Laukiam
- Mama, savaitgalį aš parsivežu svečią, - pareiškė dvidešimtmetė dukra, studentaujanti sostinėje.
- Dievulėli, - pakirto rankas ir kojas, - ar kas atsitiko?
- Nieko, tik jis, sakosi, nori susipažinti su mano šeima.
- O priežastis tam susipažinimui jau yra? – kavos puodelis įtartinai dreba mano rankose.
- Ne, nieko, - šelmiškas juokas telefono ragelyje, - neprisigalvok nebūtų dalykų. Tai galiu. Ką pasakyti?
- Kitą savaitę namuose remontas, pradėsim nuo virtuvės, paskui vonia, dar vėliau svetainė. Manau, tai ilgam. Tai atsiprašyk, paaiškink, kad šiuo metu nėra sąlygų,- lyg kirviu nukirtau.
- Mama, koks dar remontas? Virtuvę prieš pusmetį baigėm tvarkyti, svetainėje prieš mėnesį naujas grindis tėtis sudėjo. Ką tu čia šneki? Nori išsisukti, nepavyks, pasakiau tvirtai - ruoškis. Iki. Bučiuoju.
Ryšys nutrūko. Velnias, kava jau atšalo. Greitai teks ir ją pamiršti, nes dukra jau keli mėnesiai kaip nebegeria kavos, dabartinis draugas įtikino ją, kad tai tikras nuodas, o ji turinti gyventi sveikai. Dabar tik žolelių arbata. Taip, atvažiuoja, turiu tris dienas ir tris naktis. Skubiai sudaryti darbų sąrašą, sugalvoti veiksmų planą, numatyti lankytinus objektus ir vietas, kurių padoriam žmogui reikėtų vengti.
Skauda rankas – nenormalu tiek laiko trinti grindis, langus, sienas, spinteles, net šaukštelius ir tuos išblizginau. Vyras lyg išprotėjęs laksto į parduotuvę ir atgal, užmiršo majonezo, kaip balta mišrainė be jos, baigėsi svogūnai, ką uždėsi ant silkės, bulvės kažkokios be skonio ir kopūstas minkštas, balandėliams netiks. Suskaičiavau ir pasiruošiau taip, kaip pridera tikrai lietuvei, kad gėda nebūtų: užkandžiai lengvi ( kelios mišrainės, silkutė, dešrytė, kepta žuvis ) trys karšti (turėtų užtekti) ir desertas (grietinėlė su braškėmis bei medaus tortas). Ką daryti su alkoholiu, pasakysiu atvirai, nelabai žinau. Vyras, aiškina, jeigu anas tikras vyras, tai gers alų, močiutė prieštarauja, kad jis tikrai iš inteligentiškos šeimos, tai - tik geras vynas, o tėtis reziumuoja - balta sveikiausia. Aš nusipirkau penkis butelius šampano. Taigi, laukiam.