← Atgal

Skelbiamas poezijos konkursas „23 kubiniai decimetrai poezijos“

Skelbiamas poezijos konkursas „23 kubiniai decimetrai poezijos“

2011-06-28 23:40:43

Prieš 90 metų, birželio 5-ąją, gimė Vytautas Mačernis (1921-06-05 - 1944-10-07). Nors poetas žuvo dar visai jaunas, bet spėjo padovanoti ateities kartoms gražų ir gausų kūrybos palikimą – trioletus, eilėraščius, vizijas bei sonetus, kuriuose užrašyti jo gyvenimo bei žmogaus egzistencijos prasmės ieškojimai, filosofiniai kasdienybės bei vaikystės prisiminimų apmąstymai.


Visus kviečiame dalyvauti poezijos konkurse, skirtame poetui Vytautui Mačerniui. Ar, sekdami dvidešimt trejų metų poeto talentu, sugebėtume sutalpinti poeziją į dvidešimt tris kubinius decimetrus?



Konkurso taisyklės:

1. Konkurso tema: „Kiekvienas atskiras žmogus – pasaulis savyje“ (V. Mačernis).

2. Kūrinys iš 23 žodžių, parašytas verlibru (verlibras - (pranc.) vers libre – laisvosios eilės), anksčiau niekur neskelbtas (pavadinimo žodžiai neįskaičiuojami).

3. Kūriniai, kurių apimtis bus mažesnė ar didesnė nei 23 žodžiai, konkurse nedalyvaus ir bus perkelti į Poezijos kategoriją.

4. Vienas autorius konkursui gali pateikti 2 kūrinius.

5. Kūrinių skelbimo vieta: konkursai > 23 kubiniai decimetrai poezijos.

6. Konkurso laikas: 2011 06 01- 2011 07 01.

7. Konkurso rezultatų skelbimas: 2011 07 05.


Bendrosios nuostatos:

1. Konkurso tikslas – prisiminti poeto gyvenimą ir kūrybą, savaip apmąstyti egzistencinę temą.

2. Vertinimo komisijos nariai:



  • rašytoja Renata Šerelytė (komisijos pirmininkė);

  • Joana Tamašauskaitė, lietuvių kalbos mokytoja metodininkė;

  • Marytė Gustainienė, lietuvių kalbos mokytoja ekspertė.


3. Vertinimo komisija išrinks tris geriausius darbus, jų autoriams bus įteikti prizai.

4. Kūrinių vertinimo kriterijai:



  • egzistencialistinė pasaulėžiūra;

  • novatoriškumas;

  • raštingumas.


Kilus neaiškumams, prašome kreiptis į Žiogą arba vario blyksnę:

Žiogas


vario blyksnė

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): Virgutė

Sukurta: 2011-06-30 23:02:07

nesitikiu laimėti kokio prizo,pabandžiau ir tiek. Tik kad laiko man neužteko parašyti du kūrinius. parašiau, berods, vakar ruošinį ,bet suabejojau jo kokybe ir neįkėliau į konkurso skyrelį.Gal neišpildžiau konkurso sąlygų,parašiusi tik vieną kūrinį.na, bet vis tiek įdomu buvo pamėginti.Ir plunksnos draugų kūrybą paskaityti,ir su komentarais susipažinti.Ačiū organizatoriams už galimybę tobulėti.

Vartotojas (-a): Vlabur

Sukurta: 2011-06-30 22:49:29

...atsiprašau, kad sakiau „kiekvienas“. Suklydau.

Vartotojas (-a): giedrex26

Sukurta: 2011-06-30 10:38:31

gerb.Vlabur - ai, nesuprantu prie ko čia Kristus???...ir kam tos užkoduotos užuominos ...konkursas buvo labai gerai apgalvotas, su priderama pagarba Poetui...niekas nedraudė ir didelės apimties kūrinį parašyti, kad ir tamstai ta proga... na ir kas, kad nebus pretendentas į prizus, kurie yra tik žaismingumo elementai, minint jauniausio mūsų klasiko jubiliejų... ačiū organizatoriams už gražų konkursą.

Vartotojas (-a): Vlabur

Sukurta: 2011-06-30 01:07:13

Kai konkursas eina į pabaigą, galiu išduoti prieštaros jam šerdį: ne visi žinos, už ką Judas išdavęs Kristų, o štai už kiek – bet kas pasakys (kiekvienas, šiek tiek pagalvojęs, supras esmę to, ką norėjau pasakyti).

O buvo galimybė ir oriau nusilenkti Poeto atminimui. Gi dabar – jei ne akivaizdi kiekybės viršenybė prieš kokybę, tai eilinis kūrybinės laisvės apribojimas.

Su kuo gal atsisveikinkime?

Ateityje...

