← Atgal

Konkurso „Tyla” rezultatai

Konkurso „Tyla” rezultatai

2014-08-25 22:04:36

Skelbiame lyrikos ir fotografijos konkurso „Tyla” rezultatus. 

Lyrikos konkurso rezultatai

Brolis - 2,708
herbera - 2,847
valerijaaa 2,875
Atkaklioji - 2,903
Vasaros meilė - 3
eglute7 - 3,021
jotvingė - 3,021
Eiliuotoja - 3,028
žemiški sparnai - 3,042
spika - 3,083
Medis - 3,111
laumele - 3,125
Laima-L@ - 3,208
Ražas - 3,249
bitė žolė - 3,292
kaktusiukas - 3,333
Barabas - 3,334
Renata Kuršytė - 3,417
miglelė - 3,75


Komisijos narių atsiliepimai:

Gintaras Bleizgys

Ačiū, kad pasirinkote mano eilėraštį konkursui ir labai dėkoju, kad pakvietėt dalyvauti vertinant eilėraščius. Buvo labai įdomu. Galėjau daug pasimokyti ir pamatyti, kokias mintis, asociacijas, emocijas žmonėms sukelia mano kūryba, su kuo „ji yra valgoma“. Iš pradžių buvau labai nustebintas ir netgi kiek sutrikau skaitydamas mitologine ir Lietuvos senovės istorijos tematika skaitant mano eilėraščio eilutes gimusia poezija – tokių konkurse dalyvavusių eilėraščių buvo tikriausiai beveik ketvirtadalis. Šita tematika man pačiam atrodė labai netikėta ir tarsi nieko bendra neturinti su konkursui parinktu mano eilėraščiu. Tačiau geriau pagalvojęs supratau, kad mintis apie senovės lietuvių tikybą ir istorinius įvykius galėjo „iššaukti“ mano eilėraščio žodis „kūlgrindų“. Buvau priverstas pripažinti, kad minėta tema parašyti ir konkursui atsiųsti eilėraščiai visai pritiko (iki šiol net mintis man neatėjo, kad skaitant mano kūrybą kam nors kyla tokio pobūdžio asociacijos). Taigi – skaitydamas konkurso eilėraščius mokiausi naujų, man netikėtų dalykų.
Dėkoju visiems dalyvavusiems konkurse. Daug liūdesio, vienišumo, tylos buvo jūsų eilėraščiuose. Kai kuriuose kūriniuose netgi buvo deklaruojamas gana atviras pesimizmas, nusivylimas tuo, kad susikalbėti apskritai yra neįmanoma, kad tyla gyvenimo mums yra primetama tarsi neatsižvelgiant į mūsų pačių norus. Linkiu visiems tvirtybės, ramybės ir kantrumo. Linkiu nebijoti tylos ir vienatvės – aš tikiu, kad žmogus niekada nėra vienas. Laikau save krikščionišku poetu ir mano kūryba yra tik to krikščioniško gyvenimo paraštės. Ji nėra man tikslas, ji yra tik priemonė parodyti tikslą. Linkiu jums visiems rasti savo gyvenimo tikslus, kurie būtų daugiau negu literatūra, nes netgi ir pati tobuliausia kūryba žmogaus neišgelbsti, net pačiu tobuliausiu atveju ji žmogui suteikia tik laikiną ramybę. Kažkada kiekvienam iš mūsų reikės nuogam ir beginkliam stoti prieš liūtą (mirtį) ir susigrumti su juo. Kokiais žodžiais tada kalbėsime, kokį dinamitą grūsime jam į nasrus, kad jis sprogtų ir išsitaškytų į gabalus, eitų velniop, – kur jam yra pati tinkamiausia vieta.

