← Atgal

Almanacho KŪRYBA 2007 pristatyme – gerumo ir šilumos dalybos

Almanacho KŪRYBA 2007 pristatyme – gerumo ir šilumos dalybos

2008-04-21 11:08:34

Šeštadienį kūrėjų klubas „Žaliažolė“ sostinėje pristatė naująjį poezijos bei prozos almanachą „Kūryba 2007“, sudarytą iš geriausių praėjusiais metais interneto svetainėje www.zaliazole.lt publikuotų kūrinių.

„Tai trečiasis kūrybos almanachas, kuriame 53 autoriai skelbia 112 kūrinių. Jų kūryba įvairi. Atspindi gamtos, dvasinio pasaulio peripetijas. Šis almanachas kaip tas kažkada taps bendraminčių kūrybos (žodžių ir priežodžių) liudytoju“, – sako almanacho sudarytoja Ramunė Palekaitė.

Kad ši knyga išvystų dienos šviesą, daugybę pastangų įdėjo nuotraukų techninis redaktorius, knygos maketuotojas bei viršelio autorius Aurimas Gailiūnas bei korektorė Irena Dūdėnienė. Kūrinius į almanachą jo sudarytojai Ramunei padėjo atrinkti Unruly – Margarita Matvijenko bei „Žalios žolės“ moderatorių komanda.

Šį kartą almanachas Vilniuje buvo pristatytas netradiciškai. Giliaprasmę atmosferą tvindė kūrėjų klubo „Žaliažolė“ vadovės, režisierės Janinos Mažeikienės parengta šokio bei judesio kompozicija, kurią subtiliai atliko liaudies teatras „Mimika“.

Almanacho pristatyme debiutavo ir visiškai naujas projektas – internetu sukurtas „Skrajojančio teatro“ spektaklis – literatūrinė kompozicija „tarp vakar ir rytoj“.

Netradiciškai sukurto trijų dalių spektaklio scenarijus parengtas pagal naujojo almanacho kūrinių tekstus.

Scenografiją jam sukūrė skulptorius-dailininkas Viktoras Žilinskas.

„Pastatyti spektaklį tiesiog susirašinėjant elektroniniais laiškais su devyniais kūrybingais žmonėmis, gerai skaitančiais eiles, bet neragavusiais aktorystės duonos, tapo tikru iššūkiu.

Susibūrę į „Skrajojančio teatro“ komandą kelis mėnesius internetu diskutavome apie poezijos subtilybes, derinome tekstus ir mizanscenas. Prieš debiutą scenoje buvome susirinkę vos į tris repeticijas. Iš pradžių atrodė, kad ryžomės tikrai beprotybei, tačiau rezultatai pranoko lūkesčius.

Įsitikinome, kad kūrybiškumas įveikia visus atstumus. Jei žmonių širdys dega noru kurti meną net ir iš mažų dalykų, spektaklį galima pastatyti net ir per labai trumpą laiką“, – sako spektaklio scenarijaus autorė bei režisierė, iš Lietuvos kilusi ir režisūros studijas baigusi bei Vokietijoje gyvenanti verslininkė Radaa – Gražina Dittmar.

Kad spektaklis išvystų dienos šviesą, Gražina atvyko Lietuvon iš Vokietijos ir kelis savaitgalius sostinėje organizavo repeticijas „skrajokliams“.

„Skrajojančio teatro“ aktoriai – skirtingų profesijų žmonės iš skirtingų Lietuvos vietovių. Klevas – jonaviškė Violeta Šegždienė dirba verslo srityje, Cieksas – vilnietis Gaudentas Kurila – medikas, dirbantis farmacijos srityje, Littera – vilnietė Danguolė Kapočienė – pedagogė, dėstanti lietuvių kalbą ir literatūrą, Medis – kaunietis Viktoras Žilinskas – skulptorius, dailininkas, vilnietis Karsanata – Vitalis Zigmantas – aplinkos apsaugos inžinierius, Raktažolė – Jūratė Mažeikytė – vilnietė studentė, Debesų piemenaitė – Giedrė Brazauskaitė – kaunietė, studijuojanti Klaipėdoje, Gediminas - Gediminas Sprainaitis – Vilniuje studijuojantis anykštėnas, kėdainietė Vėtra – Kristina Stankevičė – žurnalistė.

Nepaisant skirtingų profesijų, regis, šie neprofesionalūs aktoriai – skaitovai scenoje sugebėjo paliesti ir žiūrovams perteikti tris skirtingas dimensijas – laiko tėkmę ir gyvenimo prasmės ieškojimą joje, jausmų prasmę ir kūrybos atradimo džiaugsmą.

Suskambę žodžiai įsikūnijo spalvomis ir išsiliejo dailininko Viktoro Žilinsko drobėje, kurią jis kartu su kitais „skrajokliais“ padovanojo svetingai visus „žaliažoliečius“ pasitikusiai ir po savo stogu priėmusiai Lietuvos kurčiųjų draugijos prezidentei Romai Klečkovskajai.

