Mieliausias mano broleli, i vė kreipiuos in Tave, ba gerai žinau, kad visą teisybę atrašysi. Nors jau senut senutukė esu, ale vis vien baisiausia rūpi, kap tiem mūsų provaikiam sekas. Anuosyk per radiją girdėjau: tenuitės, kur Kęstukas gyvena, labai daug sniego pridrėbė. Net čiabuviai neatsimena, kada tokias aukštas pusnis regėję. O vanduo bando pasiglemžt Mortukės gyvenimą. Baisiais tvanais nepaliaujami lytūs grasina. Kolei kas tylu tik Kristijono padangė.
O mūsų žiema in pavasarį neša. Saulė žeme raičiojas, termometras dieną aštuonis laipsnius šilmos rodo. Tėvuks iš klevo jau sulos puodynę prisileido. Dabartės sėdi su kaimynu stubo prie stalo, ūsus in sulą sumerkę.
Vakar išklibinkščiavau i aš savo rūtadaržio pasižiūrėt. Vajetau, da tik vasaris, o gėlių diegai iš po žemių jau lenda. Bijausi, pūstels vėjas iš žiemių, i suragos viskas. Reiks dangstytie.
Ve. Kas te pūpso? Snieguolės žydi. Oi, kap gerai! I Tau in laiškelį žiedelį indėsu, tėviškę primysu. Pažarsčiau žemukę lazduke, ogi biri, musėt pašalo nelikę. Gal i per anksti džiaugiamės, ale kad šilma kaulų nelaužo, tai jau an savo kailio pajutom.
Pasilgau visų visų. I proanūkučių da nesu mačius. Dievas duos, susitiksim, tik kaži a susišnekėsim. I dabartės be Mockų Daivutės pagelbos jauniklių adresų neužrašysu. Bandžiau i šep, i tep, Su akiniais i be jų. Da padidinamą stiklą atsinešiau. Visap bandžiau. Rodos, jau neblogai matau, ale ranka nerašo tų išdarkytų pravardžių, nors tu ką.
Bijausi garsiai prasitart, kad mūsų Kęstutis Švedas jau in Kent Sved pavirto, Kristijoną – Kšyštofu Švedovyčium vietiniai šaukia. O visų išgarbyta karalienė Mortelė an meilės kerų užšoko. Jau Marta Graf dokumentuos užrašyta. Tuo pačiu norėčia pridurt, šitą gerai insitėmijau, mūsų dėdė, visus didžiausius vandenynus perplaukęs, da i nuošaliausias pasaulio šalis išvaikčiojęs, nė Zaicu, nė Hazium nepatapo. Kap išvažiavo, tep i sugrįžo Nikodemo Kiškio vardą i pavardę nešiodams. Na, kad i Tu, broluk, savo Aržuolaičio nė trumpinai, nė keitei. O a daug sunkumų del to apturėjai?
Prašyčia labai nepyktie už mano pastebėjimus. Ale reiktų imtie i pagalvotie, tikiuosi i Tavo pritarimo. Dainuojam: ,,Lietuviais esame mes gimę, lietuviais norime ir būt”. O ką darom.? Viskas in atbulą pusę.
Šviesių Tau, broleli, žalių šventų Velykų. Teisybė, būčia užmiršus, raibukės jau dėtie pradė. Žinia, kaimiškas kiaušinis kaimišku lieka, tik per tokią tolybę nepristatysi. Jegu išeis, bandysu pačtu margučių prisiųstie. Tikriausia terp svetimų gyvedams jau užmiršai, kap juos margina. Telaimina Tave Dievas.
Karščiausius linkėjimus iš Suvalkijos siunčia i atsakymo nekantraudami laukia
Marijona i Dominykas
Kapsė
2014-03-08 16:24:49
Komentarai
Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis
Moderatorius (-ė): Goda
Sukurta: 2014-03-10 10:50:58
Šiltas, sklandus ir iškalbingas laiškas artimiausiajam, taip pat labai teisingai bei aktualiai paakinantis ir brolį lietuvį.
Miela skaityti vaikystės tarme. Ačiū.
Nuoširdžiai linkiu Jums sėkmės konkurse.
Vartotojas (-a): Raistinė
Sukurta: 2014-03-08 17:53:18
Va, tokia teisybė išsakyta. Ką ten kalbėti apie tuos, kurie gyvena toli nuo Lietuvos, jeigu jau pačioj Lietuvoj lietuviški vardai nyksta...ir ne tik vardai... O jau velykiniai margučiai tai dažniausiai tik šokoladiniai, kurių nei dažyti, nei ridenti... Labai patiko.
Vartotojas (-a): Laũmele
Sukurta: 2014-03-08 17:11:28
Labai smagu buvo paskaityti...:)
Vartotojas (-a): Vlabur
Sukurta: 2014-03-08 16:36:28
Patiko Marijonos replikos dėl tų Martų Graf ir panašesnių išsidarkymų!.. Dar vis laukiau laiške tų
naujienų, kad naujalietuvių šeimose labai jau įdegę (iki kažkurio juodumo laipsnio) vaikai gimsta.