Fantastikos ir fantastikos mėgėjų judėjimo istorija Žemaitijoje (8)
2.5 DEŠIMTASIS DVIDEŠIMTO AMŽIAUS DESIMTMETIS IR PASKUTINIAI ŽEMAITIJOS FANTASTŲ KLUBO PRIEŠAUŠRIO METAI. MĖGĖJIŠKA LEIDYBA
1990 metų. balandžio pradžioje buvo atgaivintas kadaise leistas fenzinas \"Tam, kas mėgsta fantastiką.\". Jį, žinoma, leidau pats. Šis leidinys skyrėsi nuo savo pirmtako tiek savo išore, tiek turiniu. Leidinyje nebebuvo spausdinami realūs žvaigždėlapiai, tačiau išliko asmeniniai kūriniai. Fenzine talpinti dideles apimties romanai ir apysakos, pavieniai apsakymai, poezijos kūriniai, žinutes, straipsniai, konkurso \"Pavadinimas\" rezultatai. Mėgėjiškas laikraštukas kurį laiką pasirodydavo reguliariai, kas savaitę. Tai buvo pirmasis savaitinis leidinys fantastams Lietuvoje, kuris buvo parengiamas taip dažnai (beje, dar tais 1986 - tais metais leistas rankraštinis laikraštukas buvo leistas dar dažniau: ėjo kas penkias dienas).
Tuo metu gegužes mėnesi man kilo mintis pakeisti leidinuko pavadinimą. Senasis buvo per ilgas, o be to, tuomet pastarasis man kažkodėl asocijavosi su nesenais stagnacijos laikais, todėl viename fenzino numeryje ėmiau ir pateikiau siūlomus variantus. Petras, senasis bendražygis, dūrė pirštu: \"Denebolos šviesa\". Ir taip ankstesnysis \"Tam, kas mėgsta fantastika.\" virto ateiti žadančia \"Denebolos šviesa\". Ji be didelių sutrikimų buvo leidžiama iki tų metų rugpjūčio vidurio. Tiesa, vasarą laikraštukas leistas jau kur kas rečiau (kas antrą savaite), tačiau trūkumą kompensavo pradėti leisti specialūs priedai \"InfoFajeta\", \"N(V)AF\". Liepos mėnesi turėjo pasirodyti grandiozinis almanachas \"Vasara\", pašvęstas pirmajam Lietuvos fantastikos mėgėjų suvažiavimui \"Lituaniconui\", kuriame teko dalyvauti. Almanachas, turėjęs būti periodiniu ( buvo numatyta leisti \"Ruduo\", \"Žiema\" ir t.t.), taip ir neišvydo dienos šviesos, o \"Denebolos šviesa\" pusmečiui užgeso. Ji atgimė tik 1991 02 02. Su ja atsigavo kai kurie senieji priedai, atsirado naujų. Fenziną pirmąkart perskaitė Gediminas Beresnevičius ir Stanislaovas Sliužinskas (Alytus). Fenzine pasirodė naujos rubrikos (nagrinėta asmeninė kūryba, buvo skirti straipsneliai Lietuvos fantastines literatūros temomis, apie rašytojus (biografijos \"Kas vertė, kas rašė\"), jų knygas, spausdinti ne vien mano paties tekstai (Sandros Kalnikaitės eilėraščiai, Žanetos Gasytės noveles), mano paties apsakymai ir kita. Žodžiu, fenzinas daugiau ar mažiau tebebuvo fantastines pakraipos, skirtas fantastinei kūrybai, piešimui, fantastikos istorijai propaguoti, paįvairintas negausiomis iliustracijomis, panašaus stiliaus kaip ir 1990 m. leisti numeriai. Petras Jankauskas išleido net du savo leidinius. Vienas iš jų - \"Nuo + begalybės iki - begalybės\" (pasirodė 9 numeriai), o kitas - vienu numeriu - \"Traiho žemė\". Pastarasis fenzinas buvo beveik ištisai pašvęstas kartografinei fantastikai, o pirmajame iš P.Jankausko parengtų laikraštukų publikuota daug asmeninės literatūrinės kūrybos (publikuotos jo romanų bei apysakų ištraukos, eilėraščiai), įvairių konkursų ir analitinių žinučių, kartografinės fantastikos, piešinių bei fantastinių pavadinimų. \"Nuo + begalybės iki - begalybės\" formatas bei apimtis nuolat svyravo. Tiražas siekė iki 3 egz..
Šiais metais leisti fenzinai (kai kurie iš jų jau buvo spausdinti mašinėle) ir leidžiami 2-5 egzempliorių tiražu. Tąkart \"Denebolos šviesa\" nustota leisti dėl vienos labai svarbios priežasties. 1991 04 02 susikūrė Žemaitijos fantastų klubas \"Fajetai\", kurio įkūrimo iniciatoriai buvau pats, P.Jankauskas, Žaneta Gasytė ir Jūratė Jonikaitė...
Plačiau apie susikūrusią organizaciją - vėlesniuose skyriuose. Kol kas dar liksime 1990 - 1991 m., nes liko ir kitų neapžvelgtų dalykų.
Bus dar