Santrauka
Iš tikrųjų, kokia tai išmintis — sakyti Ne amžinajai esinijos sąrangai
ir pasirinkti visų esamų ir būsimų padugnių kančias? Laisva valia mirti už kvailius.
Aš nežinau neišmintingesnio žmogaus už Sokratą, o dar labiau — už Kristų.
Pastarasis išminčiaus akimis visiškai beprotis. Ir kas, jeigu ne išminčiai Sokratą nunuodijo,
o Kristų prikalė prie kryžiaus.
Arvydas Šliogeris
Santrauka
1966 metų gegužės mėnesį viename iš pietinių pramoninių Rusijos miestų įgulos komendantas į nugarą nušovė lietuvį kareivį Algį N. Rytinėje rikiuotėje junginio vadas paskelbė: „Šuniui — šuniška mirtis“ (Собаке — собачья смерть). Teko jam sukalti karstą, nes jo laidotuvėms buvo skirta eilinio kario mėnesinis atlyginimas — 3 rb. 80 kap. Karininkai surinko du tūkstančius rublių žuvusio kelionei į tėviškę. Nusamdytas krovininis taksi „Volga“ ir du vairuotojai. Pasiimti sūnaus atvyko mama ir sesuo, kurios susėdo iš abiejų karsto pusių ir pajudėjo į siaubingą, tūkstančio kilometrų kelionę tėviškėn...
Santrauka
Sapnų mergaitei.
Santrauka
Bandau, dar ir dar sykį bandau išsakyti lemtingojo spalio vakaro būsenas.
Kelionė į niekur, jos nuojautą sugrąžintojo mintimis... baimė, nuolankumas, nuostaba, savęs praradimas, žvakės liepsnelė ant spintelės prie lovos — viltis, susimaišiusi su nenoru grįžti iš esamos palaimos.