← Atgal

Rudens haiku konkursas 2014

2014-09-14 08:11:04

Haiku kūrėjai ir besidomintys haiku kviečiami dalyvauti Rudens haiku-haiga konkurse „Aksominis ruduo“ pagal tris svetainės autorių pateiktas fotografijas, esančias konkursų galerijoje:
http://zaliazole.lt/galerijos/nuotrauka/31039
http://zaliazole.lt/galerijos/nuotrauka/31038
http://zaliazole.lt/galerijos/nuotrauka/31037

Konkurso tema: „Aksominis ruduo“.
Kūrinių skelbimo vieta: Konkursai > Aksominis ruduo
Konkurso laikas: 2014 09 15 — 10 25.

Konkurso eiga ir taisyklės:

♦ Galima pateikti iki trijų haiku pagal konkurso galerijoje pasirinktus paveikslus (nebūtinai kiekvienam po vieną) nuo 2014 m. rugsėjo 15 d. iki spalio 12 d.
♦ Santraukoje pateikti nuorodą į pasirinktą paveikslą. (Galerija > Konkursai > Aksominis ruduo)
♦ Konkurso kūriniai neredaguojami ir netrinami.
♦ Iki konkurso rezultatų paskelbimo autorių slapyvardžiai lieka nematomi.
♦ Konkursinių darbų vertinimas vyks balsuojant elektroniniu paštu.
♦ Vertinime dalyvauja tik paskelbę savąjį haiku.
♦ Balsavimas vyks nuo spalio 14 d. iki spalio 22 d.

Balsavimo taisyklės:

♦ Pasibaigus konkursinių darbų skelbimo laikui, pateikti haiku bus suvesti į sąrašą, kuris bus išsiųstas balsavimui elektroniniu paštu asmeniškai kiekvienam iš konkurso dalyvių.
♦ Balsavimui turėsite 7 taškus iš viso, vienam haiku bus galima skirti ne daugiau kaip 3 taškus. Kiek haiku bepasirinktumėte, turi būti išnaudojami visi 7 taškai.
♦ Siųsti savo balsus už pasirinktus haiku (išskyrus savo) el. adresu goda_evans@yahoo.com
♦ Temos eilutėje įrašyti „balsavimas“, el. pašto laukelyje nurodyti savo slapyvardį (vardą, pavardę).
♦ Savo balsus siųsti pagal schemą, nurodant haiku tekstą. Pvz.:

haiku – 3 taškai
haiku – 1 taškas
haiku – 2 taškai
haiku – 1 taškas

♦ Nebalsavusiųjų haiku nebus įvertintas.

Rezultatai:

♦ Konkurso rezultatai bus skelbiami ne vėliau kaip iki 2014 m. spalio 25 d.
♦ Daugiausiai taškų surinkęs haiku bus įrašytas į paveikslą. Trims haiku autoriams / - ėms bus išsiųsti prizai.
♦ Po kiekviena rudens haiku konkursui pateikta nuotrauka svetainės konkursų galerijoje bus atitinkamai surašyti konkursiniai haiku.

Įdomių įžvalgų, sklandžios kūrybinės minties, išraiškingo akimirkos žavesio išlaikant haiku dvasią kartu su pasirinkto paveikslo interpretacija!

Ačiū svetainės autoriams skroblas, laukų gėlė ir Medinis jogas už fotografijas.

Haiku konkurso kuratorė Goda V. Bendoraitienė (Goda)

*
Papildoma informacija:
Besidomintiems haiku
♦ Kas tai yra Haiga?

Haiga tai estetinė sąvoka, išraiškos forma, atsiradusi XVII amžiuje Japonijoje – subtili dviejų menų sintezė, kai paveikslas jungiamas kartu su poezija, paprastai haiku.
Tradicinė haiga – tai kaligrafinis tapymas rašalu ar akvarele, perteikiant haiku dvasią, kuris įrašomas paveikslėlyje; grakštus teptuko prisilietimas minimalistiškai pabrėžiant tik tai, kas poetiškai svarbiausia, o paliekama balta erdvė – dvasinei gelmei.
http://www.youtube.com/watch?v=jgyBbeEl8RI
Meninis darbas subtiliai pildo haiku, bet nebūtinai tiesiogiai perteikia pateiktus įvaizdžius haiku tekste. Haiga, kaip ir haiku suvokimui – tarpusavyje sugretinami du vaizdai palieka neužbaigtumą, erdvę savaip matomam įspūdžiui, savai interpretacijai.
Ši estetinė dviejų menų jungimo forma labai patraukli ir šiandien. Tiek mėgėjai, tiek profesionalūs poetai – tapytojai kuria tradicinę haiga ne tik Japonijoje, bet ir visame pasaulyje. Taip pat eksperimentuojama ir kita forma. Mūsų amžiuje haiga gali būti skaitmeniniai vaizdai, fotografija, akvarelės paveikslai bei koliažai su integruota poezija.

