← Atgal

Komentarai

Kūrinio nuoroda: https://zaliazole.lt/kuriniai/perziureti/4668

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): Velvet

Sukurta: 2006-04-05 17:15:44

Ačiū, kad domitės. Turėčiau šį bei tą paaiškinti. Patys anglai fėją įvardina dvejopai: Morgan Le Fay arba Morgan Le Fae. "Fae" labiau atspindi senovės keltų ir gėlų rašybą, žodis kilęs iš "fae folk" - tai yra vadinamasis pasakų pasaulio folkloras, su jam būdingomis tautosakos būtybėmis. Jeigu atsižvelgtume į mitologų aiškinimus,Morrigan yra seniausias išlikęs deivės, raganos ir fėjos autentiškas vardas. Kaip Morgan ji pažįstama iš prancūzų rašytojo pateikto karaliaus Artūro legendos tęsinio "Artūro mirtis", o kaip Morrigan, ji žinomesnė mitologams ir autentiškuose keltų raštuose. Dėl rimavimo ir rimo pasirinkau Morrigan, be to, autentiškas variantas asmeniškai mielesnis. Eilėraštis yra epinio, tapybinio pobūdžio, kad ir stilizuotas istorine tema, tačiau teisingai intonuojant, jis skaitomas visai neprastai. Ateity kursyvu nerašysiu skaitymo patogumo sumetimais :)

Vartotojas (-a): Irna Labokė

Sukurta: 2006-04-05 12:27:28

na ir gerai, kad pasaka nepaliauja tęstis, tai turėtų būti geras jausmas :)

Sunku skaityti tekstą, parašytą visą kursyvu. Gal galite pateikti, kaip visi ????

Anonimas

Sukurta: 2006-04-05 09:54:51

hm.. googleas sako,jog morrigan le fey neegzistuoja. o vat tula morgan la fay rasti galima...

Vartotojas (-a): Pelėda

Sukurta: 2006-04-05 09:31:19

Apie tą Morrigan Le Fei. Pradžioje pamaniau, kad Lietuvoje apie tai niekas nežino, nebent Ramunė ir Vlabur. Bet .. neveltui kažkur TEN dirba Laurinkus. Ačiū už eilėraštį ir linkiu visuomet tęsti Pasaką. Ačiū, kad šį žodį parašėte taip, kaip parašėte- didžiąją raide. Tai jau irgi poezija..

Vartotojas (-a): `Rei

Sukurta: 2006-04-05 08:08:12

visas kurinys gražus, o labiausiai patiko " O Morrigan širdis jaunyste dar rusena..! " .....

Vartotojas (-a): Velvet

Sukurta: 2006-04-05 17:28:48

Tiesa, dar šis bei tas apie mitologinę Morgan kilmę. Morrigan yra keltų mirties, destrukcijos ir karo deivė, taip pat visų airių dievų motina, dėl to dar vadinama "Didžiąja karaliene Morgan" arba Šmėklų karalienė". Ji apsireiškianti varno pavidalu prieš ar per mūšius, mat varnas keltų tradicijoje yra blogio esybė. Morgana yra polimorfiška deivė, turinti 3 pavidalus: kerėdama su nužudytųjų karių krauju, ji vadinama Macha; kai karo išvakarėse pasirodo milžinės pavidalu ir perspėja karius apie jų likimą - Badb; kai apsireiškia kaip formą kaitaliojanti senė - Neman. Galima pastebėti, kad jai būdingas ir graikų deivės Hekatės polimorfiškumas: mergelė-moteris-senė. Panaši ir šiuolaikinių naujųjų pagonių Deivės Motinos samprata. Tiek apie Morganą.