Iš dienoraščio puslapių arba nepirkti — neįmanoma

Mielas dienorašti, sodo namelyje tvarkiau palėpę ir į rankas pateko parudavusi 1990 metais  laikraščio „Tiesa“ skiautė. Kaip supratau, tai buvo ištrauka iš interviu su Sveikatos apsaugos ministerijos klerku, užimančiu gana aukštas pareigas. Žinai, dienorašti, ten  radau tokių fantastinių dalykėlių, kad net užėmė kvapą. Pašnekovas įtikinėjo korespondentą, kad pagaliau  „papūtė gaivūs vėjai, kurie į ligų ministeriją pripūs sveikatos.“ Kai kurie jo  teiginiai atrodė tarsi iš pasakos: „įstaigų ar organizacijų ir gamyklų poilsiavietės, pirtys galėtų būti nemokamos daugiavaikėms šeimoms“. Iš kur tas drąsus  dosnumas? Naivuolis, matyt dar nežinojo, kad po dvidešimt dvejų metų viskas bus privatizuota, nupirka ar, kaip liaudis sako, išparceliuota, todėl neliks jokių nemokamų poilsiaviečių, stovyklaviečių, o į daugiavaikę šeimą bus imta žiūrėti su nepasitikėjimu ir baime. Toliau minėtasis ministerijos atstovas skatina piliečius grūdintis, racionaliai maitintis, judėti, nes lietuviška rykštė, pasak pašnekovo, persivalgymas. Norėdamas įrodyti savo teiginį, jis pateikia tokį įdomų faktą, kad „Lietuvai atstovaujantis Kaunas reprezentuoja mūsų tautą kaip labiausiai nutukusią Europoje“. Kodėl būtent Kaunas, o ne Vilnius? Keista, bet galvoje  suskamba: „Jei vilniečiai nesupyks, Kaunas Lietuvos širdis“. Na, manau, tuo klausimu vilniečiai tikrai nesupyks, kas norėtų būti išvadintas storulių sostine Europoje. Pašnekovas primygtinai siūlo graužti morkas ir kopūstus, linki skrandį pratinti prie pasninko (taip ir parašyta), o interviu pabaigoje net paguodžia: „O kai prasigyvens mūsų nepriklausoma Lietuva — neabejoju — valgysime bananus, kainuojančius pigiau nei cukrus!“ Štai kaip!
Paskubomis velkuosi striukę ir lendu į guminius, nes užsitraukęs dangus vėl nieko gero nežada ir bėgte į prekybos centrą patikrinti orakulo prognozių. Jergutėliau, pataikiau — akcija bananams, tik 2,99Lt, o, stebukle, akcija ir cukrui, be to, lietuviškam,— 3,19Lt. Teisus, pasirodo, buvo pranašas iš praeities. Reikėtų kiaušinių, bet ranka sustingsta ore — 5,29Lt. Pasaulis galutinai išprotėjo! Skaičiuoju, dalinu: vienas kiaušinis  44 centai. Mūsų šeimoje 5 asmenys, tai kiekvienam po kiaušinį, iš viso 5, kaip ir nedaug (orakulas iš praeities perspėjo, kad didžiausia rykštė persivalgymas!). Neprisimenu, kokioje laidoje mačiau juokingą (kaip man tada atrodė) vaizdelį, kaip viena elegantiška bobulytė parduotuvėje paėmusi du kiaušinius, įrodinėjo, kad mokės tik už juos. Gal ir man taip pabandžius? Pro šalį nutaisęs griežtą veidą pražingsniuoja rimtas apsauginis. Įžvalgus, matyt, iš karto atspėjo mano mintis. Penkiagrūdė juoda duona — 4,19Lt. Ne, šeimynėle, užteks jums ir tos už 1,99Lt, skambiu pavadinimu „Bočių“ (matyt, tik jie teišgali tokią