Šuolį, asile!

Santrauka:
///

Sakė, kad jo asilas greičiausias. O taip nebuvo. Mano asilas turėjo ilgesnes kojas. Šuolį daryk, - šaukdavau. Didesnį, - pridurdavau. Asiliukas girdėjo. Ne taip, kaip mano konkurento.

Kaime visi turėjo asilus. Kai grįždavo iš obelų sodų, nešini kibirais priskintų ryžių, prie Antonio baro vykdavo asilų lenktynės. Kas vakarą. Pažiūrėti susirinkdavo visi trobų gyventojai. Atvykdavo svečių iš gretimų kalnų iš girių. Antonio pasistatydavo staliuką ant bačkos ir organizuodavo lažybas. Taip atsirado amerikoniškos žirgų lenktynes. Amerikoniškos todėl, nes pastarieji mėgsta visur pridėti žodį „amerikoniškas“. O teisę pridurti turėjo todėl, kad ne kas kitas, o amerikonai sumąstė, kad ant žirgo reiktų pasodinti žmogų.

Tą vakarą didysis Mario – aršiausiais mano konkurentas lenktynėse, atsivedė naują asilą. Baltą asilą. Tiesą sakant jis nebuvo visiškai baltas, jo kūnas buvo pilnas juodų dryžių. Visi labai stebėjosi. Mano ilgakojis asilas nuleido ausis. Kas yra, nabage? – klausiu. Asilas tyli. Jis visada tylėjo.

Paraudusi saulė davė startą. Keliu nuo Antonio baro pasileido tiek asilų, kiek du žmonės turi pirštų ant rankų. Pusę iš jų apsisuko atgal. Tiek asilų, kiek viena ranka turi pirštų, pradėjo laižyt keliuko smėlį. Likusieji bėgo laukais. Antonio nuspendė, kad finišo linija bus Giliardino ganyklos tvora. Dryžuotasis  Mario asilas išgriuvo ir pradėjo voliotis. Tik vėliau paaiškėjo, kad jis mėgsta nugara traiškyti skruzdėles. Mano asilas skuodė pastatęs ausis – laukė šeimininko nurodymų. O jie visada tokie pat. Šuolį daryk, - šaukiu. Didesnį, - priduriu. Asilo šuoliai dideli. Kiti jau springo kupstais ir šiaudgaliais.

Manasis asilėlis pirmas kirto finišo liniją, taip išgriaudamas Giliardino ganyklos tvorą. Iš pasileido visas būrys avių. Kaimiečiai sužiuro – avys bėgioja žymiai tiesiau ir greičiau. Taip mano asilas liko nebereikalingas lenktynėms, o avies aš neturėjau.

Po tokio neįtikėtino lūžio daugelio Apeninų pusiasalio žmonių gyvenimuose, daugelis patraukė savais keliais:

Antonio iškeliavo į Romą. Koliziejuj suorganizavo pirmąsias vergų lenktynes. Taip užgimė juodaodžių dominavimas sprinte, dabar pasireiškiantis rasės paveldimumo principu.

Giliardino pardavė visas avis kaimiečiams ir kaimo svečiams, kurie iki šiol rengia jų lenktynes, o pats nusipirko dramblį. Išmokė rūkyti jūros dumblius. Straublys tam labai tiko.

Mario sužinojo, kad Afrikoje esama ilgakojų ilgakaklių padarų, kurie laimi visas lenktynes. Taigi iškeliavo ten.

O aš? O aš ir toliau renku ryžius obelų sode ir stebiu avių lenktynes.




swallow

2006-05-05 10:46:04

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Anonimas

Sukurta: 2006-05-06 13:45:20

"Taip užgimė juodaodžių dominavimas sprinte, dabar pasireiškiantis rasės paveldimumo principu. " - kai kurinys parasytas, mano nuomone, tokiu " naive" stiliumi, sis sakinys sugadina visuma.
labai gerai parasyta, bet gaila kad trumpas, nes vos pradejus skaityt matosi, kad puikiai atitinka noveles zanra, tik tas trumpumas gadina. labai primena hemingvejaus novele apie geraji liuta,beje;) tas yra gerai.

Anonimas

Sukurta: 2006-05-05 21:31:33

Yra gerų vietų, kaip, pvz, ryžiai obelų sode ( O.o?), kalbėjimasis su asilu, pats asilų lenktynių faktas...
Tačiau klaidos bado akis. Pavyzdžiui:
"ne kas kitas, o amerikonai sumąstė, kad ant žirgo reiktų pasodinti žmogų. " -> logikos klaida. Ilgabarzdžiai žemaičiai žemaitukais jodinėjo kai dar Amerika atrasta nebuvo :)
Taip pat yra skyrybos, stiliaus (kartojasi žodžiai) klaidų, bet neišrašinėsiu.
Na tokia melų pasaka.