Kodėl šarka apžiūrinėja blizgančius daiktus, o kėkštas slepia giles

Santrauka:
pasakėlė
Girioje gyveno kėkštas ir šarka. Kėkštui labai patiko šarka, todėl jis nutarė jai pasipiršti. O kokios piršlybos be žiedo? Pačiauškėjo malonių žodelių šarkai ir išskrido į miestą ieškoti auksakalio. Į kelionę pasiėmė kelias didžiojo ąžuolo giles. Jomis užmokės už žiedą. Iš gilių miestiečiai darė labai skanią kavą, o tuo metu mieste dar ąžuolai neaugo. Už kelias giles buvo galima įsigyti auksinį žiedelį.

Atskrido kėkštas į miestą. Kur tik skrenda, vis kalves randa. O ten tik pasagas ir noragus kala. Ėmė klausinėti kalvių, kur žiedeliui meistrą rasti. Jie parodė mažą trobelę prie karaliaus rūmų. Čia gyveno karaliaus auksakalys. Kėkštas labai sunkiai išprašė žiedelį savo išrinktajai. Linksmas parskrido į girią.

Pirmieji saulės spinduliai apraizgė medžių lajas. Kėkštas pasipuošė ir nuskrido pas šarką pirštis. Sugiedojo išrinktajai giesmelę ir padovanojo aukso žiedelį. Šarka džiaugsmu netvėrė ir visiems gyrėsi jaunikio dovana. Vakare žiedelį paslėpė į drevę, o pati nuskrido maisto paieškoti. Nulėkė, kaip visada, prie miškinės obels. Prisilesė obuolių. Lekia atgal soti ir svajoja apie žiedelį. Prilekia prie vienos drevės, o ten žiedelio nėra. Skrenda prie kitos – nėra. Pamiršo, kurioje paslėpė.

Taip iki šiol šarka lando po visokius užkaborius ir apžiūrinėja blizgančius daiktus. Ieško žiedelio. O kėkštas vis nori naują žiedelį nupirkti. Jis giles renka ir slepia. Daug jų reikia dabar pririnkti – žiedai brangūs. Beslėpdamas pamiršta, kur paslėpė, ir vėl renka ir slepia.
kunigaikštis

2009-11-16 14:03:38

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Anonimas

Sukurta: 2009-11-16 19:24:52

"Sugiedojo išrinktajai giesmelę" - tikiuosi esi girdėjęs kaip kėkštas "gieda" ;)

Graži idėja, tačiau gaila, jog pasakose kažkas panašaus jau daug kartų kartota - tik kas kart veikėjai ir objektai kiti.

Anonimas

Sukurta: 2009-11-16 16:56:45

...puikiai. Graži pasakaitė ir sklandi lietuvių kalba. Ačiū. :)

Vartotojas (-a): Antanas Gintautas

Sukurta: 2009-11-16 14:55:50

Graži pasakaitė, kurią labai tiktų pasekti prieš miegą anūkams. Tiktai nedėkite kablelio po O.

Vartotojas (-a): skroblas

Sukurta: 2009-11-16 14:41:17

O, kaip gražiai sumanyta! :) Tikrai savo anūkams dabar papasakosiu. Aš ir galvoju, ko tas kėkštas ąžuolų giles vis į mano sodą neša. Na, bet savo aukso žiedo už jas tai neduosiu. Ačiū, kunigaikšti, buvo smagu skaityti.

Anonimas

Sukurta: 2009-11-16 14:39:09

Labai graži pasakėlė. Supratau dabar, kaip ir kas:) Rinkimo klaidikes jau pataisė, kaip pastebėjau.

Anonimas

Sukurta: 2009-11-16 14:23:47

Ach tai va, kodėl... Žinosiu:-)
Yra istorija, yra ir jos logiška argumentacija. O papsakota tai labai gražiai...:-)