Vaizdas su trimis medžiais ir namu

Santrauka:
Diptikas Van Gogo paveikslui tokio pat pavadinimo
Iš Pažadų Knygos. Eilėraštis Nr.4. Man labai artimas Čiurlionis, kiekviena Jo drobė mano jausmų pasaulyje yra virtus eilėraščiu, gilai išgyventu, kurias suskirsčiau į keturias būsimas knygas.Čiurlionio Genijaus Tiesos veidas žėri akinančia spalva, tačiau anapus Ribos JIS nesiveržia. Ir garsai Jo drobėse yra pilni švelnaus liūdesio ir susimąstymo sidabrinių gijų, taip artimų lietuvių liaudies sielai. Vincento Van Gogo gi liūdesys dega, raitosi iš skausmo ties apokalipsės slenksčiu. Jo potėpiai sūkuriuoja, čaižiai spalvos perteikia visą laikinumą, kaip beviltiškai greit viskas prabėga... Vincento dainos varis sminga iki žvaigždėto dangaus tarsi gaudimo aidas iš Anapus. Nežmoniškoje Tiesos nuogybėje, sužydėjęs Kaštonas, Pavasario Medžiai ar Usnė beldžiasi tiesiai į širdį savo iki gelmių jaudinančia šviesa, kurios pakerėta parašiau tiek pat eilėraščių ir Vincento drobėm, ką irgi suskirsčiau į keturias būsimas knygas.
Ateik į mano sodą
Prie trijų medžių, degančių pavasario liepsna –
... Aš volunge giedosiu meilės godą,
Dangus liepsnos, skils žemė vėjų nerimo pilna!

Ateik į mano baltą namą
Liepsnojančiu taku geismų
Pro medžių ugnis... jie, praradę amą,
Liks paslaptim ir nesakys, kodėl verkiu

Aš žvaigždėmis dangaus ir obelų žiedais,
Kai šalnos žemėn nusileidžia,
... Verkiu pavasarių kraujuojančiais spygliais
Ir saulės aidu, kuris dainą audžia...

..................................................................................


Tris naktis liepsnojo medžiai trys
Prie vienatvės mano balto namo,
Tris ugnies dienas ir tris naktis
Raitėsi liepsnoj dangus... Sutemo

Širdyje pavasario žiedai,
Debesys audros murmėdami riedėjo,
Man grūmojo rūstūs jų veidai,
Sudaužyti slenksčiai meilės vėjo –

Žemė vėrėsi ugnim pritvinkusi visa,
Griaudėjo širdy manoj perkūno šmėklos,
Sudegė juodai svajų gaivi rasa,
Ugnyje nuskendo gyvos džiaugsmo sėklos!

Kas gaivins dabar, paguos kas ją –
Iškankintą širdį mano baisiai?
Tris naktis ir tris dienas ties praraja
Noko ugnyje skaidriausio skausmo vaisiai...
giedrex26

2006-08-13 02:11:38

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): mundus

Sukurta: 2006-08-13 21:35:38

gražus kvietimas, norisi ateiti...

Vartotojas (-a): giedrex26

Sukurta: 2006-08-13 16:15:27

Ech Vlabur,ne tik akmenų į namų langus Lietuva man nepagailėjo, bet dar gi ŠVINO DOZĘ visai šeimai ruošė,kaip gi nebus ta mano širdis iškankinta, jei pamotė su akmeniu vis lankosi...

Vartotojas (-a): giedrex26

Sukurta: 2006-08-13 14:52:09

Ačiū illi ,kad dedate tiek daug pastangų pažadinti savo suvokimo skalės centrus, bet mane visai nejaudina,kad dalis skaitytojų liks panašiai pasimetusi,tai dėsninga ypač menų srity.

Vartotojas (-a): giedrex26

Sukurta: 2006-08-13 10:33:10

Labas, Emze, vėl prašau Jūsų pagalbos - turi būti ...Pro medžių ugnis....aš parašiau klaidingai žodį ugnis,vietoj i , parašiau klaidingai y ilgąją - prašau pataisykite... ačiū.

Vartotojas (-a): giedrex26

Sukurta: 2006-08-13 10:22:43

Ačiū,akli-ma...padariau klaidą turi būti ugnis...Jausmai tikrai išrėkiami...tokia dvasine būsena buvo tapoma ŠI drobė Vincento, pasimetusio,vienišo,degančio žiaurioj vienatvės sumaišty....jei tai pajutote ,aš labai džiaugiuosi...

Vartotojas (-a): giedrex26

Sukurta: 2006-08-13 10:09:03

Labas illi, malonu kad domiesi,bet kad suprastum GENIJAUS VINCENTO drobės ir eilėraščio ryšį dar pravartu žinoti ne tik smulkiai Jo biografiją,bet ir kokiomis aplinkybėmis Van Gogas ją piešė,kokioje ugnyje degė Jo širdis...be Tai neįmanoma perteikti būtent vangigškos kūrinio nuotaikos.Ir dar reikia žinoti to laiko impresionistų gyvenimą ,kovą už savo idėjas ir t.t. iki kol prieini prie poetinio žodžio ,kelias ilgas ir reikalaujantis daug žinių ,studijų ir dvasinių gelmių ištakų.

Vartotojas (-a): pagulbis

Sukurta: 2006-08-13 09:13:52

Pabaiga ėmė ir "prilipo". Kelis kartus perskaičiau.