← Atgal

Pelėda UŽRAŠAI

Sukurta: 2009-01-14 00:26:35

O ŽODI,
----būki mums šventovė,
--------------------kurios altoriuje -
-------------------------------kiekvieno mūsų Aš.

X
***********************Bandau keisti formatą- čia, 0 RAŠYKUOSE turėti VIZITINĘ kortelę vietoje dienoraščio bet kaip ten bus- pažiūrėsime dar. Idejos manop geritai atsiranda, bet dar greičiau atslūgsta.

DĖMĖSIO!-1
****************
Šios dienos žŽ - mano iš "Santariškių Kalėdų" Nr.5 ("513 palatoje kartus su Kandžiumi").Ten įdėti ir Mindaugo žodžiai. Parašė štai ką:
*****
2009-01-14 Sveiki,
Perskaičiau jūsų kūrinėlį. Na ir nebežinau ką pasakyti (tiksliau parašyti), sakyčiau žodis (raidės) gerklėj (mintyse) kažko tai užstrigo, bet kas žino kaip čia yra (visų pirma ko jam (joms) ten strigti?). Ačiū - gal to ir pakanka. Ačiū ne todėl, kad į kūrinėlį įdėjot mano žodžius, ačiū už tai, kad prisimenat, ypač ačiū už paskutinę eilutę.

Kol kas tik tiek, o gal net tiek, galbūt šį kartą pavyko viską ką norėjau pasakyt, sutalpinti į šias kelias eilutes.

Beje, kiek suprantu jūs gyvenate Vilniuje, taigi jei tik kada atsirastų kokia galimybė su mielu noru susipažinčiau su jumis asmeniškai, nes aš didžiąją dalį laiko praleidžiu būtent Vilniuje. Dar liko vienas egzaminas, tuomet bus matyti ar iškart turėsiu atostogas, ar dar šiek tiek reikės vėl pavargti, tačiau vienokia ar kitokia sesijos pabaiga garantuotai artėja link šio penktadienio.

Taigi, jei tik yra ar bus kada kokia galimybė, norėčiau susipažinti ir pasikalbėti su žmogumi gyvai, ap(si)lankyti (svečiuose).

Gražios dienos.
*********Taip, Mindaugai, Vilniuje gyvenu.
Bet ne visuomet būnu vietoje. Yra tėvų sodybą, turiu trobelę sodelyje.
Manau, ten geriausia susitikti ir pabūti... ilgiu. Ir su nakvyne.
Šiomet esu dar "patinęs", pakreipytas, dar vis "namų ligoninėjė"- regis, viskas atsistatinėje ir tikiuosi, kad jau bent blogiau nebus, kaip dabar yra. Na, o svečių stengiuosi išvengi.
Manau, supranti kodėl.
Tai būk laimingas. Sėmės moksluose ir visur. Internete taip pat.

Pranas
Ačiū. Net nepagalvojau.
Jau ir aš išsimiejojau...
2009-01-14 09:14

Pranas
Pamiegok, Linai, pamiegok, brolau, tų idėjų, pakėtinimų tiek daug, kad ir visame mano ilgame gyvenime nesutilpo. Už mane jas kiti pasako ar dar ką su jomis daro, o pamiegoti visuomet pačiam reikia...
2009-01-14 04:30

Sukurta: 2009-01-13 18:24:35

--------- VIZITINĖ ----------
Myliu visus,
* kurie mane myli
*** ir tuos, kuriems nereikalingas -
***** jie teisūs.

IX
*********************************Sapnavau Marytę Turskaitę. Nežinau, kada ją ir prisiminęs buvau. Kartu baigėme Varėnos I
(Senosios Varėnos) vid. mokyklą. Laikiau už ranos ir man buvo gera. Iš tikrųjų, tai buvo gražuolė be grožio konkursų. Paskui mačiau apsinuoginusia ir taip pat nebuvo gėda...
Mes su ją turbūt vienamečiai, 1939 -ųjų gimimo. Arba ji metais jaunesnė. Geriausia Dalios Tamulevičiūtės draugė, viename suole sėdėjusios...

Lyg netikėtai, lyg iš nieko prakalbome varle "pavirtusia" Ana. O paskui
pasikalbėjom. Net panoro turėti kai ką čia, dienoraštyje. Eilėraštį taip pat:

ANĖ BRYDĖ
BEKALBANT SU TAVIMI, KILO MINTIS:

------ Sugrubę jausmai

Skausmingai pasiilgau tavo rankų -
Apvytų kaklą lyg raganės, vakarą
Sugildytų - praplėšus dangų - randu
Tik tylą. O ji juk rauda šitaip slogiai.

