Maloniai kviečiame dalyvauti septintajame tarmiškos kūrybos konkurse, kurį rengia Etninės kultūros globos taryba prie Lietuvos Respublikos Seimo, Lietuvos Etninės kultūros draugijos Tarmiškos kūrybos grupės Rytų aukštaičių sambūris, Kauno rajono Raudondvario kultūros centras ir kūrėjų klubas „ŽaliaŽolė“.
Konkurso nuostatai
1. Konkursui tinka bet kuria lietuvių kalbos tarme parašyti visų literatūros žanrų kūriniai. Kūrinių laukiame
iki 2014 m. kovo 15 d.
Kūriniai skelbiami svetainės www.zaliazole.lt kategorijoje
Konkursai > VII tarmiškos kūrybos konkursas.
2. Suaugusiųjų ir moksleivių kūryba vertinama atskirai.
3. Kiekvienas autorius konkursui gali pateikti
1–3 kūrinius.
4. Autorių prašome
įgarsinti bent vieną iš trijų kūrinių. Taip bus lengviau įvertinti tarmės išlaikymą.
5. Konkursui pateikti prozos kūriniai
turi neviršyti 5000 ženklų su tarpais.
6. Konkurse gali dalyvauti kūriniai, tarmiškos kūrybos skiltyje publikuoti po 2013 metų konkurso (
nuo 2013 03 14).
7. ŽŽ vartotojai prašymus dėl publikuotų kūrinių įkėlimo į konkurso skyrelį gali siųsti konkurso koordinatoriui
Cieksui Žalbungiui:
gaudentaskurila@yahoo.com arba informuoti
mob. tel.: 862 087 325.
P. S.: kūrinius konkursui gali pateikti tik svetainėje prisiregistravę vartotojai.
Kūrinius vertinant bus atsižvelgiama į:
- tarmės išlaikymą;
- kūrinio idėjos originalumą;
- autoriaus kūrybiškumą.
Šeši konkurso nugalėtojai (trys suaugę ir trys moksleiviai) bus pakviesti skaityti savo kūrinių baigiamajame renginyje, vyksiančiame 2014 m.
balandžio mėn. 5 d., 12 val., Raudondvario kultūros centre (Instituto 1 a., Kauno r.). Jiems bus įteikti rėmėjų prizai ir diplomai.
Pralaimėtojų nebus, Planuojame kasmet leisti tarmiškos kūrybos almanachą, kuriame bandysime konkurso kūrinius publikuoti, laikydamiesi lietuvių kalbos instituto rekomenduojamų tarmių gramatikos taisyklių.
Konkurso dalyviams reikės užpildyti anketą, kurią konkurso dalyviai gaus elektroniniu paštu, kai tarmiškos kūrybos konkurso skyrelyje paskelbs bent vieną kūrinį.
Papildomą informaciją Jums suteiks ir į visus klausimus atsakys konkurso koordinatoriai:
Gaudentas Kurila:
gaudentaskurila@yahoo.com , tel.: 862 087 325,
projekto vykdytojas
Algirdas Svidinskas:
algisvid@gmail.com , tel.: 868 259 070.
Sėkmės!
Komentarai
Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis
Vartotojas (-a): Pranis
Sukurta: 2014-03-19 12:27:02
Žemaičiai sako: "So dornio - do torgo, so plėkakčio nier kuo peštėis". Vilyte, geros meilės ir "nensusenkit".
Vartotojas (-a): zoikatis
Sukurta: 2014-03-19 11:14:59
Kaip sakoma, Platonas - mano draugas, bet tiesa svarbesnė. Tad visiškai atsiribodama nuo svarstymų, kas ką žino ar nežino, kas ko vertas ar nevertas, kaip filologijos magistrė tik norėjau patvirtinti, jog iš tiesų, remiantis detaliu Lietuvos tarmių (vadinasi, ir patarmių, pastaruoju laiku dar vadinamų protarmėmis ar kitaip) žemėlapiu, Skuodo rajone susikerta dviejų šiaurės žemaičių patarmių - telšiškių ir kretingiškių - vartojimo arealai. Ir toji riba kaip tik yra ties Mosėdžio miesteliu. Tiksliau, Mosėdžio seniūnijoje. Mat jos dalyje Salantų link prasideda Žemaitijos plotas, kuriame kalbama šiaurės žemaičių kretingiškių patarme. O vartotojas Pranis kilęs net ne iš Skuodo ar Mosėdžio, o iš kaimyninio Kretingos rajono. Tad jo vartojama patarmė tikrai skiriasi nuo tos, kuria šnekama Skuode.
