← Atgal

Komentarai

Kūrinio nuoroda: https://zaliazole.lt/kuriniai/perziureti/68682

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): Karilė

Sukurta: 2013-05-22 19:39:07

Ir ką? Smetona peržiūrėjęs šį sąrašą sakytų, kad pusė šitų žodžių - barbarizmai.
Sunku mums, pasiryžusiems gimtąsias tarmes apginti... Tiek visko dar neištirta, neaptarta...

Vartotojas (-a): bitėžolė

Sukurta: 2013-05-06 11:06:57

Na, didelė dalis tų žodžių vartoti, matyt, didelėje Lietuvos dalyje ir pažįstami daugeliui ir dabartinės bendrinės lietuvių kalbos laikomi kaip neteiktini (kalbininkų nuopelnas), dalis iš jų yra ne leksinės tarmės ypatybės, o tik fonetinės. Kai kurie tikrai atskleidžia tik tos tarmės savitumą - ir tai puiku ir nuostabu. Jaunajai kartai tai jau nebepažįstama archaika. Mūsų šnektoje pavyzdžiui, "rokunda" visai ką kita reiškia.

Vartotojas (-a): P Aibutis

Sukurta: 2013-05-06 10:38:55

Pagarba ažu tų didelį naudingų darbų. Par mus jusų tarmį vadina cieksais.
Yra uteniškiam ir cieksam naudingas žadynas tai A. Vilutytės "Kaltanėnų šnektos žodynas" , nes Kaltanėnai yra un tarmių rubiažiaus.Nars mes netalimi susiedai, ale kai katrų žodžių prasmias skirias.
Pav.sinkliai- šieno nuobiros o ne dulkės
pracimnas- keistas, nepriimtinas
driūblas- matamas lietaus srautas iš debesio. Saka -"Debesys su driūblam"
Labai laukiam tęsinio

Vartotojas (-a): semema

Sukurta: 2013-05-06 09:19:48

meliodija žodžiuos ... tikrai
daug iš slavų paveldas Zomkas - spyna /zamok/
Bruves /brovi/ antakiai,
liečiti liečit gydyt ...
ačiū už tokį turtą suneštą po kruopelę

Vartotojas (-a): Vasara7

Sukurta: 2013-05-06 08:22:50

man labai patiko.Skaičiau tuos žodžius, tiek daug negirdėtų, bet yra ir tokių, kuriuos Dzūkijoje vartojame arba bent panačiai sakome.Ačių.