Skausmingai pasiilgau tavo lūpų,
Kartais net laiko jau nebesuvokia,
Į sapną nukrenta lyg sūrus lašas
Veidelis mėnesienoj balintas ir gręžia

Tuomet slenksčius atgal - neužauga
Atrodo tavo laikas, kraupiai ūžauja
Pamėklių bruožai: niekad nesikelsi.
Skausmingai pasiilgau žodžio, balso...
2009-01-13 16:45

ANĖ BRYDĖ
Pranai, nepergyvenk. Geras draugas supras - nenori pikto, o durnas - pyks visada juk. Ma sakyk ką nori, aš dar tik džiaugsiuosi, žinok. Iš to darau išvadas.
2009-01-13 16:43

ANĖ BRYDĖ
Jo, aš irgi pasigedau. Gal žmogus apsirgo? Gaila būtų, man jis patinka savo impulsyvumu. Rašo juk iš dūšios. Kartais specialiai jį pabadau, kad negestų. O šiaip - įdomus autorius man. Kad tik nebūt užverstas ligos vaikinas.
2009-01-13 16:34


ANĖ BRYDĖ
Pranai, Ana niekada daugiau neskaudės nė vienam. Nėra kam čia ir skaudėti. Nėra čia draugų ir nebus. Ir tikrą tiesą aš kalbu - veidmainių čia privisę apsčiai, bet tikrumo nėra. Tas ir nuvilia. Keistai man atrodo, kad susirenka žmonės būrin tikėdamiesi šilumos iš viens kito ir... varsto speigo durklais viens kitą, linki tik kristi lyg musei rudenį viens kitam. Negalvok, kad aš čia savęs gailiu, regiu menininkų tikrų, kurie remia pečiu, o ne tikisi jog parpulsi ant grindinio. Koktu kartais darosi, nebetiki žmogumi visiškai. Neveltui internetą peikia. Žmonės čia iš savęs daro drakonus būdami silpni, iš drakonų virsta peliūkščiais, katytėmis. Juk čia yra gėdijamosi savo vardo, pavardės... Man labai nepatinka, kad negaliu žinoti kas slepiasi už kokio begemoto ir vaiposi koks idijotu pasivadinęs. Įsivaizduok: ar galiu tokiu pasitikėti? Ar galiu su juo rasti bendrą šneką? Kad ir tie pažįstami - gyvenime dantis rodo, o čia (tas man yra bjauriausias jų bruožas) - Ana jiems raupsuota. Užtat paskui, ir susitikusi tokį, neri šalin. Neitum žvalgybon. Netikri pinigai. Ir galit jūs mane smerkti kiek norite - teisi esu visu 100 procentų - MENKYSTOS tik tokie. Aš pripažįstu nuoširdų bendravimą, o ne gėlimą lyg gyvatės, iš pasalų. Ateina, pagiria, žiūrėk, ir... bac! - dvoikę. Tai načiort girti - tiesą varyk, taip, kaip yr.
2009-01-13 16:21

ANĖ BRYDĖ
Taip ir darau juk ;) Aš, Pranai, jau nebeimu nei vieno galvon - pati sau pons esu. Kaip noriu, taip ir rašau. Ir, špyga taukuota, išlošiu daugiau. O rašykas yra juk tik juodraštis ir ne viską čia galima dėti. O būti savimi čia - neįmanoma, turi durnele prisimesti juk. Gyvenime aš esu visai kitas žmogus juk.

Sukurta: 2009-01-12 10:35:01

SAUSIO RAŠTELIAI

         VIII
*****************************************
Dar tik pusė vienuoliktos, o jau akys merkiasi. Matyt, ateina ta dalis nakties, kurios naktį nebuvo.
Teateina. Priimsiu.
-----------------------
Pabariau:
Medi, baik dygsniuoti apykakles.
Sėk, sodink visą medį. Didelį.
Tu gali.
Todėl ir pretenzijos tokios nekorektiškos
Ir prašau:
NEPYK!

