← Atgal

Komentarai

Kūrinio nuoroda: https://zaliazole.lt/kuriniai/perziureti/65474

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): Karilė

Sukurta: 2012-11-12 13:47:17

Tarminis savaip įdomus [nors piktokas...], tačiau priedams - vertimui ir cope paste iš dialektologijos vadovėlio - čia ne vieta. Susitarkim, kad nuo šiol bus tik tekstas.

Vartotojas (-a): Algmar

Sukurta: 2012-11-11 19:31:17

Gerbiamas Azarai.
Jūsų komentaras – visiškas nesusišnekėjimas ir problemos nepastebėjimas. Iš kur juokingas teiginys, kad Algmar ragina niveliuoti tarmes? – Ogi iš to, kad ne perskaitėte, kas ten parašyta, o praslydot , kaip sako, akies kampučiu, ir Jums kažkas pasivaideno. Žinom, kad neadekvatus perskaitymas – išplitusi tinklapių džiova. Taip ir Jūs galit dezorientuoti jaunesnius.
Pažiūrėkit ką patsai parašęs:
„Sveiki. Malonu, kad rimtai mastat ape tarmes, ale neraikia ragint niveliuot tarmes. Teip vėl preisma pre bendrines.“
Kaip šitą tekstą perskaitys kitatarmis, kaip betarmis, tik bendrinę maždaug mokantis, arba suvalkietis, žemaitis ar koks miesto slengakalbis?
Taigi šitie Jus perskaitys maždaug taip:

Sveikì. Malonù, kad rimtai màstat (mastàt) apè tarmès, ále neráikia ragint niveliuot tarmès. Téip vėl préisma prè bendrìnes (arba bendrinès).
Tai čia aukštaičių kalba? Tik tarmę mokantis gali atstatyti prastą užrašą:

Sveĩki. Malõnu, kad rimtai mąstāt apē tařmes, ale neraĩkia ragint‘ niveliuot‘ tar‘mių. Teĩp vėl‘ preĩsma prē bendrínēs.

Apie tokį užrašymą siūlau svarstyti – geras ar trūksta ko, kaip patobulinti, per daug nesumokslinant, – mokslininkai turi savo šriftą. Čia ne apie niveliaciją, o apie susitarimą kalba – kaip per visus kultūros amžius.

Vartotojas (-a): Ažeras

Sukurta: 2012-11-10 16:05:18

Sveiki. Malonu, kad rimtai mastat ape tarmes, ale neraikia ragint niveliuot tarmes. Teip vėl preisma pre bendrines.

Vartotojas (-a): spika

Sukurta: 2012-11-09 22:50:11

įdomiai nuskambėjo, gaila , kad pati nesugebu rašyti tarmiškai.kiekvienoje tarmėje randu daug įdomaus

Vartotojas (-a): herbera

Sukurta: 2012-11-09 17:22:36

dėkui až gerų pamakų. Ale, tikrai, kal ne tarmių skiltin inkelta? Nu, vertimas ,myslinu, nebūtinas.

Esu gimusi Vyžuonos (Utenos r),tėtis-rakiškėnas,tad tarmiškumas giminingas.
Va, kų tk sukūriau eil tarmiškai ape lietų,rašau ją -eiliuką pabaigų