← Atgal

Komentarai

Kūrinio nuoroda: https://zaliazole.lt/kuriniai/perziureti/14786

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): kvinta

Sukurta: 2007-06-14 15:57:21

citata"Atsivedė Artiomą į svetainę, nutrenkė nuo fotelio ant grindų kažkokių skudurų krūvą, svetingai mostelėjo ranka:

- Sėskis, aš tuoj." ---- labai patiko "žestas" - mostas, ir tikrai sukuria tai, kad aplinkui
bardakas, o jauku, nes Maja spinduliuoja jaukumu ir ramybe leidžiančia jaustis saugiai r atsipalaidavusiai, kaip galima jaustis tik savo namuose(jei tokie turimi), kas toliau kūrinio eigoje ir yra autoriaus paminėta. ( atsisakyčiau to "šuo pakastas" kažkaip iš kito rašymo stiliaus kalbėjimas, per daug "sustačiokina" - nuo žodžio stačiokas, kažką lyg griauna labai vaizdžiai ir gyvai kuriamoje erdvėje;)

citata"- Tu vaišinkis, nesikuklink. – rūpinosi Maja. – Gal nori stipriau užkrimsti? Tuojau kepsnys bus gatavas." ---- ( gatavas labai juokingai ir gerai, bet reikėjo įkabinti į tokius skliaustus)
citata: "štai kur šuo pakastas.

- Štai ir .." ---- tie du ŠTAI vienas po kito, daro kažką negerai, nes kūrinys žavus savo gyvumu, ( kol kas) kalba sklandžia, jie vienas po kito (nors smulkmena, bet nieko gera neduoda, kadangi smagiai skaitosi, yra kaip jis dėstomas - kalbamas, tas kūrinys, tai jo įdomumo didelė dalis, ir privalumas, todėl ir kliūva. tas /Štai./ vienas po kito.)
citata: "o kalbėti vis tiek kažką reikia, kad neįsiviešpatautų nejauki tyla." šiame tekste tai atrodo pritema ir svetima - t.y. tai kas sukurta, tame visame vyksme, ir jų bendravime, jų pomėgiuose( o jie daugiau kūniški, - pavalgyti "gerai" - ( tai nereiškia dar sveikai), ir išgerti ne prastų svaigalų (mėgavimasis kūno teikiamais komfortiniais išgyvenimais) tam skiriama didelė dėmesio dalis, jie tame sutaria, jie gali nevaidindami atsipalaiduoti, t.y. sakyti leisti sau viską kaip jaučiasi; padėti nukas tą pyragėlį ir sustabdyti Majos rūpinimąsi, bėginėjimą, kad ir ji atsisėstų, o ne cukrų dėliotų, tai gi jų jau negali užklupti nejauki tyla, nelabai tikisi, kad jie kalbtų, tik dėl to, kad tyla gali būti nejauki; TAIP SUKURTAS JŲ KONTAKTO PAVEIKSLAS ir ta vieta pasakyta autoriaus atrodo ne iš tos serijos, pritemta - nemotyvuota - toje aplinkoje netikra, dirbtina; Atrodo smulkmena, bet ji negera, todėl kad pradeda tekstas paleisti, ( jei skaitytoją įtraukia) darytis neįtikinamu, o jei daug tokių netikrų, prieštaraujančių vyksmui vietų tekste atsiranda, tekstas palaipsniui virsta nuobodžiu, ir net gali pamiršti apie ką skaitai. tokio "vandens" būti negali.

