Gaisras

Gaisravietė buvo tuščia - terūko leisgyviai pavieniai dūmeliai. Juoduliais net atsisakė žaisti šiaip jau ištvermingi šešėliai. Ir tik gaivesni vėjo gūsiai dar sugebėdavo padraskyti užpakalį pakankamai išsidūkusioms liepsnoms liepsnelėms. Sakykime subjektyviai, bet visgi kiek pakeltu tonu – gerai jos šiąnakt pasidarbavo.
Kaimas buvo ištuštėjęs. Tačiau vieningas kaip niekad. Liežuvautojos (t.y. moterys) ir prasmirėliai (t.y. vyrai), regis, šįkart susibičiuliavo gan ilgam. Kaip ten bebūtų, pelenų pavidale visi lygūs...
Ir ten, kur dar vakar broliškai daužėsi alaus bokalai, šiandien jau šlitinėjo vos kelios pajuodusios šukės. Kur dar prieš aštuonias valandas per gumą šokinėjo ilgakasės, šįryt jau tik vaizdingai seilėjosi suodžiai.
Kažkur tolumoje suskambo varpeliai... Nors ne, vakar sudegė ir jie.
Tylu ramu. Tartum nė gyvos dvasios? Na, lyg ir kažkas panašaus...
- Gražu ,- staiga lyg aidas tyruose pelenais nuvilnijo žodis. Skaidrus. Ir neužniūniuotas.
Gyslotos rankos tebedengė veidą. Tačiau pirštai pamažu slydo jo paviršiumi, suko veide darnius ratus. Suodžiai taip noriai žaidė baltutėlėje odoje. Kol galiausiai atsitiktinės figūros jauną vyrą pradėjusiais žilti plaukais pavertė panašiu į tikrą karo vadą dar neatrastose žemėse.
Gvidas pakilo. Sunėrė giliai už nugaros rankas. Ir pasiražė kaip dar niekada gyvenime. Tartum po didelio didelio darbo...
Aplinkui jį plytėjo milžiniškas ir sodrus gaisro iškrypėliškai pamylėtas plotas. Pelenai, suodžiai ir anglys. Knygos, prieškambariai ir pirštai – jei kam teko studijuoti policijos akademijoje.
Raudojo našlės ir našlaitės danguje. Skaistykloje joms pakankamai darniai akomponavo našliai ir našlaičiai. Kaimas buvo senas.
Dar niekados nebuvau lietęs derlingesnės žemės.
Albus Frenulum

2006-10-15 15:53:46

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): Albus Frenulum

Sukurta: 2006-10-17 14:42:43

vertinu žmones, kurie geba konstruktyviai kritikuoti. manau, bandau atsižvelgti į tokią kritiką...
stengiuosi tobulėti. tik, aišku, bandau atsargiai atsisakyti ar keisti tam tikrus dalykus savo rašyme. kad išlaikyti savitą stilių, autentiškumą.

Vartotojas (-a): Littera

Sukurta: 2006-10-16 18:50:08

Ne, o man jau baugu tampa nuo to Gvido... Na, taip, jausmus kirbina šis kūrinys, bet kartais norėtųsi ir kokios nors prasmės... Piktas Gvidas, visi jam negeri, visus žudo, o pačiam už viską atleista???
O už stilių visada šį autorių giriu. Nors tobulėti yra kur. Ar nebūtų geriau šiame sakinyje „Kur dar prieš aštuonias valandas per gumą šokinėjo ilgakasės“ dalelytę „dar“ kelti prieš žodį „šokinėjo“?