← Atgal

Šiandien apie tai, kas buvo vakar. Eilėraščio vaikams konkurso rezultatai

Šiandien apie tai, kas buvo vakar. Eilėraščio vaikams konkurso rezultatai

2014-12-08 18:26:11

Lengviausia būtų suskaičiavus pasakyti, kad konkurse dalyvavo 22 eilėraščiai, 13 autorių, o 9 iš jų sukūrė po du eilėraščius. Akivaizdu: skaičiuotės patraukė savo gyvybingumu, tarsi kviesdamos leistis į žaidimą. Dar, dar, dar...
 
Nesunku pamatyti ir tai, kad viena už kitą iškalbingesnės rodėsi visiems 19 iliustracijų. Grožėjomės: įdomu, išraiškinga, sumanu...
 
Žinoma, vertinimo komisijos narėms buvo nelengva skirti taškus. Bet ponas konkursas (savotiškas iššūkis ir žaidimas) tikrai nori turėti savo favoritus. Nors laimi visi, kurie dalyvauja. Išdrįsta. Ieško ir randa. Nepasiduoda.
 
Įdomu ir, ko gero, net sudėtinga tai, kas konkursų metu lieka už kadro: kaip pagaunamos idėjos, kiek pozityvo ar negatyvo (o gaila!) sukelia TOKS rašymas. Kas atsitinka, kai autorius parinkdamas iliustraciją, kurdamas iliustraciją pats, įpučia dar vieną gyvybę savo užaugintam eilėraščiui. Gal kaip tik tada įvyksta dar vienas stebuklas: kartu paauga ne tik kūrinys, bet ir pats kūrėjas...
 
Artėjame stebuklų link. Kalėdų laukimas dažnai asocijuojasi su dovanomis. O kaipgi mes be dovanų?
 
Taigi, pasveikinkime gražiausius eilėraščius nelengvame konkurse parašiusius autorius:
 
I vieta:
 
eilėraščiui „Storas voras palei tvorą“
http://zaliazole.lt/kuriniai/perziureti/76889
prizas autoriui kaip lietus 
http://zaliazole.lt/galerijos/nuotrauka/31511
 
II vieta:
 
eilėračiui „Miesto paukštelis asfalto spalvos švarkeliu“
http://zaliazole.lt/kuriniai/perziureti/76755
prizas autoriui lašasdangaus
http://zaliazole.lt/galerijos/nuotrauka/31510
 
III vieta:
 
eilėraščiui „Vakar buvo“
http://zaliazole.lt/kuriniai/perziureti/76617
prizas autorei Eiliuotoja 
http://zaliazole.lt/galerijos/nuotrauka/31508
 
ir
 
eilėraščiui „Žirniukai ir žvirbliukai“
http://zaliazole.lt/kuriniai/perziureti/76844
prizas autorei eglute7
http://zaliazole.lt/galerijos/nuotrauka/31509
 
Vertinimo komisijos narių mintys:
 
Išskirti geriausius buvo sunku, nes kiekvienas, skyręs laiko konkurso užduočiai atlikti, yra vertas didžiausių pagyrų. Nuo kolegų atsiliko tie, kurie nesugalvojo, kaip gali išspręsti iliustravimo iššūkį. Dėl agresyvokos manieros ne vaikiška, mano nuomone, buvo Raphael „Pasaka apie sraigę Hortenziją“, savo mažyliams tokios pasakos neskaityčiau. Į konkurso užduotį įdėta sąlyga aprėpti laiko sąvokas kai kurių autorių buvo ignoruota, dėl to vertinimo lentelėje smuktelėjo Laimužės ir valerijaaa, lašasdangaus eilėraščiai. Dėl silpno rimo ir paaukotų ritmui kirčių pabarimas kliūtų Skroblui, Tumsmate už nevykusį trumpinį. Kūryba vaikams yra tuo ir jautri, kad būtina labai atidžiai vertinti kirčiavimą – mažieji ne tik skaito, klausosi jiems skirtų eilėraščių, bet iš jų susidaro kalbos įgūdžius. Skaičiuotes kurdami gudravo Skroblas, Laimužė. Aukštesni balai teko tiems autoriams, kurie aprėpė ne tik visas sąlygas, bet ir pasirinko išradingesnį rimavimą, gudriai sudėjo skaičiuotę, kuri organiškai įsiliejo į kūrinį ir jo neužgožė. Susumavus kriterijus, mano favoritais tapo eglute7 „Žirniukai ir žvirbliukai“ bei kaip lietaus „Storas voras palei tvorą“, Kapsės darbai, lašo dangaus „Žalio žiogo nauji namai“ ir jotvingės eilėraštis. Labai džiaugiuosi, kad nepabūgę tikrai sunkių konkurso sąlygų, kolegos ėmėsi kūrybos ir šauniai pasirodė. Nežinau, kokius balus bus skyrę kiti komisijos nariai, bet nuoširdžiai sveikinu tuos, kas bus paskelbti nugalėtojais. Nenuleiskite rankų, jei laurai šį kartą ne jūsų – kitą kartą būtinai pasiseks...
 
