoje duoto pasižadėjimo aptarti knygos išvaizdą, turinį. SVORĮ ir dydį :-)
Manau, kad apie dešimtosios klasės vadovėlį rašė penktokė, kuriai dar reikėtų pasitempti per
gimtosios kalbos pamokas.

Vartotojas (-a): Izabelė Terhoven

Sukurta: 2007-12-07 20:32:23

taipogi > taip pat (ruošiantis egzaminams būtinai reiktų pasimokyti kalbos kultūros)
... Antrojo pasaulinio karo nagrinėjimui, taip pat Lietuvos istorija šiuo laikotarpiu. > nesuderinti linksniai, suprasti įmanoma, ką norėjai pasakyti, bet stilistiškai klaidinga. Egazminuose į tai irgi atsižvelgia.
Antrojo pasaulinio karo metas > Antrasis pasaulinis karas (negalima tuščiažodžiauti)
Adolfas Hitleris, Vokietijos fiureris, > stilistiškai atrodo, kad tai du skirtingi asmenys, reiktų rinkis skyrybą ne kableliais, o brūkšniu arba skliaustais.
Per dažnai naudojamas junginys "knygoje aprašoma".
Nėra apibendrinimo, trūkumai turėtų būti aptarti prieš pabaigą, o čia jie tampa pabaiga. Tačiau jie jokiu būdu negali būti laikomi išvadomis.
Tekstas per daug sugrūstas, kiekviena nauja mintis turėtų būti aprašoma atskiroje pastraipoje, be to, bent kiek plačiau išplėtota. Dabar tai visiškas minčių kratinys. Mintis dar ir pagrįsti reikia.
Stilius labai sausas, o juk recenzija yra publicistinio stiliaus rašinys, čia galima naudoti ir menines priemones, kurios suteiktų tekstui intrigos, sklandumo ir patrauklumo. Dabar tekstas yra visiškai neįdomus.
Kai mokiausi rašyti recenzijas, mums mokytoja rekomendavo pasiskaityti TV antenos recenzijas apie filmus, jos tikrai labai naudingos ir įdomios.
Taip pat nereikia tiek faktų, recenzija turi būti kiek subjektyvi, todėl daugiau reikšk savo nuomonę.

Visgi esi dar tik dešimtokė, rašyti išmoksi, tik reikia labai daug praktikos. Kol kas vaizdelis nekoks, bet su laiku ateis ir žinios. Sekmės!

Anonimas

Sukurta: 2007-12-07 16:24:53

*spalva

Anonimas

Sukurta: 2007-12-07 16:24:33

O šioje recenzijoje paminėta ir mano istorijos mokytoja :P Mano manymu, gal vertėjo pasirinkti ne vadovėlį, o kokią nors grožinės literatūros knygą - būtų ir lengviau, ir įdomiau, ir pasakyti galėtum daugiau nei apie vadovėlį... Nes viršelio splava ir knygos svoris kažkaip nesudomina...

Anonimas

Sukurta: 2007-12-07 16:03:08

atpasakojimas, o ne recenzija. pasakyti, kad knyga atitinka programą - tas pats, kas nepasakyti nieko, nes visi vadovėliai turi atitikti programą. knygos panagrinėjimas yra tik paviršutinis, pastebėta tik tai, kas akivaizdu - tai ne recenzija. recenzija turi nagrinėti jos kokybę, jos vertę, jos naudą, o ne viršelį ar turinį.