Sudėtingumo paprastumas ir paprastumo sudėtingumas

Santrauka:
- - -
Kuo labiau aptemę rašančiojo širdis ir protas, tuo tekstas klampesnis, blausesnis, neaiškesnis. Neretai gaivališkai išlaisvintas EGO-šėtonas ima savo kirveliu kapoti, darkyti, niekinti žodžius. Dar dažniau tai vadinama originalia, drąsia, novatoriška, net „transcendentine“ (!) kūryba, už kurią medalius iš pradžių pats sau ima kabintis kalbos niekintojas (paskui žvangučiais jį apsagsto dar ir „kūrybos ekspertai“), kuriam beveik neįmanoma išaiškinti jog toks taškymasis – blogiau už pedofiliją.

Kuo labiau iššviesėja rašančiojo, mąstančiojo žmogaus širdis ir protas, tuo jo tekstas tampa paprastenis, tyresnis, aiškesnis. Labai dažnai teksto sudėtingumu sąmoningai mėginama sukurti iliuziją, jog už įmantrių konstrukcijų ir chaotiškai persipynusių minčių vingių slypi gili, originali, net geniali idėja. Iš tikrųjų visa tai – iliuzionistų triukai. Niekas apie save nerėkia taip garsiai kaip tuštybė.

Visų daiktų esmė ir užburianti sudėtingumo paslaptis slypi, kad ir kaip banaliai tai beskambėtų, paprastume. Kuo labiau tolstame nuo naujagimiško paprastumo ir nepretenzingumo, tuo labiau purename dirvą savąjam EGO-šėtonui. Ir atvirkščiai, kuo labiau grįžtame atgal į paprastumo ištakas, perklampoję daugybę tekstų, pergalėję begales savimeilės kaprizų, tuo labiau apsivalome, tuo labiau imame suvokti, kad nieko genialesnio už Saulę, už horizantą, už sniegą, už varnėną, už lietų, už... nėra ir būti negali.
aizbergas

2010-09-14 09:01:04

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): antanas vėjyje

Sukurta: 2010-09-14 22:27:32

nei pridėsi nei atimsi, labai taikliai pasakyta apie destruktyviają psiaudo kūrybą, nes ji luošina žmonijos protą

Vartotojas (-a): eglute7

Sukurta: 2010-09-14 21:35:27

Sklandžiai išsakyta mintis už kurią balsuoju abiem rankom. :) Kadais rašiau tokį komentarą po Moralistės eil. Modernus eiliakalys.
eglute7 Parašė komentarų: 2165 2009-12-22 00:05:36
Gerbiu autorę už temą. Atsikandęs tų modernizmų ir alkanas paprastam, gyvam žodžiui, pasaulis atsigręš į jį. Juk visada pasiilgstama, pasigendama natūralumo, visada. Galima laviruoti, ieškoti įmantrybių, bet ar tai išlieka atmintyje? Kitų atmintyje? Tokie sodinukai su laiku nudžiūva. O nei Salomėja Nėris, nei Maironis, nei kiti klasikai neužmiršti tik dėl nuoširdaus tikrumo.

Vartotojas (-a): Liusija

Sukurta: 2010-09-14 18:20:24

Paprastai, bet prasmingai..... pritariu:)

Vartotojas (-a): Littera

Sukurta: 2010-09-14 17:09:24

Pritariu.

Vartotojas (-a): Nijolena

Sukurta: 2010-09-14 14:45:29

Tekstas vertas būti perskaitytas kiekvieno pasišovusio imtis plunksnakočio, o autorius už sklandžiai išsakytą aktualią išmintį vertas laurų.

Anonimas

Sukurta: 2010-09-14 13:14:41

Pasirašau po kiekvienu žodžiu.

Anonimas

Sukurta: 2010-09-14 12:33:44

Yra tiesos šiame tekstuke...

Vartotojas (-a): SalaDrugelis

Sukurta: 2010-09-14 12:21:08

Super. Neįtikėtinai patiko. Tai tam tikra literatūros filosofija, kuri tokia artima...
Gaila, kad tos "pseudoliteratūros" nemažėja, o tik daugėja. Žodžiai prievartaujami, idėjos falsifikuojamos. Aš nenoriu literatūroje simuliakrų ir simuliacijų. Bet tai tik mano nuomonė...

Vartotojas (-a): semema

Sukurta: 2010-09-14 10:23:37

paprastas ir prastas - dvi atrodo glaudžios ir labai skirtingos sąvokos, tai mus neretai klaidina...

Vartotojas (-a): giedrex26

Sukurta: 2010-09-14 09:53:26

Niekas apie save nerėkia taip garsiai kaip tuštybė.
...tikrai labai labai puikus teisingas tekstas...

Vartotojas (-a): Rykštė

Sukurta: 2010-09-14 09:29:15

Ak, kaip puikiai šis tekstas tiko prie mano šių dienų aktualijų ir pamintijimų.

Vartotojas (-a): Tikras Dearnis

Sukurta: 2010-09-14 09:11:43

Stipri ir paprasta filosofija.

Anonimas

Sukurta: 2010-09-14 09:06:02

... nėra ir būti negali.

esi teisus, kaip ir tūkstančiai išminčių šioje žemėje ir tai jau - ne interesas, tai - tiesa.

Žaviuosi.