← Atgal

Konkursų apie akmenis rezultatai

Konkursų apie akmenis rezultatai

Iš akmenukų gyvenimo

2014-07-07 08:06:28

Mėtėme ir gaudėme akmenukus. Vaizdais ir žodžiais. Turbūt ne vieną ši tema ėmė nuolat persekioti, nes ir konkursuose nedalyvavę autoriai pradėjo ieškoti akmenų. Kartais visai sveika taip pasilavinti, ypač kai savaiminės temos (įkvėpimo padiktuotos) pradeda kartotis.
 
Eilėraščių konkursas „Improvizacija su akmeniu“
Dalyvavo 12 autorių, paskelbė 25 kūrinius, iš jų  tris kūrinius paskelbė tik 4 autoriai.

Vertinimo komisijos rezultatai
(Autoriaus kūrinių balų suma matoma prie slapyvardžio)
 Bazas > 32
eiliuotoja > 41
jotvingė > 45
atkaklioji > 53
Laima-L@ > 57
Eglute7 > 69
Igas > 80
Vaiva > 86
Basospėdos  > 105
bitėžolė > 112 (III vieta)
Ražas > 125 (II vieta)
Barabas > 137 (I vieta)

 
jane doe: 

Improvizacija su akmeniu — ne visada lengva užduotis. Vieni autoriai tą akmenį mėtė, svaidė į langus ir vandenis, kiti rišosi po kaklais ar tiesiog praeidavo pro šalį. Buvo gerų kūrinių — įtaigių savo prasmėmis ir poetinėmis vingrybėmis. Buvo ir ne tokių sėkmingų darbelių, tačiau kiekvieno autoriaus ryšys ir santykis su būties materijomis yra skirtingai jaučiamas ir suvokiamas. Konkursą, be abejo, galima laikyti pasisekusiu. Tikrai galima išrinkti pakankamai sklandžiai ir prasmingai temą atskleidusį autorių.
 
Pakeleivis:
 
Iškart pasidžiaugsiu, kad raštingumo reikalai šįkart buvo visai geri. Apie kūrinius jau pasisakiau komentaruose, todėl atskirai neminėsiu. Dabar norėčiau trumpai apibendrinti visumą.
Į ką remtis improvizuojant su akmeniu, buvo galima suprasti įdėmiau panagrinėjus neseniai vykusio eilėraščių konkurso „Durys“ medžiagą. Bet tikriausiai ne visi jame dalyvavo, ne visi skaitė, tad vėl kilo panašių klausimų.
Kas yra eilėraštis?
Trumpai (ir, tikiuosi, aiškiai) tariant – tai forma, į kurią įleista poezija.
Pastebėjau, kad neretai linkstama poezija vadinti įvairią saviraišką siekiant išlieti sielos bangavimus.
Dažnai poezija laikomos ir sueiliuotos asmeninės patirtys, o reiškiant jas per simbolius, perkeltines prasmes, įsivaizduojama, kad tai filosofija. Siaurąja prasme – taip, kiekvienas eiliuotas tekstas yra autorius filosofija, bendrųjų tiesų pasitikrinimas. Bet ir simboliais, analogijomis paremta mintis nesunkiai iškoduojama, o pažintinį ir jausminį turinį, net ir labai vaizdingai apsakytą, įmanoma persakyti ne eilėmis.
Poezijos nepapasakosi.
Ji yra tai, kas dvasios akimis pamatoma skverbiantis į daiktų, reiškinių prigimtį, nematomą esmę, o kai pavyksta apie tai prabilti vaizdiniais, žodžių sąveikoms virstant asociacijomis išreikšti neišreiškiamą, skimbteli. Užgniaužia kvėpavimą.
Poezija tam tikra prasme yra beasmeniškumas, besiužetiškumas, o eilėraštis kaip forma visa tai labiau įrėmina.
Tai teorijos, kurias galima nagrinėti ar neigti... Patarti ką nors sunku, geriausia turbūt skaityti ir patiems sulaukti atsiveriančio supratimo, kas yra ta nepagaunama poezija eilėraščio kūne. Prieš akis tiek kūrinių...
Malonaus skaitymo, naujų idėjų ir iki malonaus.

