← Atgal

Respublikinis haiku konkursas „Haiku Lietuvai“

2016-04-04 10:31:36

Valstybės pažinimo centras kviečia atkleisti savo santykį su Lietuva, jos žmonėmis, istorija, gamta, kultūra japonų lyrikos forma. Geriausi kūriniai 2016-ųjų liepos 6-ąją, švenčiant Valstybės (Karaliaus Mindaugo karūnavimo) dieną, papuoš sostinės bei kitų miestų lauko stendus. Jie bus eksponuojami ir Valstybės pažinimo centre bei publikuojami kultūrinėje spaudoje. 

Haiku – poetinė fotografija, taupiai ir taikliai atspindinti mus supantį pasaulį. Viduramžiais atsiradęs ir XX a. visame pasaulyje paplitęs japonų lyrikos žanras užrašomas trimis eilutėmis, kurias sudaro 17 skiemenų (5+7+5). Klasikiniame haiku įprastai įpinama užuomina į metų laiką, nevartojami tropai (perkeltinę prasmę turintys žodžiai bei posakiai). Šiuolaikiniame haiku skiemenų skaičius trijose eilutėse – laisvas, neprivalomas sezoninis žodis, galimas subtilus tropų naudojimas. Haiku artimam trieiliui senriu būdingas kritiškas požiūris, žodžių žaismas, parodija, galimos visos meninės raiškos priemonės. 

Tiek klasikiniai, tiek šiuolaikiniai haiku bei senriu bus vertinami komisijos. Konkursui turi būti pateikiami nauji, pačių autorių sukurti ir anksčiau niekur neskelbti trieiliai lietuvių kalba. Vienas autorius gali pateikti iki trijų haiku. Vertinimo komisija: Goda Bendoraitienė, Vytautas Dumčius, Rūta Kačkutė, Giedrius Mickūnas, Artūras Šilanskas. 

Norintieji dalyvauti konkurse „Haiku Lietuvai“ kviečiami užpildyti anketą (ją galima rasti čia) ir ją atsiųsti elektroniniu paštu ruta.dubauskaite@prezidentas.lt iki šių metų birželio 6 dienos. Geriausių kūrinių autoriai bus paskelbti 2016 m. birželio 20 d. Daugiau apie haiku – vertinimo komisijos nario 
V. Dumčiaus internetinėje svetainėje


Kontaktinis asmuo
Rūta Dubauskaitė
Tel. +370 610 42015
El. paštas ruta.dubauskaite@prezidentas.lt
  

Naudinga nuoroda:
http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2016-05-24-lietuvai-atskleisti-tinka-visi-lyrikos-zanrai/144720

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Komentarų nėra...