citata"Artiomas keikdamasis įjungė televizorių." ---- pritemta, jis neįjungė televizoriau keikdamasis; Nors žmonės ir teikiantys gyvenime privalumą materijai, kūnui, jų santykiai paprasti, bet pagarbūs vienas kitam, ne grubūs, ( kaip viskas buvo sukurta nuo pradžios, koksai paveikslas nusipiešė, čia komentuoju) ir jis po tos būsenos kurioje jie buvo, tikrai nesikeiks, nes nespės įvažiuoti į save besikeikiantį; Juk jis čia (kaip aprašyta) gavo atgaivą savo kažkokiam nuovargiu, atsipalaidavimą, tiek kalbose, tiek savijautoje, jautėsi kaip namuose ir galėjo pliaukšti kas užėjo, o toliau viskas netyčia, lyg ir netyčia, yra tas jautrumas, o ne instinktyvus gyvuliškumas, ir ne su tuo tikslu jis čia atvažiavo, jis už-rėkė "sėskis" ji nusijuokė.
Jie ką tik buvo kitoje būklėje, jų santykiai pakankamai jau parodyti, ir jis tikrai "neįvažiuos" į tą būseną, kurioje keiksis, kol ji nueis atidaryti dutų, ar išjunkti"gatavo" kepsnio. Antra vieta, smulkmena, bet tai dideli minusai, televizorių įsijungti galėjo, bet gal atsidusęs, ar dar kaip nors, tik ne keikdamasis; Keikdamasis jis galėjo įsijungti televizorių jei būtų atvažiavęs su santykiu, kaip pas prostitutę, bet visa kas buvo rašoma tai prieštarauja tokiai versijai; Negerai, taip nukenčia kūriniai nuo tokių dirbtinų efektų, ir griauna stilių. ( mano nuomone)
ir čia nelabai citata "... su tuo velnio kepsniu." --- gal "su kepsniu, kuris dabar jam reikalingas, kaip šuniui penkta koja," ir tai per dirbtina, reiktų paieškoti ir pamatyti, kaip jis pamąstė, kad būtų organiška ( kūrinys labai organiškas kol kas) skaitydama eigoje ir rašau. kaip bus toliau dar nežinau, kol kas organiškas, tuo ir geras.

