Mes neturim namų

Santrauka:
Dėde, išparduok savo Kremlių, daryk su juo kokį nors gišeftą, nes vieną dieną, tai padarys valdžios ponai - vis ragindavo mano Tėvą gerasis giminaitis Jonas, užėjęs pas mus pasisvečiuoti. Jis buvo pusiau žydas,mano tėvai vokiečių okupacijos metais globojo jį patį ir dar du jo brolius, todėl tako pas mus jie niekada nepamiršo.Nors mano Tėvas buvo baigęs Vytauto Didžiojo Universuteto Teisių Fakultetą, o giminaitis Jonas buvo tik vidurinio išsilavinimo - dirbo Kauno Mėsos Kombinate ekspeditorium, praktinio gyvenimo politikoje ir biznyje buvo žymiai pranašesnis. Tėvui medžiai buvo tarsi jo vaikai, jokiais pinigais nepamatuojami.Visos Lietuvos vaismedžių rūšys buvo jam žinomos ir visoms savo sode Jis rado vietą . Profesorius T.Ivanauskas buvo Jo geras bičiulis, daug Jo vaismedžių augo ir mūsų sode.
Jonas buvo teisus, prieš dainuojančių revoliucijų erą buvo masiškai naikinami vienkiemiai kaime, o mieste namai su savo gražiais sodeliais. Anksti pavasarį iškirto mūsų sodą - obelys,vyšnios ,slyvos dar paskutinį kartą nukirstos pražydo...Tiesa Kauno valdžia, pastačiusi mūsų žemėje kelis daugiabučius, nepamiršo ir sau pasilikti porą neužstatytų individualiems namans sklypų su Tėvo medžiai, dar gi ir numeriais Ryšių34 ir 36 pasižymėjo,privedė visas komunikacijas - brangi Kauno vietelė tiko valdininkų bizniui. Tik reikėjo laukti geros progos.Bet ir man pasitaikė,, gera proga,, - kol mano eilė atėjo sklypui, prasidėjo nuosavymės grąžinimas ir aš parašiau raštą ,pareikšdama savo teises į neužstatytą Tėvo žemę, visa širdimi DAR TADA TIKĖJAU LIETUVOS LAISVE, TIESA IR ŠVIESA...
*******
Mes neturim namų, mes neturim takų numylėtų,
Mes neturim dangaus virš vyšnaitės prie vartų baltos,
Mes neturim prie slenksčio žvaigždynais alsuojančių mėtų--
Mes lyg žvirgždo dulkelės kely dideliam nuolatos--

Kokie vėjai mus kels, ar tarp bedugnių išmėtys--
Tu, berželi laukų, mano Tėviškės net nežinai--
O širdy tos sumigusios mėlynos ilgesio ietys
Atminimais sužydi, lediniais sparnais amžinai

Plėšo uždangas laiko, kaukių dygųjį gruodą
Ir per jūras susišaukia su Tėvynės laukais--
Mes keliaujam sapnuos per Gimtinės iškirstą sodą--
Teka kruvinas vėjas pėdomis ir sidabro plaukais...

Teka akmenys laiko užkaltų langų labirintuos,
Sidabražolėm gaubias rudenėjančios saulės veidai--
Mūsų svajos, kaip paukštės, baltų uraganų išskintos--
Šiąnakt ilgesį mano žaliam lietuje suradai...
giedrex26

2007-10-01 16:35:13

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): st_a_s

Sukurta: 2007-10-02 10:07:20

Žiūrėkime į visumą, o ne į atskirus žodžius... :-)
beje, jais - lietuviškais visi rašome...

Vartotojas (-a): giedrex26

Sukurta: 2007-10-01 23:44:47

Ačiū,Kaimyne... tikrai žodis NET geriau tinka, pakeisti prašysiu moderatorius... SUTINKU SU JŪSŲ NUOMONE , kad reikia susisteminti į atskirą kūrinį - dar padirbėti reika prie užrašų...čia spausdinu mažus gabalėlius iš užrašų, dienoraščių , daugiausiai rašytų ledinėj palaukėje, juos reikia ir pakoreguoti ir susiteminti ...

Vartotojas (-a): giedrex26

Sukurta: 2007-10-01 22:14:44

Perskaičiau Go Away paskutinį dienoraščio įrašą 2007-09-29 ir supratau viską ,gal žmogus patyrė traumą,reikia išsilieti ...juk CNS ne geležis...esu tos srities specialistė, tikrai niekad nepykstu ant savo pacientų...

Vartotojas (-a): herbera

Sukurta: 2007-10-01 21:09:38

Giedrės kūryba iš širdies-kad taip rašyti,reik visa tai patirti 'savo kailiu'Go Away turėtų įrodyti savo žodžių teisumą.

Vartotojas (-a): giedrex26

Sukurta: 2007-10-01 19:42:02

go away, ačiū už nuomonę, atleiskite man ,jei klystu, bet pasirodė,kad TA JŪSŲ NUOMONĖ PERSUNKTA BAISIU PYKČIU...jei kaltinate mane plagijavimu, tai prašau nurodyti konkrečiai faktus - antraip pati save kompromituojate...APGAILESTAUJU,KAD TAMSTOS KATEGORIŠKOS NUORODOS , KAIP KURTI POEZIJĄ MAN NIEKO NEREIŠKIA, yra čia daug puikių literatūros žinovų -moderatorių ir jei kas man neaišku,SU JAIS KONSULTUOJUOSI...nesupykit,jei ne taip supratau Jūsų komentarą...dar kartą dėkoju už dėmesį...

Vartotojas (-a): Besparnis angelas

Sukurta: 2007-10-01 19:40:42

Išgyventos, žeidžiančios ir tiesiai į širdelę :) Palietė.

Moderatorius (-ė): Goda

Sukurta: 2007-10-01 18:27:02

Tokias eiles, kai šitiek išgyventa, patirta... kas labai akivaizdu prierašuose, galima nusirašyti tik iš savo Širdies... Ir tai visada jaučiasi.
Čia taip pat jautriai ir savitai vaizdingai išsakyti patirti pojūčiai, įtaigi skaudi tiesa...
Žavi išraiška.

Vartotojas (-a): Džyzas

Sukurta: 2007-10-01 17:56:02

O man patinka tokio pobūdžio kūryniai, jie niekada neatsibosta. Juk kiekvienas iš jų turi savitą ir nepakartojamą žavesį. Puikus, labai patiko :)

Anonimas

Sukurta: 2007-10-01 17:24:33

plagiatas nuo pat pavadinimo iki paskutinės eilutės. tiesa, gal ir ne visiškai tiesioginis, bet šis tekstas niekuo nesiskiria nuo krūvos tokio tipo tekstų (tik tiek kiti - kartais būna visai neblogi). kalbėjimas svetimomis frazėmis - štai kas čia.
jei nori rašyti kaip visa krūva prastų "poetų" - tęsk, tai tau puikiai sekasi.
jei nori rašyti savitai - pamiršk viską, ką įsivaizdavai apie rašymą (gali tik rimo suvokimą pasilikti - tas visai pusėtinas). tada atsisėsk ir užrašyk tai, ką turi savo galvoje, o ne ką radai svetimuose eilėraščiuose. tik prieš kiekvieną žodį gerai pagalvok, ar tikrai jis atėjo iš tavęs, ar, visgi, tai perskaitytų eilėraščių aidas.