 
Konkurso „Improvizacija su akmeniu“ kūriniai.


Vaizdų konkursas „Akmuo ant akmens“
15 autorių atsiuntė 65 nuotraukas, iš jų 11 autorių atsiuntė po 5 nuotraukas.

Vertinimo komisijos rezultatai
(Autoriaus vaizdų balų suma matoma prie slapyvardžio)
 Klajūnė > 21
Bazas > 34
Virgute > 93
Renata Kuršytė > 99
Sarli Tan > 104
Laima-L@ > 112
Goda > 126
Vagabondo > 129
Liepsnelė > 136
Karilė > 157
Igas > 159
Vario blyksnė > 160 (III vieta)
Šaltuona  > 164 (II vieta)
Vaiva > 174  (I vieta)
 
Alfredas Girdziušas:
Autorių nuotraukų rinkinys apie akmenis, esu įsitikinęs, yra ganėtinai sunki užduotis, įpareigojanti kūrėją pateikti žiūrovui savą subjektyvų požiūrį į objektyvų faktą, išrutuliuoti taip, kad žiūrovui nekiltų klausimo  „o ką jis tuo norėjo pasakyti / parodyti?!" Kai kam tai pavyko, kitiems sunkokai. Ir ne tiek per nuotrauką, o per užrašą, kuris procentaliai didina nuotraukos vertę, suprantamumą, meniškumą.
 
Šįkart abiejų konkursų vertintojai itin nekalbūs, bet dėkojame jiems už kruopštų kūrinių vertinimą.
Sveikiname laimėtojus, ačiū konkursų dalyviams ir visiems, kurie stebėjo, skaitė, komentavo. Laimėtojams išsiųsime prizus.

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): Virgutė

Sukurta: 2014-07-11 12:27:46

Sveikinu laimėjusius,o vertintojams dėkoju už pastabas

Vartotojas (-a): šaltuona

Sukurta: 2014-07-10 08:15:31

Jau ir dovanėlės atkeliavo, ir laiškanešė nesiskundė, žž a..ūūūūūūū

Vartotojas (-a): Karilė

Sukurta: 2014-07-09 16:23:32

Nuo mažų dienų  nedalyvauju jokiuose konkursuose... Mat vaikystėje buvau mažesnė, silpnesnė už kaimo vaikus ir bet kokiuose lenktynėse atbėgdavau paskutinė - tada ir supratau, kad varžytuvės — ne man... Bet Ramunės paskatinta iš savo kelionių albumų iškapsčiau 5 muilinukės pamatytus akmenukus ir štai — penkta :) Labai smagu :)

Vartotojas (-a): daliuteisk

Sukurta: 2014-07-09 04:55:13

Laimingi, sugebantys pamatyti grožį, įžvelgti gilią mintį paprastume ir parodyti kitiems. Ačiū visiems.

Vartotojas (-a): spika

Sukurta: 2014-07-08 10:26:33

Sekiau konkursą, nors ir nebuvau Lietuvoje. Nedalyvavau, nes supratau, kad poeziją suprantu visai kitaip. Mūsų požiūris su Pakeleiviu visai skirtingas. Man poezija tai širdies virpėjimas. Matematika lai lieka matematikams. Netinku aš šiuolaikinei poezijai, bet nepeikiu. Mintys įdomios, įvairus požiūris. Tik gaila, kad dalyvavo tik 12 autorių.Manau, jei nebūtų pastabos, kad lyrika šiame konkurse nepraeis, tai tikrai dalyvautų daugiau. Geros visiems kloties ir sveikinu nugalėtojus.

Vartotojas (-a): Liepsnelė

Sukurta: 2014-07-07 22:02:11

Geri darbai ir idėjos  lai klesti toliau:)

Vartotojas (-a): eglute7

Sukurta: 2014-07-07 13:24:21

Net ir čia septinta...  :)

Vartotojas (-a): jotvingė

Sukurta: 2014-07-07 13:10:43

Dėkui visiems vertinusiems ir skaičiusiems:)