Mamos skepetukė

Santrauka:
Zanavykiškai...
    Kitusyk, da tais sovietiniais laikais, tokias skepetukes turėdavo kožna kaimo a miestuko moterėlė. Jos būdavo išeigai - moterys jiomis puošdavosi an Kalėdų a Velykų, o taip pat jas ryšėdavo per šermenis, palydus, metines a kitus liūdnus susiėjimus. Visos jos būdavo panašios - juodame dugne įvairespalvės ryškios kvietkos - raudonos, bordinės, briūnos, morkavos, geltonos... Tiesiog visas kvietkadaržis!
   Tom kvietkelėm skepetukė būdavo tarsi įrėmyta, mažiau kvietkučių būdavo išpaišyta pakraščiuose, o kampuose - tarsi po bukietą... I nesvarbu, ka jos, tos kvietkos būdavo ryškios i švietė iš tolo, vis tiek tai buvo daugiausia liūdnų suėjimų, žėlavnos skepetėlės, kadagi jų dugnas - juodas...
    Mano mamos skepetaitė buvo kitokia, znaimi, ypatinga tuo, kat joje kvietkelės neturėjo jokio raudono a bordinio  atspalvio, te žydėjo tik mėlynos, lynavos, žydros ir baltos  gėlelės - mėlynžiedės radastos, geltonvidurės pinavijos, levendrai, remunėlės, neužmarštuolės... Mama labai mėgo savo iskirtinę skarutę i  mėgaudavosi atsiradusia proga ją ryšėti. Ne, neduokdie, ji nesidžiaukdavo, ka vė kažkas pasimirė, tiesiog išeiti su savo mėlynžiede skepetuke  į žmones jai būdavo tarsi mažiukė šventė... O i kaiminkos vis klausinėdavo, iš kur tokią gavusi... Neatmenu, ką mama aiškydavo, tikriausia, ka pirko iš čigonkų, kurios eidavo per kaimus ne tik siūlydamos įvairias skepetas, dekius, skotertes, bet ir vis ką nors patykiai nugvembdamos - tai palubėje džiovinamą karką, tai cibulių kasą a ne vieto padėtą rublį... Kartais kad kažiko trūksta pasigesdavai tik po keleto dienų a nedėlios, bet čigonkų i pėdos būdavo ataušusios...
   Mamos jau nebėra, o  ta skepetukė ma ją mena iki šiolek. Kas dabartės suskaičiuos, kiek ši sutikusi Kalėdų a Velykų, kiek susiedų, giminių a pažįstamų Anapilin nulydėjusi... Ne, aš jos nenešioju ypatingom progom, kaip mama kadaise. Ji tiesiog ma tarsi relikvija, da isaugojusi mamos kvapą. O kai paimu ją į rankas, taip i regiu  švytinčią mamą, apsigobusią savo numylėtine skepetuke...
atkaklioji

2017-03-03 10:10:58

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): baltoji varnelė

Sukurta: 2017-03-15 10:28:34

Oi Jūs raštininkai, pavydo čia nė kokio nėra, tik pasižiūrėkite  į save...

Vartotojas (-a): Ažeras

Sukurta: 2017-03-06 08:35:42

Šaunu. Pasirodo įmanoma rašyti zanavykiškai. Sveikinu.

Vartotojas (-a): Mikolina

Sukurta: 2017-03-03 21:30:53

Ech, kaip viskas pažįstama ir artima. Ir pas mane guli mamos gėlėta skarelė kaip relikvija. O tos labai  gražios, gėlėtos skarelės dažniausiai būdavo iš siuntinių iš Amerikos. Ir mamoms tai buvo tikrai brangiausias papuošalas. Ačiū už gražų literatūrinį paminklą mūsų mamų skarelėms.

Vartotojas (-a): Rasojimas

Sukurta: 2017-03-03 14:50:33

vajetus, koks gerumėlis...nuostabus pasakojimas. ir aš pamenu tokią skepetukę..,tiesa, mamos ji buvo didėlesnė, tai gaubdavosi ja pečius, man būdavo taip gražu...ir buvo ji ant balto fono, bet su juodais kutais, bet jau tos gėlės...aciū už padovanotas emocijas! :)

Vartotojas (-a): delioren

Sukurta: 2017-03-03 11:15:08

Ačiū už pasivaikščiojimą po praeitį... Šauniai. Ale galė būt da ilgesnis kūrinukas:)