Vartotojas (-a): Karilė

Sukurta: 2011-06-19 11:05:20

hmm... man tai ne konkursas juokingas, o kai kieno noras būti reikšmingais niekinant kitų, ypač jaunų, iniciatyvą ir sumanymus... :(



nesugebi - nekurk, eik ten, kur sugebėsi

tik tiek visiems aimanuojantiems dėl netobulų taisyklių

laukiam jūsų iniciatyvos

Vartotojas (-a): Enėjo duktė

Sukurta: 2011-06-12 19:19:32

Ir išvis nieko čia baisaus tas žodžių ribojimas - nes vis tiek, kai parašai eilėraštį, retai palieki pirminį variantą - dažniausiai taisai ir taisai, šlifuoji atimdamas/pridėdamas/pakeisdamas žodžius. Taigi visai nėra problemos, kai tenka daryti lygiai tą patį, tik dar priedo paskaičiuojant žodžių skaičių.

Pavyzdžiui, aš pirmu bandymu visiškai atsitiktinai parašiau eilėraštį iš 24 žodžių, beliko vieną atimti ir tiek :)

Vartotojas (-a): giedrex26

Sukurta: 2011-06-12 11:42:19

...Vlabur - ai, kam tokios tamsios emocijos? Juk konkursas tikrai gerai ir prasmingai apgalvotas, puikiai parinktas žodžių skaičius 23 primena pačio jauniausio LIETUVIŲ LITERATŪROS KLASIKO VYTAUTO MAČERNIO trumpo, bet nepaprastai reikšmingo gyvenimo indelį į Lietuvos kultūrą.

Džiugu, kai atiduodama priderama pagarba tokiam Žmogui - šviesuliui...ir labai liūdna, jei kas tokiu metu skambina pavydo varpais...

Vartotojas (-a): Vlabur

Sukurta: 2011-06-12 02:15:23

...pabandykite sutirštinti spalvas ir įskelti ugnį 13-ka žodžių, čia net v... tuzinas padės :-D

Vartotojas (-a): giedrex26

Sukurta: 2011-06-09 10:09:44

...o man patinka tas suspaudimas į 23 žodžius...jis tik sutirština spalvas ir įskelia ugnį...nesutinku su Vlabur - u, kad tai ,, kūrybinės medžiagos ribojimas žodžių skaičiumi ''...tai kaip tik paskatinimas brandžiam kūrybinam polėkiui...

Vartotojas (-a): Liepa

Sukurta: 2011-06-07 19:18:06

Įkėliau vieną šiandien, bandysiu dar. Geras konkursas, įdomus. Buvo proga vėl paskaityti puikaus poeto eiles, apmąstyti jas. Sėkmės visiems, kurie nuspręs dalyvauti :)

Vartotojas (-a): Enėjo duktė

Sukurta: 2011-06-05 23:05:47

Aš tai ketinu pirmiausia parašyti iš tiek žodžių, kiek gausis, o paskui tiesiog padirbėti su tekstu, kol sumažinsiu/padauginsiu žodžių skaičių iki reikiamo. Tokiu būdu nebus tokio jau žiauraus įspraudimo į rėmus, nes visuomet galima kelis žodžius išmesti ar pridėti, o esmė nesikeičia :)

Vartotojas (-a): herbera

Sukurta: 2011-06-05 21:58:50

Pradžioje, kaip ir Vlaburg, šaipiausi iš to konkurso, bet perskaičiusi keletą aautorių,supratau, kad tai įdomu, nors, suprantama, kad iš 23 žodžių nei soneto ,nei trioleto nesukursi, be bus lyg ir praktika, kaip neišsiplėsti-sukonkretinti mintis.

Vartotojas (-a): giedrex26

Sukurta: 2011-06-05 12:05:58

...Labai ačiū konkurso organizatoriams, tikrai puiki idėja...paskatinusi sugrįžti vėl prie tragiškos lemties DIDŽIO POETO...o prizai tik žaismingumo elementas su savotišku žavesiu...

Vartotojas (-a): Ražas

Sukurta: 2011-06-05 09:58:56

Konkurso tikslas aiškus ir suvokiamas: ravėti, retinti subujojusį pasėlį...

Vartotojas (-a): kaip lietus

Sukurta: 2011-06-03 11:55:56

Dar skyrybos ženklų skaičių reikėjo suskaičiuoti :) . Man tai tokie - ne... Kaip pasakytų Barabas - /nesubalansuota/ čia kažkas. Kaip galima riboti žodžių kiekį? Koks tokio konkurso tikslas? Ar jau pereinam prie matematikos? Dar suprasčiau ...nuo ...iki. Dabar - nesuprantu.

Vartotojas (-a): spika

Sukurta: 2011-06-01 23:48:01

Pritariu Virgutei, V. Mačernio kūryba nuostabi. Šiandieną perskaičiau pirmuosius kūrinius, įdomūs, geros mintys, tik viena, kas užkliuvo- konkursas, o skelbiami autoriai. Gal reikėjo kaip ankstesniuose konkursuose- neskelbti autoriaus, būtų žymiai įdomiau ir kalbų būtų mažiau.

Vartotojas (-a): Virgutė

Sukurta: 2011-05-31 15:35:07

Mačernio kūryba tikrai įkvepianti,verta prisiminti...

