Netikra knyga apie netikrą asmenį 2

Santrauka:
apie bendravimo sutrikimus
(Visi įvykiai šioje netikroje knygoje yra išgalvoti, visi faktai yra iškreipti, visi panašumai su realiai egzistuojančiais asmenimis yra atsitiktiniai. Jeigu galvojate kitaip, tai jums nelaimė.)


PIRMADIENIS, RUGSĖJO 4.


Dabar vyksta lotynų kalbos paskaita.

Prieš tai buvo biologija, reikėjo žiūrėti į mikroskopą, ir niekas su niekuo nebendravo.

Paskui aš susiradau lotynų kalbos kabinetą. Žmonės ten sėdėjo po du ir šnekučiavosi. Aš atsisėdau pas kažkokią merginą. Pasisveikinau. Ji atsakė. Nežinojau, ką sakyti toliau.

Kažkada Stefanas Hermannas buvo rodęs sąrašą frazių, naudojamų pradėti pokalbiui. Sąrašas buvo skirtas žmonėms su bendravimo sutrikimais. Frazės buvo tokios kaip „Koks gražus šiandien oras, įdomu, ar išsilaikys iki savaitgalio?" ar „Na ir pabrango bulvės šiemet“. Stefanas Hermannas pareiškė, nenuostabu, jog tai skirta žmonėms su bendravimo sutrikimais, nes aplink jį pilna žmonių su bendravimo sutrikimais, ir jie kalba būtent taip. Mes kartais pasijuokiame iš tikrų žmonių, kai niekas negirdi.

Ji žiūrėjo į mane tylėdama. Apsidairiau. Visi šnekučiavosi. Tik mes tylėjome. Būtinai norėjau pradėti pokalbį. Gal tos frazės tik mums su Stefanu Hermannu keistos, gal tikriems žmonėms jos yra SS? Svarsčiau, kurią pasakyti – apie orą ar apie bulves. Pasirinkau apie orą.

Koks gražus oras šiandien, įdomu, ar išsilaikys iki savaitgalio, pasakiau suolo draugei. Pasijutau kaip mokykloje laukdama įvertinimo už atmintinai išmoktą eilėraštį. Ji nieko neatsakė. Tik atsisuko atgal, pažvelgė į kitą merginą ir abi ėmė juoktis. Tai turbūt reiškė, kad įvertinimas nelabai geras. Įdomu, jeigu būčiau pasakiusi apie bulves, ar būtų geriau? Žinoma, geriau, ta frazė apie orą niekam tikusi, nes oras juk ne visada yra geras. Pavyzdžiui, šiandien baisiai lyja. Reikėjo sakyti apie bulves.

Anatomija.

Mokomės apie stuburo slankstelius. Dėstytojas pasakoja. Daug sudėtingų lotyniškų žodžių. Jeigu susikoncentruosiu į sudėtingus žodžius, bus įdomu.

Man visada patiko sudėtingi ir tarptautiniai žodžiai. Kartą, kai buvau septintoje klasėje, reikėjo parašyti trumpą kūrinėlį. Išgirdau, kaip dvi mergaitės man už nugaros kalbėjosi, kokius vardus parinkti savo kūrinių herojams. Jos bandė pritaikyti klasiokų vardus ir žiūrėjo, kaip tinka. Pasakė ir mano vardą ir nusprendė, kad čia yra sinonimas žodžiui „idiotas“. Tai buvo nuostabu, nes jos pavartojo du tarptautinius žodžius viename sakinyje. Jos ėmė man labai patikti. Per pertrauką bandžiau su jomis susidraugauti, bet jos kažkodėl nenorėjo, ir pasakė man žodžių, kurie nebuvo nei tarptautiniai, nei gražūs.

Pirmas ir antras kaklo slanksteliai. C1 ir C2. Sudedu juos vieną ant kito. Tai nuostabu. Žmonės, sergantys ketvirta mukopolisacharidozės forma, turi jų defektą. Jiems trūksta dens axis, todėl tie slanksteliai tvirtai nesilaiko vienas ant kito, jie gali pasislinkti ir pažeisti nugaros smegenis. Norint išvengti to, atliekamas spinal fusion. Po šios operacijos reikia keletą mėnesių ant galvos nešioti halo žiedą, kuris yra varžtais prisukamas prie kaukolės. Visa tai pasakau merginai, sėdinčiai šalia. Ji pasižiūri keistu žvilgsniu ir pasako „mmm“.

Ši paskaita nebloga. Pagaliau išėjo pabendrauti, nors ir trumpai.

Pertrauka. Stoviu koridoriuje, klausau muzikos per ausines, stebiu žmones, einančius pro šalį. Gal kuris nors prieis su manimi pasikalbėti? Prieina. Mergina iš mano grupės.
Na, tai ką tu čia viena stovi, nenuobodu?
Ne.
A, klausai muzikos. O, koks gražus playeris. Galima pažiūrėti?
Taip. Tai iriver 1 gigabaito talpos. Kainuoja 400 litų. Baterijos veikimo trukmė yra daugiau nei 40 valandų.
Aa... Tai kaip patiko paskaita?
Buvo įdomu.
Man irgi. Bet tik pirma diena, gal vėliau nusibos. Ir dar mažiausiai šešeri metai prieš akis... Ar jau žinai, kokią sritį norėtum pasirinkti po to?
Mane labiausiai domina mukopolisacharidozė, norėčiau tyrinėti tai.
O kas tai? Pirmą kartą girdžiu.
Mukopolisacharidozė yra paveldimas medžiagų apykaitos sutrikimas, dėl kurio organizme trūksta tam tikrų fermentų. Yra septynios mukopolisacharizdozės formos, mane labiausiai domina ketvirta. Ji kitaip vadinama Morquio sindromu. Ketvirtadienį rodys filmą apie ja sergančius žmones.
O, įdomu. Reikės pažiūrėti. Na aš einu, iki.
Iki.

Pavyko! Aš bendravau su grupioke, nors ir neilgai, bet pavyko. Mąstau, ar nepasakiau nieko blogo. Nusprendžiu, kad ne. Jeigu studijuoji mediciną, gali kalbėti apie mukopolisacharidozę kiek tik nori.
F5c_wZ3_414e_X5

2006-12-22 14:56:34

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): F5c_wZ3_414e_X5

Sukurta: 2006-12-23 16:21:59

kaip bus tęsiama, priklausys nuo "realybės" stebėjimo rezultatų :)

Vartotojas (-a): Littera

Sukurta: 2006-12-22 22:07:21

Įdomu, bet jeigu ilgai bus tęsiama apie tą negalėjimą bendrauti, gali tapti monotoniška.