Tikiu

Apsirengęs rūko kailiniais
brendu pas tave nesėtų linų laukais
su purvinais auliniais.
 
O tu laimę vieškeliais vaikais,
pamiršus laikus, kai buvom vaikais,
kai elektrą gamino tik taikus atomas.
 
Dabar tik blyškios liuminescencinės žaros,
blizgantys lašai ant laidų lyg ašaros,
o prie sankryžų aidi mašinų fanfaros.
 
Tik tu tyli ir nieko nesakai,
nei Angelo Sargo, nei manęs neklausai,
net nepaklausi, kas čia daros,
 
Kai netikėtai tarsi mėlyno ekrano
užsklanda dangus atsidaro
ir išlenda ultravioletinė dvasia,
 
Kuri puola svajonių namelį lyg fortą,
pastatytą ant kaladės taro kortų
po pirmojo šimtamečio karo.
 
Bet aš dar tikiu, kad įsiplieks ugnis,
kuri kada nors mus palaimins,
o po to nuskaidrins ir išganys.
Langas Indausas

2017-04-26 10:47:03

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): Vasara7

Sukurta: 2017-04-26 19:45:43

labai gerai pakomentavo Kaip lietus, drįstu pritarti, nes nieko protingesnio nesugalvosiu...

Vartotojas (-a): kaip lietus

Sukurta: 2017-04-26 18:30:14

Man paskutinis posmas šauniausias. Toks pranašiškas. Autorius galėtų būti pastoriumi, manau, sektųsi. Taip, kad, jei ten kas su darbu, dėl etatų mažinimo, tai atsarginis kaip ir yr... :)

Vartotojas (-a): Pakeleivis

Sukurta: 2017-04-26 16:13:38

Šaunus pirmas stulpelis (ir kaip miniatiūrinis peizažas, ir kaip viso lauko (visumos) kuoliukas).
Kadangi poezijoje prasmės yra slankios, nusakyti mintį konkrečiai dažniausiai keblu. Tad tik bendrais bruožais nusakysiu suvoktą.

Kontrastuoja senobiniai laukai (buvę laikai, galbūt ir tie tautiniai, kai akim tyrųjų ežerų buvo einama linelių rauti) ir dabarties urbanistinis, technologinis pasaulis (nors kupinas pažangos, bet tuo pat dirbtinumo).
Tylintis Aš (vidinė būsena) – egzistencinio liūdesio, svajonių ir tikėjimo status quo. Bet iš prasiveriančio dangaus (kurs reiškia, t. y. prasmiškai sulieja ir kokią nors techniką, pvz., TV ar kompą, ir natūralią gamtą) – švaistosi lyg kokia blogietė baidyklė, lyg tą tylą skrodžiantis Dievo pirštas. Bet kuriuo atveju tai priebėgos (taro kortų namelio, išsibūrinėjimų) šturmas. Judinamas, klibinamas, išbandomas tikėjimas.
Šimtametį karą kol kas sunkiau traktuoju, nors iš principo aišku, ką reikštų šimtas metų kovos.
 
Pabaiga normaliai apibendrina Tikiu, nors ugnimi žaidžiama gan tiesiogiai: pradėjus taikiu atomu, einama per liuminescenciją, ultravioletą, žaižaruoja kibirkščiuoja, o ta pagrindinė ugnis – giliai tikėjime...

Visa tai galima skaityti ir bendrąja prasme (buvo pasaulėj vienaip, dabar kitaip, o žmogus vis toks pats įkaitas), o galima kreipti ir labiau į asmeninių santykių tikrumo, netikrumo, tikėjimo(si) laukymę, kur sėtas linelis ant pylimo dėl mylimo.

Vartotojas (-a): Rena

Sukurta: 2017-04-26 15:17:43

Įdomiai ir taikliai viskas sudėliota, bet paskutinis man užkliuvo arba nesupratau minties...

Vartotojas (-a): Audronaša

Sukurta: 2017-04-26 14:40:02

svarbu tikėti, kartais tikėjimą pasiglemžia neviltis.