Vartotojas (-a): Barabas

Sukurta: 2011-05-29 22:27:59

ogogog

Vartotojas (-a): Rykštė

Sukurta: 2011-05-29 22:21:40

Niekas nieko netrins, baikit gi :)

Nejau negalima išvardinti Mačernio rašytų žanrų? Kam nuo to blogiau? Konkursui? Dalyviams? Jums? Man atrodo, kad tie žodžiai vietoj ir niekur nedings.

Vartotojas (-a): Vlabur

Sukurta: 2011-05-29 22:00:51

...o jau benzino ir liepsnų! Gal truputėlį pasilikite dar Rasoms?

Būtent tam pakantumui ir šaunesniam taisyklių lygiui skiriamas aiškiai konstruktyvus pasiūlymas – išbraukti iš jų priambolės (pirmosios pastraipos) žodžius: „trioletus“, „bei sonetus“.

Vartotojas (-a): semema

Sukurta: 2011-05-29 21:43:05

ne permažai , pats tas, esu pakanti ,toleruoju... /gal komunistė?/ :)

Vartotojas (-a): Žiogas

Sukurta: 2011-05-29 18:37:03

taip.

Vartotojas (-a): Virgutė

Sukurta: 2011-05-29 18:35:26

jei tekste bus pasikartojančių jungtukų,ar bus užskaityti kaip atskiri žodžiai?

Vartotojas (-a): Rykštė

Sukurta: 2011-05-29 17:30:09

Tam, kad dalyviai turėtų laiko apmąstyt ir rašyt :) Juk nebūtina iškart parašius kelt.

Vartotojas (-a): Barabas

Sukurta: 2011-05-29 16:05:08

aaaaa

tai kam taip iš anksto?:)

Vartotojas (-a): Barabas

Sukurta: 2011-05-29 14:48:43

kažkodėl nėra tokio konkurso skyrelio?:)

Vartotojas (-a): klevas

Sukurta: 2011-05-29 12:44:35

Nebūna blogų idėjų. Tiesa, jas visas galima tobulinti. Tad ir teikime konstruktyvius pasiūlymus, o ne kritikuokime. Tai daryti lengviausia.

Vartotojas (-a): Pilvotukas

Sukurta: 2011-05-29 12:33:01

O kodėl kubiniai decimetrai? Ne centimetrai, ne metrai? 23 gramai irgi nieko. Arba 23 įkvėpimai. Galima ir pegasais.

23 pegasai poezijos!

Vartotojas (-a): Enėjo duktė

Sukurta: 2011-05-28 18:01:40

Šiaip reikalavimuose parašyta "parašytas verlibru (verlibras - (pranc.) vers libre – laisvosios eilės)" - taigi nesuprantu, kodėl kažkam pasirodė, kad čia reikia rašyti sonetus ir trioletus :)

Vartotojas (-a): Vyšnia

Sukurta: 2011-05-28 17:49:17

Tik vienas klausimas - kodėl tokia komisija?

Vartotojas (-a): Vlabur

Sukurta: 2011-05-28 15:15:11

Ne(pa)tinka nesąmoningi žodžiai TAISYKLĖSE – ar bent suprantate mano komentarų esmę?

Vartotojas (-a): Rykštė

Sukurta: 2011-05-28 15:08:41

Niekas neverčia jūsų nei dalyvauti konkurse, nei skaityti konkursinius darbus :) Tad jeigu nepatinka sąlygos, tiesiog užsimerkit ir nematykit šito konkurso. Yra kam patiks ir kas juo džiaugsis.

Vartotojas (-a): Rykštė

Sukurta: 2011-05-28 08:51:06

Konkursai tam ir skirti, kad būtų išrinkti geriausi, kūrybiškiausia, lanksčiausi ir t.t. Nereikia to priimti asmeniškai ir manyti, kad konkurso sąlygos sužlugdys visą kūrybą :)

Labai puikus konkursas.

Vartotojas (-a): Vlabur

Sukurta: 2011-05-28 03:46:16

...sumanymas būtų nuostabus, jei ne kūrybinės medžiagos ribojimas žodžių skaičiumi (o pati kūrybos kokybė tai jau bus matuojama TŪRIU!).

Kažkaip tas užgintas žodžių kiekis privalo pavirsti poeziją kažkokia ... (bekvapių dujų?) kubatūra.

Čia kaip tam anekdote, kai neraštingas Bilas, užsigeidęs grafu būti, prieš savo vardą liepė rašyti de...

Na, ir KAS, kad tie 23 – pirminis skaičius, kad juo nusakoma anksti žuvusio talento gyvenimo trukmė metais? Antra vertus, įsiklausius į tai, kokios čia geranoriškai išvardintos būsimų kūrinių galimos formos (trioletas, sonetas – turbūt visiems aišku, kokios tai griežtai apibrėžtos formos kūriniai?), nesunku įsivaizduoti, kaip privalės sutrumpėti tokių kūrinių eilutės (iki 2-3 žodžių)...

Sutinku su Barabu: pagal tokias nelabai protingumu pasižyminčias taisykles lengva nebus.

Žinoma, galima būtų patylėti ar tyliai nusijuokti, jei tik nebūtų... koktu.

Vartotojas (-a): Barabas

Sukurta: 2011-05-27 23:12:42

kas kart sunkiau išspręst...:)