Kaip Anūpras alų darė...

Santrauka:
Mielų susiedų atminimui.
.

                          Nakčia pasnygā. Nukasiau atšlaimi takelius, pražvarbau. Nā anūkių gimtādiāniā līki alaus. Prisė`du pria kompiuteriā, ir begurkšnojant atalakia prisminimai.
                          Tadu až lũngā irgi sugirgždėjā sniegas...
                    -Anũpras ataina, tikriausia apskirpt‘ priaš velykas,- tariā moma.
                     -Sveiki drūti!- pasisveikinā. Nu, ale akys jo bũvā navātnās -žibėjā kaip velniōkā, plaukai, nuvožus kepurį stāvėjā piestu, ā špuonkiā panosiaj bũva visai kaip Gītleriā abrāzdėliuos...
Prīprastas raikalas, tėvas traukia mašinėlį` plaukam kirpt‘, šukas, žirklas, ānas sė`da un taburietkās, ale vis vien nenusispakajina, vis krũta, muĩstās...
                      -Kas tau šiundia yr?-klausia tėvas, - taigi, kai kruti,- tai peša...
                       -Žinai kų, Lādziau,- sumyslijau ālų daryt‘...Nusbōdā arielka. Išgeri bōliuj su susiedais vienų kitų čėrkų ir jau šneka anys su aniuolais. Ā alus ir gardu ir pasādėt‘ gali, pašnekėt‘, ir galvoj tik bīškī šiulta, linksma,-rakāvā ānas.-Taigi, va, - darysiu bačkiāly. Paprovyk, kaip raĩk daryt‘. Ūžālā lintelių dā nā smetonās laikų turiu.
                       - Nu, žinai, kad ir kaip prašytum, neapsimč-sākā tėvas. Cabarkus¹, kubiliokus daryt‘ neraikia dideliā nāravā - ir tu moki, žinai, ale bačkiālā, kai lintelas raikia sulaist‘ in abu galus, tai čia ir nāravas nepadės, -raikia didelė`s kuntrybiās, daug roz miaruot‘ su šabluonais ir abliavot‘, abliavot‘ūžālų... Ā untrų gālų, kad dũgnų indėt‘, tai apačioj lintelas lunkan sustačius apia dũgnų, viršų veržt‘ su brūzgotu², tadu utarniku inrėži utarus, indedi dũgnų, dā paverži, ažudedi lunku ir ažukali`.
                           Paprovijā, tātukas kų bũvā išmokis par Tarakāvičių Patramėj, prigūzdinā, ale ānas vis vien nepasidaviā, -darysiu, gi ne švintieji puodus dārā, jei kiti padārā, - padarysiu ir aš.
                          Ilgai Anũpras nesrodiā svečiuos. Ā kai pasrodiā tai bũvā labai uonaravas.
                         -Tai padariau bačkiālį`. Trijų viedrų. Daug tĕkā abliavot‘, lintelas tikrinau su dviem šabluonais, ir pašūruot prisiājā, ale suslāidiā atrodā gerai. Undeniā nepralāidžia. Jau ažlāidžiau          salyklų, ryt rāugsiu ālų. Taigi pā savāitiās ataik svečiuosna. Visi susiedai susėsmia, pasādėsmia, kaip tĕvai kad sādėdavā sanais laikais.
                         -Nu, gera, Anūprai, kad tu pats padariai. Tokia mūsų visa giminė, kad jei jamamiās dārbā, tai dārām kol padārām. Va ir aš padariau broliui smuikų, tai ānas gimnāzijāj Utenoj grājinā ir niekas nesuprātā, kad tai ne itāliškas...
                          Nepraėjus savaitei Anūpras prisistātiā visai markatnas.
                         -Vai, brač.... Negalvojau, kad gali teip nutykt‘... Žinai, īšvakariās, kad graičiau inrūgt, kad būt macnesnis, užkėliau un pečiaus, pakūrenau šiulčiau. Šiundiāj ažulipu, pridėjis ausį klausau, -šneka. Pakrutinu-da gražiau šneka. Ne dykai jį šnekučiu vadina. Džiaugiuos, kaip bus smagu, kai visi susėsmia, lipu žemyn ir, kad duos ,-kaip iš armōtās. Niat kantūzijā, kaip pruonti...Teip ir nudiegiā par sprũndų, kur skevēldrās līkī. Kai pramerkiau akis aplink bālta...Virtũviāj pūtų valug kēlių. Pasė`miau riaškučiām, - koks gardumas... Aik tu pĕklan, kaip iškada... Ā vōlā... - bōlkiān insmygus, kaip kulka. Čiut‘ ištrāukiau... Gerai, kad namuos nebũvā nei pačios nei dũkrās.
                         -Nepergyvīnk Anūprai,-tiešijā tėvas. Lintĕlās tai sveikās tikriāusia līkā. Tik vōlį `
īšmušiā?- klausia tėvas
                        -Ir vōlį`ir lunkas trūkis....Matai iš sanų rāgučių padriezų³ padariau, -geriāsniās gelažies neturė`jau.
                        -Gerai, duosiu tau geros, narākiniās lunkam. Likā nā brāžnikā arielkai, kur Meidām dariau. Ko iš unkstā nesakiai...
                         Pā savāitiās tėvas grįžis iš Anūprā jį labai gīriā. Ir alus bũvā geras ir pasādėt‘ smagu, geriau nei su arielku.
                         Ir par mani alus baigiās. Nėr čia ko pijakaut‘...

                             1 Kubiliukas su dviem asomis galvijams girdyti
                             2Virvinė sąvarža
                             3 Medinių rogių metalinės juostos pakalimui
P Aibutis

2013-03-03 16:20:12

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): Feniksas Skrajūnas

Sukurta: 2013-03-04 23:15:03

Tikrai gražiai. :)

Vartotojas (-a): Raistinė

Sukurta: 2013-03-04 11:10:55

Labai gražiai paporinta

Vartotojas (-a): giedrex26

Sukurta: 2013-03-04 08:54:20

...labai smagus pasiskaitymas...vaizdingai puikiai rašote...sodri kalba...

Vartotojas (-a): PelėdaitėS

Sukurta: 2013-03-04 01:59:35

Uot skrabai ti un Jus miškuosna bijodava nosį kišt, grait būt išgėrį tų bačkelį alaus, susiedam likį tik ūsus aplaižyt. Įdomiai čia paporinta.