siūlė

Kaip perteikti tylą? Regis išskirtinai sudėtinga užduotis. Kartais atrodo, kad tokiomis klasikinėmis temomis kaip (tyla, būtis, laisvė, ilgesys ir pan.) pavojinga rašyti, nes, regis, jau viskas ir taip pasakyta, išjausta ir tūkstančius kartų atkartota. Belieka tik klasikinių idėjų ir metaforų labirintas. Tad tema drąsi ir drauge sudėtinga, reikalaujanti meistriškos rankos, juo labiau, kad konkurso gairės buvo (tarsi savitas iššūkis) G. Bleizgio išskirtinai gilios ir pajaučios eilutės.
Likau nustebinta, kaip įvairiai galima išsakyti tai, kas paprastais žodžiais neišsakoma ir dažniausiai lieka po tylos skraiste. Šiam konkursui būdinga įvairovė, kuri žavi. Išties neįtikėtina, kokia įvairialypė gali būti toji tyla. Kokia spalvinga ir bespalvė, rami ir audringa, lėta ir judri, žydinti ir nokstanti, žyminti buvimą, laukimą, neviltį ir labai dažnai ilgesį, kuris neretai asocijuojamas su rudeniu.
Nemažai toje tyloje mistikos ar net etnografijos elementų, nenuspėjamų, pajaučių ir nujaučiančių momentų: „ir tuščia nelieka, deja / naktis yra labai didelė / mūsų/ po rausva obelim / vienišoji sesuo / nubudus“ (Laima-L@); stebinanti išskirtinai talpiomis mintimis: „nurimo vėjas / debesys raitos / melsvam patale“ (Medis). Ir visgi sakyčiau, nors konkursas prasidėjo patį vidurvasarį, nemažai konkurso dalyvių tekstuose yra artėjančio rudens nujautimo: „Tylumą trapią, kurią / Rudenys – vienumą kremta...“ (Renata Kuršytė) arba „Tarsi būčiau bekalbis / klevas bekelėje, / surinktą gėlą / rudens darganoje  / barstantis...“(Ražas).
Labiausiai man įstrigusios eilutės, žyminčios brandžius / išieškotus kūrinius, savitą pajautimą, kokybišką raišką ir idėjos išskirtinumą, tai miglelės tekstas „Po girto rugpjūčio lietum...“. Giliausiai įsmigo šios minėto teksto eilutės: „užsidarau kad tylėjimas tavo/ tarsi laikas prieš audrą / kurios gal nebus / toks klastingas / it pabučiavimas Judo / net sapne nelankytų manęs“. Antrasis tekstas, kurį norėčiau išskirti, tai Barabo „tarp nulio“, – savitas kūrinys, tarsi tylos logoritmas ar teorema: „Šypsaisi / visiems visatos skaičiams / nes naktis yra labai didelė / bet pamiršti / tyla niekada nelygi nuliui“.

Fotografijos konkurso rezultatai

Virgute - 1,583
miglelė - 2,167
laumele - 2,5
Angelo plunksna - 2,5
Larwick - 2,583
Karilė - 2,583
Renata Kuršytė - 2,583
Liepa bangelė - 2,667
Klajūnė - 2,75
Medis - 2,833
Ana Brydė - 3,167
Laima-L@ - 3,167
Šaltuona - 3,25
kaip lietus - 3,5
valerijaaa - 3,75
Vagabondo - 3,75
Liepsnelė - 4,083
vario blyksnė - 4,25
Mi-sophia - 4,667

Sveikiname konkursų nugalėtojus!

Komentarai

Atsiprašome: komentarus gali rašyti tik puslapio vartotojai. Registruotis

Vartotojas (-a): Virgutė

Sukurta: 2014-09-05 08:08:49

Sveikinu nugalėtojus.Konkursas tikrai buvo įdomus.
Ir nenusimenu ,kad nelaimėjau.Pagalvojau ,kad gal būt paskubėjau su savo darbų kėlimu.Kitą kartą palauksiu kitų pirmųjų  :-), ilgiau paieškosiu sprendimų.Taigi,gyvename ir mokomės :-)

Vartotojas (-a): Karilė

Sukurta: 2014-08-28 18:39:55

Geras buvo konkursas, nors sunkiai įsibėgėjo. Sveikinu nugalėtojus. Ačiū tiems, kurie negailėjo laiko vertinant, aptariant.

Vartotojas (-a): Vasaros meilė

Sukurta: 2014-08-27 16:27:53

Gaila, kad mano foto buvo pratrintos. Aš dar vis laikau save naujoke "Žalioje žolėje", bet jau pradedu kai ką perprasti.

Vartotojas (-a): eglute7

Sukurta: 2014-08-26 21:21:53

Smagu buvo dalyvauti.  :) Būtų įdomu matyti balus šalia eilėraščių...

Sveikinimai visiems entuziastams!
 

Vartotojas (-a): kaip lietus

Sukurta: 2014-08-26 11:29:32

Sveikinu nugalėtojus ir menininkus, jie to verti. :)))

Vartotojas (-a): Laima-L@

Sukurta: 2014-08-25 23:27:19

Pagaliau :)
Įdomiausias darbas — pa(si)tikrinti, kuriuos kūrėjus atpažinau pagal jų stilių :)
Sveikinu nugalėtojus!