Tas kumšas pavasaris

   Gera buva žiemu. Stovi dykas pria lungą, žiūri vienu akim, par da neužušalusy stiklą kumpų. Gražiai talyn matas. Snegais kaip duknam visa  ščiulniai ažklota. Šiulta žalalam, kurmiam, vabaliokam. Sniagai  melinai balti, pušelas smaragdais, dungus lazurkavas, pakraščiokais geltanai, kai laidžias... Lišniau gražu. Na pamiškes stirniotes atlakstą. Didelėm, markatnom akim, šianagalių, burokų, maš da ką… Zyliotem šmatelį nesūdytų lašiniokų pakabinu. Pa pinkias sulėkį lasa. Kai spakainiai stoviu, pažiūri in man. Šnekėtų, kad makėtų, gal padekavotų. Ne žmones gi… Pūsnys tai gražias, didelas, pakriūtėlam pakabintas, kaip šitas… ai suk jų griausmas… Šalčią macniai ažuduoda… Net ažupinčiuos cinksi. Par lungą prajerkas, suvis minkas, biški vidun… Negi šilimas? Šalčią. Baika del tą. Vis lingviau dusuot iš pa žūsies duknų.
  Malkiočių prieseny, da kupetėlaj. Kūreni pečiokų nedadžiūvusiam, rozu su jom šnypšdamas. Vasaras tai nebūna gryčiaj, ale su  apatinem,  kalgi mažna tusliatis. Pria durų ringliokų undenią pateliuškavus, tai ladų… maš ti kiek. Ale tai sausią, kai ažtraškina. Nešiulta, ale gražu žiemų. Tik tas kumšas pavasaris...            
   Ut, jau mažutę abeliotę, kur be šiaudų, biški išlindus. Gal neapgraužę? Šuniokas in linciūgą nakty pasdraską, palaidų da kiek. Palaišč ir savų – paskiau pagauk. Kad jį griausmas kaks palaistūvis. Gamta. Anam pavasarį radau vienų nubielitų. Abeliotį.
Mat be šiaudų buvą. Kų ti pamyslysi? Šunų, kaip šunų visur. Ir te tau. Nu a kiškiokam kas? Ževęs raikia, tai ir merkavoja. Naujų kadu raiks pasadint, geras veislas.
Didelas susenį, tai nebija. Tik labai šakas susraizgį. Nudžiūvus kas untra. Genėt raikia. A kadu? Kol da šlapja – kų ti maknosi. A paskiau, kol apžiūri katrų. Kol susgataviji pelaly, mastely  šakelam ažtept. Lesvelas slobnas, kažną kiek metų ažmirštu padaržinėlan pakabint. Kol visa susjieškai, griausmas krienus paslobniją… Abelėlas apspumpuravy, apsžedavy ir apsabaliavy. Žiemų vėl.  Nelipsi apsnigton. Ir genėt, kai šūla, nemažna. Nutaikysiu progų katram pavasarį? Kad mat, tai paldienikas,
tai subata. Paspėk. Sekmų dienų tai nevalnia.  Susiedai ažgrauš. Nak ir Dievą bijot raikia. A pamuočnikai iš kur? Kų be jų? Ar paturėt, ar kų paduot? Prisprašai  katrų, tai jam pusly alaus, kur ape dešim valundų, ar vyną až pinkius… Prieš  darbų da. Paskui sėdi nusgenėjis na tručyznas, su vabaliokais šneka. Abelėlas, kaip stavėjy… Geri žmonęs, tik namą su pagaliu raikia. A jagu da pats…pajami? Gvoltas. Aik, tu balyten…  
  Gera buvą žiemų. Lungų dubultų maš nebeimt?  Kiek ti jų neraiks? Vesiau gryčiaj
vasarų. Ir par juos matau susiedus. Untrų nedėlių sniegų, kaip daržų  varpą, kirkam ladų lasa. Myslia kalendarių paskubins. Aik. Teip nebūna. Man sniegas. Gražiau balta žemę, negu purvuos. Maža kų, graičiau nutirps. Ir be lasimą… Lasam laikų savą…
   Gera buva žiemų… Ale pavasaris kumši. Susiedas pirštų iškėlys ar pavasarią vėjų gaudą, ar in man, tinginį, rodą? Kažna? Maš ait, abelėlas apžiūrėt, kol da neapspumpuravą, neapsžedavą ir neapsabaliavą?

Alunta 2011 01
D. Drazdauskas
 
danielius60

2011-06-24 07:47:53

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): P Aibutis

Sukurta: 2011-06-30 14:00:08

Talkaunai ape pavasarį paprovijai. Niat un širdies gera pasdare, kad da braliuku musiškai uturt mokunčiu yra. Cekavai gerai. Rašyk, braliuk, rašyk...

Vartotojas (-a): Ažeras

Sukurta: 2011-06-29 15:01:51

Ir jauku ir miela ir tarme akuratna, a da ir viena kita linksmai gili mintis, kad ir šito: "Šnekėtų, kad makėtų, gal padekavotų. Ne žmones gi… "

Anonimas

Sukurta: 2011-06-24 18:28:46

kad jį grausmas. kaip šauniai pakalbėta...paūtur*ta, sakytų apie Tauragnus.

Vartotojas (-a): PelėdaitėS

Sukurta: 2011-06-24 17:54:30

Sodriai tarmiškai provijat. Baisiai pasdaboja, kad atgaivynat ažupinčius, prajerkų.Kalba ne išmokta - įgimta.

Anonimas

Sukurta: 2011-06-24 16:46:20

Nu gražus pas tamstu tekstalis , niekuo neprikišti, ale jua ir sodai nužydėją, ku ten, abalioką reik lauktų.
Vaizdinga, graži , rytų aukštaičių tarmė.

Vartotojas (-a): Karilė

Sukurta: 2011-06-24 15:51:42

Labai gražus tarmės valdymas.
Puikus ir tekstas - iš pirmo žvilgsnio gamtiškas, tačiau skaitant pagauna amžina žmogaus ir bėgančio laiko priešprieša.
Laukiam naujų tekstų.
A dubultus raikia išimt... kaipgi... par šv. Jakūbų su dubultais :)

Vartotojas (-a): giedrex26

Sukurta: 2011-06-24 10:54:42

...labai vaizdinga kalba...iš lėto...supratau... gražiai susiskaitė...

Anonimas

Sukurta: 2011-06-24 09:11:04

Nors žemaitišku protu ne viską supratau, bet kūrinys patiko - graži Jūsų tarmė.
Mudu šiek tiek giminės - pas Jus upelė Alanta, o mano Kartenoj į Miniją įteka upelis Alantas. Tik gal turėtų būti atbulai?