Nijolena
 ----------------------- 
Poezijoje ieškau erdvės, originalaus žvilgsnio į momentą, tą lakų gyvenimo vienetą, kurį kartais pagauna fotografas, kartais – kompozitorius, o kartais – poetas. 
Tikiu, kad kiekviename žmoguje slypi grožio ir harmonijos stebuklas ir jautri siela bando prisiliesti prie sekundėje – \ besisukantis lapas, atspindys balutėje, paukštelio giesmės motyvas\ – telpančios amžinybės.
 
Linkiu kūrybos ir drąsos ją skleisti. Linkiu savo, su niekuo nesulyginamo ritmo ir matymo. Linkiu laiku ir vietoje sugulusių žodžių ir girdėjimo, to nuostabaus gebėjimo būti drauge su pasauliu – juo stebintis ir tuo dalinantis.
Ačiū ūž pasitikėjimą ir atvirumą.
 
Sigutė Ach
--------------------------  
Smagu, kad  autoriai stengėsi, fantazavo, mąstė ir parašė  net 22 kūrinėlius vaikams. Kūrėjai priėmė nelengvą iššūkį: į tekstą įpynė sugalvotą skaičiuotę. Buvo darbų, kurie be iliustracijos, tad teko neskirti keleto taškų dėl to. Buvo pateiktų  išradingų  idėjų, netikėtų vaizdinių, užrašytų eilėmis, tačiau  stigo visumos, teksto ir skaičiuotės dermės. Eilėraščiai skirti itin nedidukams vaikams, tad svarbu, kad tekstas būtų aiškus, konkretus, žaismingas, nustebinantis, sužavintis juos pačius. Tokių eilėraščių radau, todėl džiaugiuosi „Žalio žiogo nauji namai“, „Storas voras palei tvorą“, „Vakar buvo“, „Musė, širšė ir šuniukai“...
Eilėraščiuose daug  gamtos pasaulio reiškinių, objektų, šiek tiek (tiesiogiai arba užslėptai) pamokančių tekstų. Autoriai dažnai naudoja epitetus, deminutyvus, įasmeninimus, perkeltinę prasmę, todėl eilės  nuotaikingos, skambios, įdomios. Norėjosi, kad skaičiuotės tekstas  skambėtų, keltų vaizdinius bei turėtų aiškų turinį ir tada, kai skaitomas atskirai, be eilėraščio. Daugelio autorių skaičiuotės tokios ir yra, todėl yra tikimybė, kad  sukurtos skaičiuotės išliks išgirdusių jas vaikų atmintyje, „prigis“ žaidžiant  ir išliks ne tik eilėraštyje.
Autoriams linkiu džiaugsmo ir lakios fantazijos kuriant, užsispyrimo tobulinant, drąsos dalyvaujant konkursuose ir viešinant kūrinius, laimės girdint Jūsų eilėraščius deklamuojančius vaikus, anūkus bei poeziją mėgstančius žmones. Sėkmės.
 
Jolanta Balabonienė
 
Dėkoju konkurso dalyviams: autoriams, skaitytojams, vertintojoms.

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): kaip lietus

Sukurta: 2014-12-14 23:48:37

Dėkui už dovaną. Superinė :)))

Vartotojas (-a): lašasdangaus

Sukurta: 2014-12-09 09:57:59

Dėkoju organizatoriams ir vertintojams, kad įpučiate Žalioje Žolėje naujo vėjo ir sukuriate visiems sąlygas pasimankštinti ir pasigaląsti savo krebždančias plunksnas...:). Nuoširdžiai ačiū visiems žoliečiams už sveikimimus:)

Vartotojas (-a): Laimužė

Sukurta: 2014-12-09 08:38:55

Sveikinu nugalėtojus ir dėkoju organizatoriams už šaunų konkursą :)

Vartotojas (-a): eglute7

Sukurta: 2014-12-08 22:41:03

Dėkui organizatoriams ir vertintojams už kantrybę... Vis tik smagu buvo paieškoti galvoje minčių.  :)))

Vartotojas (-a): kaip lietus

Sukurta: 2014-12-08 22:01:59

Džiaugiuosi. Dėkoju organizatoriams. Ir dėkui visiems kitiems už pasveikinimus :)))