Roma yra ne tik šios draugijos prezidentė, bet ir klubo „Žaliažolė“ narė – Markizė, pasiuvusi visiems almanacho autoriams gražius maišelius, kuriuos dekoravo Ramunė Palekaitė.

Almanachą pristatęs literatūrologas Gintaras Bleizgys pripažino, kad neprofesionalūs kūrėjai literatūroje taip pat sugeba įžvelgti ir surasti visiškai naujas, netikėtas ir originalias erdves.

Pristatant almanachą veikė ir klubo „Žaliažolė“ autorių meno dirbinių, rankdarbių bei fotografijos paroda. Už parduotus darbus gautų lėšų dalį autoriai aukojo kūrėjų klubui. Čia buvo galima pasigrožėti ir Ramunės Palekaitės siuvinėtais portretais.

Almanacho pristatymas tapo mažutėmis spinduliuojančios šilumos ir gerumo dalybomis. Jis tapo prisilietimu prie kitokio buvimo. To, kurio neliečia kapsintis laikas.

Vėtra – Kristina Stankevičė

Renginio nuotraukos: http://www.iliuzija.net/fotopage/

http://www.zaliazole.lt/gallerygoto/action/viewgallery/cid/26/

Cieksas: čia galima peržiūrėt „tarp vakar ir rytoj":

http://www.sendspace.com/file/7d1b9w

Dienraštis LIETUVOS RYTAS. Mūzų malūnas (2008 m. balandžio 21 d.):
http://www.lrytas.lt/?data=20080421&id=muz21ski080421&view=2

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): Sodininkas

Sukurta: 2008-04-22 11:31:22

Tik ką ne tik peržiūrėjau, bet ir įsirašiau daugumą T.Dearnio įvairaus žanro nuotraukų, už kurias jam labai dėkoju. Jos puikiai papildė kitų autorių užfiksuotus (įamžintus) vaizdus. Įsivaizduoju, kiek dar puikių kadrų butų padariusi Palangos renginio aktyvi fotokorė Liepssnelė, jei būtų galėjusi atvykti į puikią almanacho gimtadienio šventę. Gal klystų, bet galvoju, jog dar turėčiau pamatyti Molii, Klevo ir kt. fotografuojančių nuotraukas. Sėkmės visiems :)

Vartotojas (-a): Puella

Sukurta: 2008-04-21 17:20:11

Dėkui už knygą, šventę, kompoziciją, nuotraukas, vaišes ir gerą nuotaiką :)

Vartotojas (-a): malaja

Sukurta: 2008-04-21 17:09:19

Labai labai ačiū visiems, kurie sukūrė šventę - malonų ir šiltą susitikimą; ačiū už visa, ką akys regėjo, kas klausą ir širdį palietė, kažką viduje suvirpino, už duoną, meilę ir vyną :) Nebeminiu vardų, esu dėkinga visiems, kūrusiems ir dovanojusiems šventę, dėl kurios neabejotinai verta belstis per visą Lietuvą...

Paskui, po visa ko, ėjau su ta ryškia gražuole rože ir jausdama praeivių žvilgsnius - rožė buvo tokia gyvybinga ir graži - savęs klausiau: ir visa tai man? nejaugi? už ką man tai - tas dosnumas, šypsenos, žodžiai... ta švytinti rožė, pirmąkart gyvenime už... už ką? tartum būčiau "to verta"... ir vos neverkiau - iš gerumo :) Palikau rožę Katedroj. Padėkojau Tam, kuris viską mato, už Gerumą.

Ir dar kartą - ačiū Jums.

Moderatorius (-ė): Goda

Sukurta: 2008-04-21 10:23:07

Dėkoju Vėtrai už taip profesionaliai apibūdintą nuostabią šventę, o Karilei, Aurimui ir Cieksui - už nuotraukas ir video - puikią galimybę nors virtualiai pajusti jos dvasią, tikrai šiltą atmosferą... Dar žiūrėsiu ne kartą:) Žaviuosi rados, molli ir visų devynių žaliažoliečių talentais! Nuoširdžiai džiaugiuosi jūsų sėkme :)

Vartotojas (-a): Sodininkas

Sukurta: 2008-04-20 19:36:37

Aš gėdos nejaučiu, kad nebuvau renginyje, tačiau ir man labai gaila preleistos progos susitikti su pažįstamais ir susipažinti su nematytais svetainės autoriais. Dėkoju Karilei, kuri pirmoji paskelbė savo nuotraukas, o taip pat profesionaliam Aurimui, parodžiusiam kai kuriuos epizodus iš renginio, pažadėjusiam paskelbti daugiau įdomių fotografijų. O Vėtrai už išplėstinę įdomią informaciją nuoširdžiai bučiuoju į rankelę :)

Vartotojas (-a): Pranis

Sukurta: 2008-04-20 16:48:59

Dėkoju už pabendravimą visiems, kuriuos sutikau trumpo buvimo pristatyme metu, ypač - Ramunei ir savo kraštietei Sibilei. Deja, tiesioginis darbas neleido pabūti ilgiau. Visiems - sėkmės darbe ir kūryboje, ir - iki kitų susitikimų kur nors arčiau Skuodo.