čia klaida tikriausiai > /masmedia./ nesupratau žodžio, bet esmė viso to kas parašyta aiški.( televizija vedanti visus iš proto, nes gyvenimas toksai pat chaotiškas, o ji jį atspindi, nukreipdama kaip į tai žiūrėti. ( štai ko pasigedau) tik konstatacija televizijos programų rodomų, kurios atspindi tą psichologinį klimatą, kuris yra, tačiau televizija dar ir praveda ideologiją ( žemėje bent jau taip) o čia nėra to "atžymėta" ne jokia detale, kur kreipiami masių žvilgsniai ir t.t.
Na bet gal toje planetoje, tik rodo gyvenimą, o ideologijos ar vertybių diegimo ( reklamų) ir t.t. čiulptukų ir šlaunelių pinigėlių vyšniomis žydinčių ir "pampersų" kuriuos jau ir dvimečiai nešioja, parduotuvėje "bardaką" daro, laksto kojytėmis, bet su pampersais vis, ir t.t. tai nėra.
Kadangi nėra tos gilesnės minties - ideologinės linijos, o tik realybės atspindys, ta dalis atrodo kiek ištemta; Siužetai geri aprašyti įdomiai, bet trūkstą to cinkelio;
___________
Ta dalis atrodo nereikalinga citata: "Tai, kas ten buvo rodoma, priminė tiesioginį reportažą iš kariaujančios šalies pafrontės miesto. Kariškiai vienas per kitą ramina žmones, ragina nepanikuoti, bet velnią tu nepanikuosi, kai Giria nuo Fort Nikolajevo nutolusi vos per 200 kilometrų. Milijoninis Stepių didmiestis sujudo, subruzdo lyg sukiršintas skruzdėlynas, žmonės visiškai pasimetė, kai kuriuose rajonuose prasidėjo plėšimai, kitur – riaušininkų susirėmimai su armija ir policija. Žinių laidos pabaigoje buvo perduotas gubernatoriaus kreipimasis į Stepėje gyvenančius fermerius, kad šie tučtuojau informuotų valdžią apie savo dvarų ir gyvenviečių apylinkėse pastebėtus padarus, jų skaičių ir judėjimo kryptis. ---- informacijos labai daug skaitytojuj, o ji yra bereikalinga; Kadangi nėra aprašyta labai įdomiai, ji lyg kartojasi ir kartojasi" ( mano nuomone) ji tik griauna kūrinį, tiksliau jį sklaido; ji nėra būtina;
JUK PAVYZDŽIUI, kai rodomas spektaklis, ar filmas, tai ten būna parodytos detalės, kurios sujungia į valandą metus, ir dešimtis metų, PER VALANDĄ SU PUSE PAMATAI DEŠIMS METŲ, ABA VISO ŽMOGAUS GYVENIMO ISTORIJĄ, plius mintis yra, Žiūrėjimo kampas; tame ir menas, atrinkti detales kurios organiškai ir dinamiškai sudarytų vaizdą dešimties, dvidešimties ir net visos kartos laiko intervalą, tartum jis praėjo;, bet juk nerodo filmo dešimt metų, kaip jie ėjo tie trisdešimt metų, ar šešiasdešimt, aš aštuoniasdešimt; tik pagrindiniai organiški akcentai, įvykiukai, detalės, kurie visi audžia, režisieriaus
norimą išsakytį mintį įvykiai, detalės, nuoseklūs ir dinamiški, kuriuos žiūrėdamas matai kaip eina dešimt metų. Tai gi manau, kad jūsų kūrinių yra Y> Jei informacija nebus veiksminga toliau kūriniui atskleidžiant mintį, vystant temą, , ji yra pašalinė, ją reikia gryninti - šalinti; Tai ir yra menas. Mes perskaitome knygą, ir sužinome istorijas apie kelių kartų gyvenimą; O jei ten aprašinėtų kiekvieną dieną, tai nuo atsikėlimo ryte, paskui dantų valymo, paskui vandens atsigėrimo, dar rengimosi, susišukavimo, oi dar kada kai ir kiek pritupimų ir atsispaudimų, ir taip visa dienotvarkė iki vakaro, su visais įvykiais, miegojimo vakare ir kitą rytą naujo atsikėlimo, ir taip kelias kartas, kiekvieną veikėją aprašant tai ir bibliotekos neužtektų visos, prigrūstos pilnos knygomis, o parašyta gali būti kelios kartos, ar viena, vienoje knygoje; Jei taip smulkiai aprašinėti, tai pirma, niekas neperskaitys, o antra, ( tegul tai bus labai organiškai, tikroviškai ir įdomiai,) vis tiek skaitytojui pasimestų esmė, kokią liniją ir temą autorius atskleidžia, ką jis nori pasakyti, pagrindinė mintis - ašis; Viskas tame visko aprašinėjime, kaip tai bebūtų įdomiai aprašyta, p a s i m e s t ų. Čia manau pagrindinė silpnoji vieta jūsų kūryboje;( mano nuomone)
Neatsijojate dalykų tų kurie visiškai yra pašaliniai, tik smulkmenos, norint atskleisti savo kūriniu kažkokią pagrindinę mintį; Gaunasi, kad dingsta pagrindinė minties linija;

Daug ką mesčiau čia lauk, visa kas kartojasi, arba kas pasakyta ir nugrimzdo į praeitį kas niekada kūriniui daugiau nieko ir nedavė; Nugrimzdo ir tiek; daug parašymų šiaip sau; Tai yra toksai vaizdas, kaip skaitytojas įvedamas ir supažindinamas su aplinka; bet čia jau nebe pirma dalis;
Paskutinis sakinys geras; šiaip neįtikina Majos pokalbis su juo apie žinių įvykius, ta dalis daugiau primena serialą, kaip Maja kalbasi su Artiomu apie žinių įvykius; "Vanduo" pilstymas, nepamatyti tie herojai toje scenoje, kur kalbasi apie žinių įvykius;

Pagrindinė bėda, kad neaišku, KĄ AUTORIUS NORĖJO PASAKYTI TA DALIMI;
__________
Skaitėsi palyginus įdomiai, bet galas, visai tuščias ir pritemtas; Kudakavimas ir tiek;