Sukurta: 2009-01-11 02:47:06

SAUSIO RAŠTELIAI

VII.
************************
Berods, keturias dienas įrašų nebuvo... Ne tai, kad nieko, ne tai, kad daugiau, negu dienoraščio dienomis. Vakar, pvz. Zirzulės, klausiau: nejau tekę patirti lašelinės skonį, ir išgirdau, kad girdi:

zirzule
Dėkui, kad stabtelėjęs mano palatoje lašelinės "neprisukai" :))
Jaučiu, ir tu esi patyręs nelaisvę tarp skaidrių vamzdelių.
2009-01-10 22:41
-------
zirzule
Sveikutis, mielas Pranai. Karts nuo karto reikia kraują "atšviežinti" - man padeda (visomis prasmėmis :))
Kaip einasi? Ir tave reikėjo palatoje aplankyti. Žinok, kada tik pagalvosi apie mane, kur bebūtum, žiūrėsiu į tave iš dešinės ;).
--------------------------------------------------------
zirzule
gyvenimas profilaktiškai

Laša skaidrūs gyvybės lašai –
lašelinėje dar koksai trečdalis.
Atmintis ta, kurią pamiršai,
kaip ant šieno žiogai smuiku krebždina.
Ne vis tiek, kiek išplovė akis,
atstumus matavai kiek sekundėmis.
Tyliai laša lašeliais naktis
ir tampi pamažu nesugundoma.
Išsilies nejautra ties širdim,
įkvėpimais kilnos kartų dvylika.
Paskutinis lašelis gilyn
su tavim susimaišo ir išteka
*********
Parašiau pagyrimą "Rašykuose":
" Taupi žodyje kaip suvalkietis kišenėje"

Sukurta: 2009-01-06 05:15:24

SAUSIO RAŠTELIAI

VI
*******************************
Iš naktinio rašto STASIUI

Jau biskį lipinėju į viršų.
Stasiau, turiu naujieną. Jaučiau, kad kažkas turės įvykt;
Šiandien atsistatė (arba beveik atsistatė) dešiniosios akies regėjimas ir atsimerkimas, judėjimas.
Reikės stoti į konservatorių plius krikščionių- demokratų partiją.
Na, tarsiuosi dar su trimis karaliais... Gal jie pasufleruos išmintingesnę mintį.
Būk!
Aš šiandien lyg po pergalės su Cezario žogžiais: Atėjau, pamačiau, nugalėjau...
Bet tai ne mano pergalė. tai pergalė to, kas kažkas yra manyje... Saugo ar kaip.

Sukurta: 2009-01-05 05:24:55

SAUSIO RAŠTELIAI

V
************************
Prieš 45 metus sumanė Pranas su Maryte ženytis. O dar sako- pelėdos protingos.
Tautosaka, ir tik.
Bet žiema įsiminė. O "suženijo" Varėnos metrikacijos biure ar kaip ten- Jonas Vėlyvis, mano buvęs fizkultūros mokytojas.
Truputį abejoju dėl vardo, bet... truputį.
Žmona jo - iš Gerasimavičių, iš tumetinės Varėnos I ( dabar Senoji Varėna) Derėžnyčios...

Sukurta: 2009-01-04 17:29:30

SAUSIO RAŠTELIAI

IV
************************
Po vidurnakčio Ž. žolės svetainėje įkėliau mano supratimu neblogą kūrinėlį " Giedrės erdvėje".
Neramiai laukiau jos atsakymo.
Lyg ir gerai. Bet žinau, kad tokiu atveju jai sunku tarti kokį blogesnį žodį.

giedrex26 2009-01-04 15:23:05
Labai džiaugiuosi, kad aplankė mane tokie NEPAPRASTI SVEČIAI...ir neapsakomai gera pabūvoti buvo toje draugijoje, dar kartą sugrįžti prie MKČ Pano, pasiklausyti iš jo dūdelės plaukiančios melodijos...ČIURLIONIS tarsi kosmosas begalinis...visada su meilia lauksiu JŪSŲ VISŲ...

Sukurta: 2009-01-03 05:01:29

SAUSIO RAŠTELIAI

III
****************************
Po vidurnakčio pirmos gulus, o po trečios valandos vėl prikeltas, pradedi galvoti, ką reiškia gydytojo įrašas:
„Hemodinamiškai nereikšmingi ateroskleroziniai pakitimai miego arterijose.“
-----------------------------------
Pelėda
2009-01-03 17:06:13
Nepersigalvojau. Ačiū už pasiųlymą būti almanache, bet tokia nuotaika, kad daugiau kažko padaryti net ir nesugebu.

Tai mano atsisakymas nedalyvauti Ž.žoles almanache.
Nelabai smagu, bet... Taip jau reikia. Ir praėjusio nesugebėjau atsiimti ir pridariau rūpesčių moli. Atsiuntė paštu.
Lig šiol skoloje.

Truputį papriekaištavo Ramunė, dabar dažniau - Ramunė Vakarė:
"Nuliūdau. Kodėl nesutinkate savo eilėraščius skelbti almanache? Jie leidiniui suteiktų tvirtumo.

