← Atgal

Komentarai

Kūrinio nuoroda: https://zaliazole.lt/kuriniai/perziureti/75027

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Moderatorius (-ė): Goda

Sukurta: 2014-07-20 08:32:26

Pirmiausias įspūdis dėl visų trijų haiku – šiek tiek neįprastas tonas, nes neįprasta kaip šių laikų haiku rašymo struktūra. Kita vertus, išlaikyta savita energetika. Labiausiai įtikino, patiko, natūraliai daug visko priminė pirmasis haiku:


Tėvą slaugęs grįžtu –
Pirmas sniegas prigludęs
Prie durų

Čia ir vaizdas tiek prieš akis, tiek numanomas (nevarstomos durys, dviejų žmonių vienišumas, sūnaus ir tėvo, tas pirmasis sniegas, gal net netikėtas); ir jausmų visa puokštė, švelnumo, paguodos, šviesaus liūdesio...

Antrasis jau ne taip įtikino. Beje, Haiku tai yra tai, ką seniai žinojai, tik nežinojai, kad žinai...

Pažadino vaiką
Be garso kritęs ant
Sienos šešėlis

O užkliuvo štai kas: pirmiausia, kritęs ant sienos šešėlis vargu, ar pažadintų vaikelį. Jei šešėlis užkristų ant vaiko veido, jis susimuistytų, būtų teisingiau, gal sapną jo sutrikdytų, visai įtikėtina, kad jį pažadintų. Tad čia man pasirodė šiek tiek privesta, joks šešėlis nekrenta su garsu. Visi šešėlio turėtojai turi garsą, o pats šešėlis – ne, bet čia jau kita mintis būtų. Šiam haiku, kilo mintis, jei būtų nuslinkęs šešėlis, atsirastų sąsaja – laikas praėjo ir prikėlė, visai galėtų būti, sietųsi šešėlis su laiku, bet taip – pažadino vaiką be garso slinkęs ant sienos šešėlis.

Gruodžio rytas.
Kažkas perskėlė tylą, ar
Tik malką, kirviu...

Čia patiko pati idėja, priešprieša, subtilumas ryšy garso su daiktu; kertama malka speigo metu skamba, tyla speigo irgi skamba, speigas ir malkos sugroja kažką, kas kam svarbu... Skylančios malkos garso sąsaja gera. Užkliuvo tarsi brukamas tas palyginimas čia –  tylą, ar tik malką; haiku turi natūraliai juk būti rodoma, kad pats skaitytojas susivoktų, šiuo atveju, kad jam pačiam kiltų toks klausimas: tylą ar tik malką. Kažkaip norėtųsi tą trečią eilutę parašyti kitais žodžiais...

Žinoma, ką galvoja autorius – viena, ką pagalvoja skaitytojas perskaitęs – dar kita.

 

Vartotojas (-a): kaip lietus

Sukurta: 2014-07-19 19:52:25

Cha. Skonio dalykas. Nors haiku neišmanau, bet man trečias įdomiausias. Na, gal vaizdingiausias.

Vartotojas (-a): miaumiau

Sukurta: 2014-07-19 14:05:07

untras vaizdingiausias

Vartotojas (-a): herbera

Sukurta: 2014-07-19 12:56:13

Man visi patiko ir įdomūs, ypač pirmas