pirkti). Vyresnėlis sūnus amžinai neuždaro šaldytuvo, pusiaunaktį, kai visi normalūs žmonės jau seniai miega, jis ima garsiai šūkauti, kad ,,tu man valgyt šiandien dar nieko nedavei“. Ir jokių virtinukų, lietinių ar kruopų prašau nesiūlyti. Tik mėsos! Aiškinu jam apie nelaimingus padarėlius, drebančius iš baimės prieš nežinią, apie vegetarizmo idėjas, nevidonas rėkia vis tiek — mėsos! Ką gi,  nors pakilnosiu: keptas kiaulienos kumpis — 22,99Lt, karštai rūkyta šoninė — 19,99Lt, o kiaulienos kumpis net 14,99Lt. Jeigu kepsim karbonadą reikia Suslavičiaus pomidorų padažo — 6,99. Žinai, mielas dienorašti, metams bėgant darausi įtaresnė. Daugumos prekių kainose paskutiniai skaičiai — 99. Kyla įtarimas, čia kažkoks slaptas  kodas ar šifras, kurį naudoja  ne tik visi prekybos centrai, bet ir mažos kaimo parduotuvėlės. Stumiu vežimėlį toliau. Pagaliau stebuklingasis žodis — „Akcijos“. Pripučiamas baseinas — sutaupote net 33% (tikrai būtinas šią vasarą, kai kailinių labiau reikia nei maudymosi kostiumo), pintas krepšys su dangčiu (dėkui, mano ciuciukas jau du tokius sugriaužė), net kepintos saulėgrąžos tik 99 centai. Gerai, galėsim spjaudyti visi penki susėdę ant suoliuko prie laiptinės durų, kad kiemsargė turėtų darbo, o dabar tik liežuvį laido ir balandžius vaiko. Nuo tokių akcijų gausybės  susisuko mano vargšė galvelė ir nesuprantu kaip, bet kojos pačios atnešė į alkoholio skyrių. Matyt, organizmas savaip reaguoja į stresinę situaciją. O čia tiesiog nuolaidų karalystė: sutaupote 29%, sutaupote 33% ir t.t. Asortimentas irgi platus: nuo pigaus lietuviško vynelio iki prabangaus viskio, tekilos ir net degtinės, didingu pavadinimu ,,Karalius Mindaugas“. Dejuojame, kad lietuviai baigia užmiršti garbingą mūsų šalies praeitį, neskiria Kęstučio nuo Mažvydo, o čia pats karalius Mindaugas. Atsidusėjusi, kad šios visos grožybė, skirtos ne man, pasukau kasų link. Tiesa, vytintą jubiliejinę dešrą (13,99Lt) pakeičiau dešra su lašinukais (4,49Lt), vaflinius saldainius „Pergalė“ — mėtinėmis karamelėmis. Santykis akivaizdus: 19,99Lt prieš 5,99Lt. Paklojusi ketvirtadalį avanso, sudedu viską į vieną maišelį ir kukliai nuleidusi galvą pasuku išėjimo link. Tiesa, kai ką užmiršau. Grįžtu atgal ir paimu vieną  „TELELOTO“ bilietą. Kaip ten sakoma, kad viltis kvailių motina? O kas daugiau belieka? Bet apie tai kitąkart, mielas dienorašti.
Laima

2012-07-03 12:14:18

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): Algimantas

Sukurta: 2012-07-04 02:19:13

...tiek jau to, kad tik nebūtų dar blogiau...

Vartotojas (-a): Laima-L@

Sukurta: 2012-07-03 22:16:58

... ir neskaityti - neįmanoma. Ačiū!

Vartotojas (-a): giedrex26

Sukurta: 2012-07-03 16:28:06

...šaunuolė...pasirodo tie laikraščiai - tikras lobis...

Vartotojas (-a): juodvarnis

Sukurta: 2012-07-03 15:26:25

Laimingų skaičių