Susipažinimui su tradicine ir šiuolaikine haiga bei jos kūrėjais:
http://thegreenleaf.co.uk/hp/Japanese_Masters.htm
http://thegreenleaf.co.uk/hp/Duets/duets.htm
http://www.ulitka.haiku-do.com/rus/2006-01/kamome4.php
https://sites.google.com/site/graceguts/haiga/haiga-with-kuniharu-shimizu
http://tfship.net/haiga_contest/index.html

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Moderatorius (-ė): Goda

Sukurta: 2014-10-13 07:58:22

Primenu, kad konkursinių kūrinių pateikimo laikas jau baigėsi.
Nuo spalio 14 d. iki spalio 22 d. vyks konkursinių darbų vertinimas balsuojant elektroniniu paštu.
Vertinime dalyvauja tik paskelbę savąjį haiku.  
Konkursinių kūrinių sąrašas jau išsiųstas. Kviečiu visus balsuoti!

Vartotojas (-a): kaip lietus

Sukurta: 2014-09-25 00:56:52

Bajeristas Barabas :) Šiaip tai lietų labai sunku fotografuoti, esu bandęs - turi čiurkšlėmis žliaugti. Galima burbulus ant balų, ratilus...

Moderatorius (-ė): Goda

Sukurta: 2014-09-24 13:05:50


Jeigu patinka lietus, jį galima pritaikyti bet kuriai iš esančių nuotraukų:), tuo haiga būtų tik sodresnė.
 

Vartotojas (-a): Barabas

Sukurta: 2014-09-24 10:29:05

o kur lietus nuotraukose?:)

Vartotojas (-a): kaip lietus

Sukurta: 2014-09-18 12:38:28

Aaaaišku. reiškia dar reikia studijuoti iki pažaliavimo :)))

Moderatorius (-ė): Goda

Sukurta: 2014-09-18 08:17:37


Haiga tai dviejų menų sintezė, kai paveikslas jungiamas su haiku; paveikslas subtiliai pildo haiku, bet nebūtinai tiesiogiai perteikia pateiktus įvaizdžius haiku tekste, o haiku tarsi pildo paveikslą...

Kadangi paskelbtas rudens haiku-haiga konkursas, o ir paveikslai parinkti ta pačia tema, labai natūralu, kad publikuojamuose darbuose vyrauja rudens nuotaikos, sveikintina, kad ne tiesiogiai aprašinėjami paveikslai, maždaug, ką matau, apie tai ir rašau, o savaip matomas įspūdis ir sava interpretacija, tai haiga privalumas.
O vertinimai – savo ruožtu... subjektyvu, balsavimo metu kažkas išsigrynins:)
 

Vartotojas (-a): kaip lietus

Sukurta: 2014-09-18 02:28:16

Kadangi tris dienas (!) pajuodęs studijavau haiku ir haiga, tai noriu užduoti klausimą. O jis būtų toks. Haiga, mano supratimu, turi atitikti nuotraukos turinį. Na, bent jau dalinai, pageidautina – kuo daugiau. „Aksominis ruduo“, t.y. konkurso pavadinimas tėra tik bendrinė nuoroda. Ta prasme, kad haiga turėtų atitikti nuotraukos turinį su rudenišku akcentu. Dabar skaitydamas jau publikuotus darbus matau, kad pirmoje vietoje ten yra iškeltas ruduo, o nuotraukos turinys arba vos paliečiamas, arba jo apskritai pasigendu. Čia ne kritika, tiesiog sakau ką matau ir ką suvokiu (gal ne taip suvokiu, tada – atsiprašau). Kadangi esu šviežias tame japoniškame žanre, tai bandau klausti lietuviškai – aš esu teisus ar ne? Ar teisingai nustačiau prioritetus?

Vartotojas (-a): kaip lietus

Sukurta: 2014-09-15 17:54:27

Nors haiku nerašau, bet matau, kad pagal Medinio jogo nuotrauką bus sunkiausiai parašyti. Kita vertus galimos įvairesnės interpretacijos. Galiu lažintis, kad pagal Skroblo nuotrauką bus daugiausiai rašančių. O apskritai foto parinktos įdomios.