Ramunei sukaliodamas uodegą parašiau:
"Dar masčiau po pirmo skambučio iš ligoninės Vaivai, bet paskui jau apsisprendžiu. Man iš tikrųjų nereikia makaluotis didesnėje publikoje. Reikia rinktis uždarą gyvenimo būdą, nes faktiškai kitaip ir neišeina. Tai va čia toks pirmas rimtesnis žingsnis. Tenka daryti tai, ko anksčiau nebūčiau daręs.
Kai vežime 70-t jis jau labai didelis ir pajudinti tokį vežimą viešesniais keliais jau nesugebu.
Manau, kad mane suprasi.
Nepyk."

Sukurta: 2009-01-02 09:09:12

SAUSIO RAŠTELIAI

II
************************************
Šios dienos man nebus bent kiek įdomesnės, todėl manau, kad gal prasminga parašyti „Santariškių Kalėdas“. Juolab kad yra kai kurie užrašai parsivežti iš TEN. Reikia papildyti, paredaguoti, gal ką atsiminti. Tik va, ar juos čia laikyti, ar vis dėlto nešti į „Rašykus“. Nesijaučiu čia saugus. Net ir mano mieloji R. džiaugiasi, kad turi teisę trinti ir tą darbą moka.
Žinau, kad moka.
Kita vertus, norėtųsi, kad nors kas paskaitytų. Ten pabuvau kitame pasaulyje. Tiesa, ne ilgai, tik 12 d., bet per jas irgi kai ką prasmingą galima įžvelgti.

A
-----------------------.Kai akys žvairos, veidas kreivas ir pats jautiesi didesniu psichu už save ankstesnį, atsiranda didesnės galimybės pamatyti save kitokį ir mintyse, sumanymuose, nuostatose. Šiandien pasitaikė nemažai progų pagalvoti detaliau, karčiau, be pasitikėjimo, deja, ir savimi, ir kitais. Dabar jau gan vėlus vakaras ir prisiminęs pionierišką sovietinių laikų sveikinimą
- BŪK PASIRUOŠĘS!-
Atsakau:
- VISADA PASIRUOŠĘS!
Pasiruošęs būti čia. Nors ir anksčiau bėgti neketinau, bet maniau, kad gal reikia pritilti, nes ne visiems kito kalbėjimai ir nuomonės patinka.
Nebuvo atvejo, kad kam būčiau pritaręs pasirengimui išeiti.
O dabar net atsimenu;

Neišeik, neišeik iš kolchozo,
Nepaliki rugių nepjautų
Bulvės nekastos, avižos byra,
Už darbadienius nėra grūdų.

Šiandien gi ir šioje dainoje pirmą kartą išgirstu didžiulę prasmę.

Sukurta: 2009-01-01 06:32:33

SAUSIO RAŠTELIAI

I
*******************************************
Pirmoji metų diena - žmonos gimtadienis. Bet žvilgt į "Kūrybingi"! Pasirodo ir barabą reikia sveikinti su gimtadieniu. Tik ten jis gimęs 1901m. sausio 1d. Tai gal ir sveikinu, barabai. Nors mūsiškis save įvardina didžia raide- Barabas ir gimtadienį atkelia į artimesnius laikus.
Bet vis tiek- sveikinu, linkiu, Barabai dar šimtelį metukų ištverti.

______Na, o žmonai....

Štai Tau gražių gėlių bukietas
Iš Ožiaragio rankų ir manų
Lietuvišku dangum žvaigždėtas,
O aš juk irgi truputį poetas,
Atėję sveikinam Tave abu.

Tegu palikę metai leis Tau pailsėti
Ir Dievas bus jų talkoje.
Mes mylime Tave,
Dangaus ir Žemės sūnūs
Net ir tuomet,
Kai nusileidžiam pragare.

Laiminga būk!
Ir visuomet šviesi,
Gėlė gražiausia mūsų šio bukieto -
Prisiglaudžiam ir lūpom, ir širdim,
Žvaigžde žmogaus, daina poeto...
Ir tikime Tavo kasom sulig juosmens -
Jos nukirptos dar niekuomet nebuvo —
Banguoja laikas, pamojuoja jom
Ir vėl matau per Gilšę plaukiat gulbę...

Vilnius,
2009 m. sausis 1 d.

**********************
20 val. išlydėjome svečius.
Jaučiuosi pavargęs. Vaikščiojant jaučiu, kad truputį siūbuoja. Kažko trūksta koordinacijoje. Gal kad ir miegota ne daug. Į persikreipusį veidą nebuvo laiko žiūrėti, o juo labiau daryti mankštas. Net nežinau, ar bent kiek pagerėjo, bet kad kreivas, tai faktas.
O svečiai – dukterų šeimos. Vilniečiai ir trakiškiai su Ričiardu ir jo gitara.