← Atgal

Juozo Žitkausko antrosios poezijos knygos sutiktuvės

Juozo Žitkausko antrosios poezijos knygos sutiktuvės

Knygos viršelis

2014-09-04 15:59:36

Rugsėjo 10 d. (trečiadienį) 18 val. Vilniaus apskrities Adomo Mickevičiaus viešosios bibliotekos konferencijų salėje bus pristatoma antra Juozo Žitkausko (Kapčiamiesciecis) poezijos knyga „Budintis kalendorius”. Autorius labiau žinomas, kaip aktyvus kultūros darbuotojas, surengęs ne vieną literatūros, dainuojamosios poezijos renginį.

Naujoje savo poezijos knygoje, J. Žitkauskas talpina eilėraščius parašytus savo gimtąja, Kapčiamiestyje vartojama, dzūkų tarme bei bendrine lietuvių kalba. Pasak knygos redaktoriaus, poeto Dainiaus Gintalo, „J. Žitkauskas knyga „Budintis kalendorius” demonstruoja gana ryškią poetinę pažangą, transliuodamas savo jausenas kur kas aukštesniu poetinės kalbėsenos dažniu. Pastaroji knyga originali vien tuo, kad tuose pačiuose skyriuose persipina tiek norminė kalba, tiek dzūkų. Tokiu būdu autorius, demonstruodamas familiaresnį santykį su aplinka ir skaitytoju, turtina lietuvių poetinį žodyną, žodžiams bei jų junginiams suteikia naujų atspalvių.”

Naujosios J. Žitkausko poezijos knygos sutiktuvių vakare taip pat skambės ir dzūkų tarmė, ir bendrinė lietuvių kalba. Kartu su autoriumi renginyje dalyvaus poetas D. Gintalas, kalbininkė dr. Asta Leskauskaitė, „Žuvėdros” leidyklos direktorius Stasys Lipskis, artistas Žilvinas Vingelis, bardė Akvilė Vervečkaitė, kompozitorius ir atlikėjas Andrius Kulikauskas, fotografas Darius Kučys, VšĮ „Bardai LT” projektų vadovė Alina Semionova.

J. Žitkausko pirmoji eilėraščių knyga „Grafomano įšventinimas” pasirodė 2011 m. 2012 m. Autorius išleido dokumentikos knygą „TAI – AŠ. Bardų istorija. Pirmasis tarptautinis festivalis”.  

Maloniai kviečiame!

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): Pakeleivis

Sukurta: 2014-09-11 12:10:01

Plati kūrybos amplitudė.
Nuo gilaus sentimentalumo, neoromantizmo iki visiško ekspresionizmo. Plius dar, be abejo, dzūkų nacionalizmas ir specifinis humoras.
Ir ne iš svetainėje skelbiamos tarmiškos kūrybos, o iš knygelės sužinojau, kad kai kuriose Dzūkijos vietose, o Kapčiamiestyje tai tikrai, prie vandens telkinių labiausiai vasarą besispiečiančios mažos rudos skruzdės yra sartukės, o konspiracinis naminės degtinės sinonimas yra žuvis.
Linksmas pristatymas.
 
(...) neskaitykite, bičiuliai ir poetai,
mano grafomaniškų šabakštyno eilių,
geriau keiksnokite, vadinkite oželiu
besiveržusiu į sudygusį lauką,
lupkite skūrą nuo dar nepapilkėjusio mano veido, pilvo;
geriausias vietas atiduokite gedulingų pietų mišrainėms;
nenoriu klausytis jūsų sidabrinių balsų,
odžių, raudų ir kitokio žodinio gerklinimosi;
geidžiu jėgos, kurios neturėjau gyvas,
šėlsmo dardesio, neišnaudoto jaunomis dienomis.
 
tegul tai būna mano testamentas! –
paskutinė valia prieš nežinia kada ateisiančią mirtį.
esu kerštingas ir nenuolaidus
todėl ir prašau, beveik reikalauju:
pildykite, ką prisakau.
kitaip neištversiu, o numiręs
atsikelsiu, – kaip gyvą mane matote, –
ir nugraušiu ausis jums po vieną…
 

Vartotojas (-a): Virgutė

Sukurta: 2014-09-10 09:46:01

Sveikinu autorių