← Atgal

Savaitgalio karštosios diskusijos Nr.3

Savaitgalio karštosios diskusijos Nr.3

2008-10-21 19:47:48

  „Intelektualios nuosavybės apsauga. Jūsų nuomonė?“ – tęsiame savaitgalio pokalbių ciklą – „Savaitgalio karštosios diskusijos“. Nuoširdžiai dėkoju už puikias jūsų mintis ir kviečiu toliau visus jus diskutuoti, pasidalinti savo įžvalgomis, nuomonėmis, argumentais.


 


Ar pakankamai Lietuvoje yra reguliuojamos intelektualios nuosavybės teisės internete? Ar pakankamai  susiformavusi Lietuvoje autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos kultūra? Ar  efektyviai ginamos ratifikuotos tarptautinės konvencijos dėl literatūros ir meno kūrinių apsaugos? Ar užtikrinta teisių aktų, nustatančių atsakomybę už autorinių teisių pažeidimus, sistema bei žalos atlyginimo praktika Lietuvoje? Jūsų nuomonė apie plagijavimą - stoka minčių, kūrybingumo, ar tiesiog - liguistas pripažinimo poreikis, neįvertinus nei teisinių, nei etinių aspektų ir padarinių? Kokia, Jūsų manymu,  galėtų būti originalios kūrybiškos bendruomenės pozicija, aptikus plagijavimo reiškinius - pakalbėkime atvirai?


 


 

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): Svyruoklė

Sukurta: 2008-10-20 12:35:43

Nieko sau, net iš knygos persispausdina? Tai jau labai žema...

Vartotojas (-a): Karilė

Sukurta: 2008-10-20 10:53:32

Jeigu Tau duota Dievo kibirkštis kurti, jokie plagijavimai nebus reikalingi - tiesiog reikės fizinių galių visa tai perkelti į regimą erdvę.

Jei To neduota, o pretenzijos būti kūrėju egzistuoja...

Vartotojas (-a): Svyruoklė

Sukurta: 2008-10-19 19:36:57

Nesvarbu, ji vis tiek ne mano.

Vartotojas (-a): Svyruoklė

Sukurta: 2008-10-19 16:47:16

Koks skirtumas - pavogta ar nupirkta? Ji vis tiek būtų ne mano, svetima.

Moderatorius (-ė): Goda

Sukurta: 2008-10-19 15:47:03

Nuplagijuoji kito kūrinį - ne tik apvagi kito sielą, bet ir apterši. Tamsu ir negarbinga. Vargu, ar pagalvoja toks "kūrėjas" apie savo savigarbą. Gaila, bet pasitaiko tokių ir šioje svetainėje. Deja, visiškai apsisaugoti internetinėje erdvėje nuo plagijatorių, kaip ir nuo bet kokių kitų vagysčių (rašinių, surinktos medžiagos kursiniams darbams, nuotraukų ir t.t.) neįmanoma.

Jei šiaip autorinių teisių pažeidimus dar gina LATGA-A (Lietuvos autorių teisių gynimo asociacijos agentūra), sudarius su ja sutartį, tai internete oficialiai ir nereguliuojamos intelektualios nuosavybės teisės internete. Ir kas belieka - kažkokiais būdais gintis pačiai svetainei.