Jeigu kam nors taps bent kiek aiškiau, o kartu ir pavasariškiau širdyje - toks ir buvo šio komentaro tikslas :)
Vartotojas (-a): Pranis
Sukurta: 2014-03-19 08:53:39
Skuodo rajonas - ta vietovė, per kurią eina riba, šiaurės žemaičius skirianti į telšiškius ir kretingiškius (įrodymas - Lietuvos tarmių žemėlapis). Tad, kaip beatrodytų keista, Skuodas ir Mosėdis patenka į skirtingus, t. y. skirtingų patarmių vartojimo, arealus. Na, o kalbantieji šiomis dviem šiaurės žemaičių patarmėmis tik iš pirmo žvilgsnio, t. y. ne filologui, atrodo identiški: išties skiriasi ne tik fonetika, morfologija, bet ir leksika. Apie tai dialektologai yra prirašę daugybę tiriamųjų mokslinių darbų.
Vis dėlto mano vienintelis "mokslinis" kriterijus - mano senelių vartota tarmė, kurią dar ir iš garbingo amžiaus sulaukusios uošvės girdžiu.
Vilytės komentaras - tarsi čigonas mokytų žydelį hebrajiškai. Ji pikta... Tokios paprastai būna moterys, kai jų niekas nemyli.Pradeda ne tik eiles kurti (tiksliau - kurpti), bet ir pasaulio bamba save laikyti. Bet pyktis ne visada padeda. Žmogus ima greitai džiūti ir senti, ilgainiui tapdamas panašus į rūkytą menkę.
Aišku, vertinimai būna subjektyvūs. Dėkingas Vilytei už atskleistą baisią paslaptį (kuri visiems seniai žinoma), kad Zoikatis - mano žmona. Tikrai vertinu jos talentą - kaip ir dar keleto šios svetainės autorių, dažniausiai nedalyvaujančių konkursuose. Dalyvaujam (kartais abu, kartais po vieną) konkursuose ne dėl diplomų, kurių dažniausiai ir negauname, o norėdami pristatyti savas tarmes.
Linkėjimas Vilytei - nusiraminti ir padirbėti prie skyrybos dalykų, t.y. paklausyti to "razbaininko" Lenino - mokytis, mokytis ir dar kartą mokytis. Tada ir kalba bus rimtesnė.
Tiesa, mokytis turėtų ir kai kurių žemaitiškų svetainių kūrėjai, "žodynų" sudarinėtojai. Deja, neskuba jie to daryti...
Moderatorius (-ė): Cieksas Žalbungis
Sukurta: 2014-03-16 01:01:45
Skaitome, klausomės, gėrimės ir nuščiūvame...
Komisija pradeda darbą...
Iki pasimatymo Raudondvaryje...
Vartotojas (-a): Mikolina
Sukurta: 2014-03-05 23:54:41
Na ką gi, dar kartą įgarsinta pagal duotą programą, pas mane viskas veikia, deja žaliosžolės puslapyje ir vėl nieko negirdėti. O gaila....Deja, pati ištrinti negaliu...
Moderatorius (-ė): Cieksas Žalbungis
Sukurta: 2014-03-02 16:24:40
Pilna įgarsinimo instrukcija jau įkelta informacijos skiltyje: http://zaliazole.lt/puslapiai/kurinio_igarsinimo_instrukcija
Vartotojas (-a): Karilė
Sukurta: 2014-02-27 21:53:02
Per TV stebėjau laidą "Kultūros savanoriai". Kalbėjo bent trys Žemaitijos muziejininkės. Kalbėjo netrumpai - gal po 15 minučių kiekviena. Apie savo muziejų eksponatus pasakojo žemaitiškai. Bet koks kalbos grožis!!! Nė vieno barbarizmo, svetimybės. Puikus žemaitiškas gramatinių konstrukcjijų savitumas, kirčiavimas...Kalbu apie tai todėl, kad kai kurie tarmiškos kūrybos autoriai niekaip nenori atsisakyti barbarizmų, svetimybių, teigdami, jog tai reikia turinio raiškai... O pasirodo galima apsieiti...
Moderatorius (-ė): Cieksas Žalbungis
Sukurta: 2014-02-27 21:46:13
per artimiausias tris dienas bus įkelta pilna įgarsinimo instrukcija informacijos skiltyje
Vartotojas (-a): galėtep
Sukurta: 2014-02-27 11:45:43
Man nepavyksta įgarsinti, nes negaliu jo įkelti.
Vartotojas (-a): Raistinė
Sukurta: 2014-02-17 19:15:07
Dar yra laiko,matyt visi dar rašo, taiso, tačiau man nelabai aišku kaip įkelti įgarsintą kūrinį.
Moderatorius (-ė): Cieksas Žalbungis
Sukurta: 2014-02-14 11:16:14
Taip. Galima dėti ištrauką iki 5000 ženklų. Įgarsinti taip pat galima tik ištrauką ir net ištraukos ištrauką.
Vartotojas (-a): Raistinė
Sukurta: 2014-02-11 09:08:44
5.Konkursui pateikti kūriniai turi neviršyti 5000 ženklų su tarpais. Tai jeigu viršija, reiškia galima dėti tik ištrauką? Ar galima taip?